Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Helle H

Empati

Recommended Posts

Helle H
For 3 minutter siden, Maeve skrev:

Der er forskel på at kunne og ville.

Jeg har tidligere postet et link, der underbygger min påstand.

Rigtigt!

Så hvad kan du og hvad vil du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Lige nu, Helle H skrev:

Rigtigt!

Så hvad kan du og hvad vil du?

Dit spørgsmål giver ingen mening.

Jeg har gentagne gange forklaret, at der er forskel på at KUNNE forstå andres situation og at VILLE forstå den.

Man bliver ikke uempatisk, bare  fordi man siger, at man er ligeglad med, at nogen har det hårdt. 

Man mangler empati, hvis man ikke forstår det.

I og med at du er stolt af, at du ikke har empati, tvivler jeg på, at det er sandt. Du forstår godt følelserne, du vælger bare, at du ikke vil have medfølelse eller rettere at du ikke vil handle på det. Du skubber det i baggrunden. 

Dem der virkelig mangler empati, ved det ikke. Og derfor kan de heller ikke være stolte af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 2 minutter siden, Maeve skrev:

Dit spørgsmål giver ingen mening.

Jeg har gentagne gange forklaret, at der er forskel på at KUNNE forstå andres situation og at VILLE forstå den.

Rigtigt og så spørg jeg DIG " hvad kan du og hvad vil du?" det er vel et rimeligt spørgsmål!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Lige nu, Helle H skrev:

Rigtigt og så spørg jeg DIG " hvad kan du og hvad vil du?" det er vel et rimeligt spørgsmål!

Et rimeligt spørgsmål? Det er et usandsynlig bredt spørgsmål!

Jeg kan spille blokfløjte, tage indmaden ud af en høne og skifte pærer på forlygten i min bil.

Jeg vil gå mig en tur om en halv times tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 1 minut siden, Maeve skrev:

Et rimeligt spørgsmål? Det er et usandsynlig bredt spørgsmål!

Jeg kan spille blokfløjte, tage indmaden ud af en høne og skifte pærer på forlygten i min bil.

Jeg vil gå mig en tur om en halv times tid.

:D Så er DIT liv jo herligt. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Lige nu, Helle H skrev:

:D Så er DIT liv jo herligt. :D

Men man kan sige, at debatten ikke ligefrem er hævet op på et højere niveau af de indlæg!

Så måske skulle du prøve at forklare, hvad det var, du ville spørge om, eller lade være med at poste den slags meningsløse ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H

Men man kan sige, at debatten ikke ligefrem er hævet op på et højere niveau af de indlæg!

Så måske skulle du prøve at forklare, hvad det var, du ville spørge om, eller lade være med at poste den slags meningsløse ting.

Det var vist ikke mig der skrev " Der er forskel på at kunne og ville. " var det ikke dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Lige nu, Helle H skrev:

Det var vist ikke mig der skrev " Der er forskel på at kunne og ville. " var det ikke dig?

Jo, men du er nødt til at forholde dig til helheden. Den sætning var sat i relation til et indlæg. Derfor giver det ingen mening, at du trækker den ud af sammenhængen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H

Jo, men du er nødt til at forholde dig til helheden. Den sætning var sat i relation til et indlæg. Derfor giver det ingen mening, at du trækker den ud af sammenhængen.

Jeg er kun nødt til at forholde mig til det DU skriver og DU skrev dette:

" Der er forskel på at kunne og ville ".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 2 timer siden, Helle H skrev:

Jeg er kun nødt til at forholde mig til det DU skriver og DU skrev dette:

" Der er forskel på at kunne og ville ".

Som svar på noget! Derfor skal du som minimum forholde dig til det, jeg reagerer på. 

Det kan du selvfølgelig vælge at lade være med, men så er bliver det godt nok svært at debattere med dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites