Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

nena84

Syg killing

Recommended Posts

nena84

Hej alle.

vi har fået to killinger i pleje ind til de er store nok til at komme ud i et permanent hjem. De er kun omkring 8 uger og det har ikke været muligt at finde en missemor til dem, desværre. Men de har så trods alt hinanden. (De er fundet i vejkanten, bare losset af af nogle...) 

Nu er den ene blevet syg, den fik så antibiotika og øjndråber fra dyrlægen. Nu har det så bare udviklet sig og den har sår i ansigtet og knubber/små bylder i ansigtet, på poterne og bagtil samt på halen. Lungerne piber og den trækker vejret ud af munden....:( det er virkelig hårdt at se på...! Den spiser,går på Bakken, den tager også på men for langsomt ift hvad en killing skal tage på. ( små 100g om ugen har jeg googlet mig frem til) den spinder nogle gange når jeg er ved den, men ved ikke om det er fordi den har smerter. Vi skal til dyrlæge på mandag igen og har forberedt mig på at den måske skal aflives. Selvom den er svær at sluge. 

Den er i forvejen i behandling for øremider og orm ( det er de begge). 

Ved godt at vi kan få svar på mandag men er der nogle herinde der ved hvad de knoppe-agtige noget kan være og om det kan behandles? 

Det er godtnok virkelig virkelig svært at være i og se på...:(

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hvem  har i fået dem i pleje af? Hvis det er et katteinternat, bør de kunne hjælpe jer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa

Vil lige understrege at jeg ikke er dyrlæge, men det der ligner og lyder som katte virus. Begge killinger skal med og har du selv katte som ikke er vaccineret skal de også en tur gennem "møllen".

Hvis det er kattevirus er det desværre rigtig skidt nyt og det smitter som "død og djævel"

God bedring med dem

Kh/ Z

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...