Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

p99

Forbigånde kloaklugt i badeværelse

Recommended Posts

p99

Hjææælp

Har gennem meget lang tid haft problemer med kloaklugt fra afløb i brusekabinen. Det mærkelige er, at det kun er i de førse 20 - 30 sekunder af et brusebad (når det ikke har været brugt umiddelbart forinden).

Har selvfølgelig renset kop i vandlåsen og forsøgt med afløbsrens, klorin etc., men intet hjælper.

Har haft et kloakservicefirma til at kigge på det. Første forsøg: man mente koppen var forkert til den type afløb og anbefalede en anden som jeg købte og isatte. Hjalp ikke.

Andet forsøg: rørene gennemspulet. Hjalp ikke. Kloakmanden mente herefter, at problemet skyldtes, at afløbsrøret var lavet skævt, så koppen ikke kunne slutte ordentlig til.

MEN: hvis koppen ikke slutter ordentlig til, hvorfor lugter der så kun når vi indleder badning, og ikke hele tiden?

Har nogen haft et tilsvarende problem? og nogen bud på årsag og løsning?? Jeg har også talt med et andet kloakservicefirma, der ikke umiddelbart kunne erklære, at de havde mødt et lignende problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H

Hej.

Noget sådant sker somme tider når det er varmt vejr, for så fordamper noget af det vand der står i vandlåsen og hvid den ikke er monteret 100% rigtigt efter foreskrifterne, så vil vinden (i bestemte vindretninger) kunne sende den luft/lugt op i fx. badeværelset.

Det nok eneste råd er hver dag (når det er varmt) at hælde en god sjat vand i div. afløb.

Vh. Helle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
p99

Fandt på byogbolig.dk for første gang nogensinde en beskrivelse af samme problem. En brevkasseredaktør foreslog en test af, om der var en forstoppelse, bag hvilken en luftboble med stank gemte sig og blev frigjort ved første skyl. Ved at hælde en spand vand ud, skulle der så komme luftbobler.

Prøvede fiffet og hold da op en opdagelse: Der kom ikke nævneværdige luftbobler, men til min overraskelse heller ingen stank.

Så tappede jeg fra bruseren direkte i spanden - føj for Søren - det viser sig, at det ikke er fra afløbet, men det første vand fra bruseren, der lugter. Har nogen en ide om, hvad det kan skyldes og hvordan det afhjælpes??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Få fat i et kloakfirma der kan sende røg ind i kloakken. Hvis der er en vandlås eller andet som ikke slutter tæt vil der komme røg op der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 15 minutter siden, p99 skrev:

Fandt på byogbolig.dk for første gang nogensinde en beskrivelse af samme problem. En brevkasseredaktør foreslog en test af, om der var en forstoppelse, bag hvilken en luftboble med stank gemte sig og blev frigjort ved første skyl. Ved at hælde en spand vand ud, skulle der så komme luftbobler.

Prøvede fiffet og hold da op en opdagelse: Der kom ikke nævneværdige luftbobler, men til min overraskelse heller ingen stank.

Så tappede jeg fra bruseren direkte i spanden - føj for Søren - det viser sig, at det ikke er fra afløbet, men det første vand fra bruseren, der lugter. Har nogen en ide om, hvad det kan skyldes og hvordan det afhjælpes??

Føj! det er straks MEGET værre, det har jeg aldrig været ude for og hvis du er 100% sikker på at det IKKE er fra afløbet men fra fx, vandet du åbner for, så må du há fat i en bliktud, for det kan være ret så SUNDHEDSFARLIGT og må ALDRIG ske!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
p99

LØSNING

En lille service, så andre der måtte løbe ind i samme problem kan finde svaret.

Jeg skiftede brusehoved og slange og vupti: lugten væk. Fantastisk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites