Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

pininfarina

Følsomhed på modtageren

Recommended Posts

pininfarina

Fruen min har en Samsung S3, som nogle gange har sit eget liv. Nogle gange bliver batteriet drænet på ganske kort tid, - har prøvet at udskifte batteriet til et nyt.

Værre er at følsomheden ikke er særlig god, og nu er tålmodigheden snart brugt op bl.a. fordi hun kan se at min Sony Xperia L ikke har problemer med at nå sendemasten.

SÅ - - hun er klar til at shoppe. Spørgsmålet er selvsagt; Hvilke kandidater i omegnen af 2000 kroner har den bedste følsomhed? Findes der en oversogt over det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Er desværre en ting de ikke rigtig går op i under normale mobiltest. Jeg har feks. selv lige fået mig en kineser med en Huawei P9 lite som har fået rigtig gode anmeldelser, og er også en rigtig fornuftigt telefon specielt hvis man som mig har brug for 2 simkort. Men dens antenne er desværre under middel. Som er et problem da jeg arbejder i vandkantsdanmark og mange af vores projekter også er ude i de små landsbyer. Troede faktisk den ville have en god antenne da Huawei laver telekommunikations udstyr, som der feks. sidder i alle TDC master.

Men er svært at sige noget generelt mindes at Tænk en gang har fået lavet en test, men den er jo nok forældet i forhold til de mobiler der sælger i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina
On 15/10/2016 at 01:28, Kim_1962 skrev:

Her er en test fra Aalborg Universitet, den er ret ny.

https://www.yumpu.com/en/document/view/55906621/mobile-phone-antenna-performance-2016

Tak for det. Interessant læsning, da der ikke findes mange sammenligninger som dette. I øvrigt viser det at det ikke er så enkelt at afgøre om den ene er bedre end den anden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kim_1962
On 16/10/2016 at 20:30, pininfarina skrev:

Tak for det. Interessant læsning, da der ikke findes mange sammenligninger som dette. I øvrigt viser det at det ikke er så enkelt at afgøre om den ene er bedre end den anden.

Nej det er ikke så simpelt som man kunne håbe, bare sådan noget som om ens hoved er mellem mobil og sender, giver end større forskel på nogle mobiler end andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina
For 10 minutter siden, Kim_1962 skrev:

Nej det er ikke så simpelt som man kunne håbe, bare sådan noget som om ens hoved er mellem mobil og sender, giver end større forskel på nogle mobiler end andre.

Sådan noget får en til at håbe at man kunne påvirke fabrikanterne til at lave færre modeller, imod at de eksisterende kom i flere varianter.

Jeg vil eksempelvis meget gerne give afkald på det ene kamera for at få en bedre antenne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina

Fruen min er træt af hendes Samsung S3's elendige følsomhed og hunger for strøm. Jeg har faktisk skiftet batteri og det hjalp kun lidt.

Derfor har hun surfet nettet tyndt for en erstatning og har sat en Xiaomi Mi5 på ønskesedlen.

Ifølge denne undersøgelse:

https://www.yumpu.com/en/document/view/55906621/mobile-phone-antenna-performance-2016

-så klarer den sig rimelig godt i alle undersøgelserne. Egentlig havde hun kig på en Huawei P9, men den falder igennem i undersøgelsen.

Er der nogen her som kender en Xiaomi Mi5 ?

Den kan købes i Danmark , men på nettet men på http://www.honorbuy.com/101-xiaomi-mi5  er den meget billigere. Dette er ikke en reklame men et spørgsmål. Skal man lade være med at købe den her, fordi man risikerer at få en kinesisk version ellerhvadharvi?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 32 minutter siden, pininfarina skrev:

Den kan købes i Danmark , men på nettet men på http://www.honorbuy.com/101-xiaomi-mi5  er den meget billigere. Dette er ikke en reklame men et spørgsmål. Skal man lade være med at købe den her, fordi man risikerer at få en kinesisk version ellerhvadharvi?

Honorbuy er fint nok, du får den til EU priser, da de sender fra EU og så er moms problemet da væk. Disse modeller er som du siger med kinesisker firmware, og sælgeren går dog ind og lægger Google Play på istedet for kinesisk software, så den er næsten perfekt når du modtager, så kan du selv slette resterende hvis der stadig er apps som du ikke kan lide.

Der er masser af andre danskere som køber der. Undtagelsen er nok garanti , da du skal betale lidt for at få den sendt retur, før de refunderer porto til dig. Det er jo så kun når det går galt, det skal man jo ikke gå og tænke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites