Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Helle H

Empati

Recommended Posts

Leonidas
For 18 timer siden, Maeve skrev:

Men du skriver jo selv, at empatien for flygtningene bliver skubbet i baggrunden. Og det er et valg man tager. Man er derfor ikke uden empati. 

Jeg siger jo netop, at der er forskel på ikke at have empati og ikke at vise empati. (Det var i alt fald det, jeg prøvede på at udtrykke.) 

Så jeg siger IKKE, at man er syg, fordi man ikke viser medfølelse over for flygtninge. Jeg siger, at man har en personlighedsforstyrrelse, hvis man ikke kan forstå, at det er traumatiserende at opleve krig og flugt. 

Der er forskel på at sige, "det er muligt, at det er traumatiserende at opleve krig, død og ødelæggelse, men det kan vi ikke tage os af, fordi det vil ødelægge vores samfund", og at sige "det er da ikke noget særlig at opleve krig, død og ødelæggelse, det kunne enhver dansker klare uden  problemer" .

Min empati har det ekstremt svært. For jeg er guddøme nødt til at priotere i denne kaotiske verden. Min prioritet er på de nære. :( Vi må bruge vores hjerner, frem for vores følelser i denne skrækkelige tidsalder, for vi er i krig, og vor overlevelse står på spil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 4 timer siden, Leonidas skrev:

Min empati har det ekstremt svært. For jeg er guddøme nødt til at priotere i denne kaotiske verden. Min prioritet er på de nære. :( Vi må bruge vores hjerner, frem for vores følelser i denne skrækkelige tidsalder, for vi er i krig, og vor overlevelse står på spil.

Min empati har det også svært. For jeg tænker, at én ting er, at vores samfund er under pres, og at nogle mennesker mener, at flygtningetallet er for højt, eller at integrationen ikke virker; det bare ikke nogen undskyldning for at skære alle muslimer over en kam og tale så grimt til eller om dem, som der gøres alle steder. Det koster ikke penge at opføre sig ordentligt, og vi dør heller ikke af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det vil jeg mene at jeg har. 

Jeg besider bla.nogle poster hvor jeg mener at det kan have afgørende betydning. F. eks. som bestyrelsesformand, er det vigtigt at kunne sætte sig i andres sted, det kan være et foreningsmedlems situation osv. - Her vil gråzoner og regler ikke altid være nok, når du skal træffe en beslutning. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 8 timer siden, Maeve skrev:

Min empati har det også svært. For jeg tænker, at én ting er, at vores samfund er under pres, og at nogle mennesker mener, at flygtningetallet er for højt, eller at integrationen ikke virker; det bare ikke nogen undskyldning for at skære alle muslimer over en kam og tale så grimt til eller om dem, som der gøres alle steder. Det koster ikke penge at opføre sig ordentligt, og vi dør heller ikke af det.

Det skal vel gå begge veje, eller er det kun os danskere, der skal opføre os ordentligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 3 timer siden, LoneK skrev:

Det skal vel gå begge veje, eller er det kun os danskere, der skal opføre os ordentligt?

Selvfølgelig skal det det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 4 minutter siden, Maeve skrev:

Selvfølgelig skal det det.

Og det er så fx. der det kniber en hel del!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 8 minutter siden, Helle H skrev:

Og det er så fx. der det kniber en hel del!

Det kniber jo begge veje, nogle kan og vil, andre ikke, - inden for begge grupper.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 12 minutter siden, Maeve skrev:

Det kniber jo begge veje, nogle kan og vil, andre ikke, - inden for begge grupper.

Den holder ikke i mine øren!

VI DANSKERE bor her og det må derfor være os og KUN os der bestemmer her i landet, ALDRIG de udefra komne!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 6 minutter siden, Helle H skrev:

Den holder ikke i mine øren!

VI DANSKERE bor her og det må derfor være os og KUN os der bestemmer her i landet, ALDRIG de udefra komne!

Nu snakker vi jo ikke om at bestemme, men om at behandle hinanden ordentligt.

At være dansk er da ikke en undskyldning for hverken at opføre sig grimt eller idiotisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 3 minutter siden, Maeve skrev:

Nu snakker vi jo ikke om at bestemme, men om at behandle hinanden ordentligt.

At være dansk er da ikke en undskyldning for hverken at opføre sig grimt eller idiotisk.

Det er muligt at VI ikke taler om det/de samme, det er der så nok ikke noget at gøre ved.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites