Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

Hvad for en mobil har i ???

Recommended Posts

snoozz

Min mobiltelfon er min fastnettelefon.

Med få undtagelser lader jeg den blive hjemme,

Jeg tar den kun med hvis jeg fx skal vise et pakkenr, eller jeg ved jeg skal være væk i flere dage af X grundt.

Ellers ligger den helt uforstyrrret. Så den får ikke ridser, har ikke brug for "panserglas". Om det er dårligt for dig, er jo et spørgsmål om hvordan du bruge din mobil.

Hvis du fx tit går rundt med den i lommen så giver det fint mening for at undgå "lommeridser": Men for mig hvor mobilen i 99 % af tilfældende bliver hjemme, så er det lige meget.

Sammen lign det med en bil. Vil du køre i den isne og sjap og salt om vinteren, er en undervognsbehandling nok en god idé .Men hvis det er en spprtsvogn du har i garage og kun komme ud på sommerdage, så er det nok ret ligemeget ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
On 1.9.2016 at 22:21, Entrelac skrev:

Jeg har en Nokia C1.:rocker:

Blev for et år siden skiftet ud med en OnePlus7.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 8 minutter siden, Entrelac skrev:

Blev for et år siden skiftet ud med en OnePlus7.

En af de bedste mobiler jeg har haft. 

Lige nu har jeg en arbejdsmobil Samsung (Et eller andet) til en væsentligt dyere ordning end min private. :unsure:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
On 6.5.2019 at 08:33, stig6499 skrev:

Nej det er ikke den model som brændte , det var 8eren så vidt jeg husker , ja det bliver vildt med 5G , det er først til næste år vi får 5G i DK 

Vi har nu fået 5G i 80% af Danmark. Kun fra Skagen til ca. Randers og på Lolland er der endnu ikke 5G. Men det kommer inden udgangen af 2020. Heldigvis er der endnu ikke 5G, hvor jeg bor. Men det kommer om et par måneder desværre.

Nu er det interessant, at smittetallet for Covid-19 pudsigt nok er steget lige efter, at vi 1. september fik 50G i 80% af Danmark. Men nå nej, man må jo ikke antyde, at der MÅSKE kan være en sammenhæng uha da da....(jeg siger så ikke, at der ER en sammenhæng, blot at jeg ikke afviser muligheden - for antagelsen er, at 5G-strålning går ud over immunforsvaret, så man bliver nemmere syg, hvis man rammes af en slem virus...).

Jeg har altid været gammeldags og det er kun et par år siden, jeg modvilligt fik en mobiltelefon. Og jeg har sørget for, at den telefon, jeg har, IKKE kan gå på 5G-netværket. Så håber jeg at jeg slipper for den værste strålning. Det er nemlig slet ikke alle telefoner, der kan gå på 5G-netværket (endnu).

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל

Sony Xperia XZ2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
welupe

Jeg har en huawei honor 7 lite. Den skal udskiftes helt når en dag batteriet dør. Og jeg kan bedst li at beholde alt elektronik så længe som muligt… 🙂

Har faktisk kun haft smartphone i 3-4 år, da jeg fik brug for en GPS… Sony Ericsson og alle de der ”nostalgiske” mobiler var jo nemmere at holde i hånden - ift. nutidens store og tynde smartphones/iphones…

5G-netværket bliver nok ikke så sundhedsskadeligt endda… For de skal jo ha sat en masse ekstra master op, så det vil kræve mindre energi at sende fra mast til mast.

Med 5G kan folk rigtigt sidde og spille spil og se film på deres mobil.  JEG foretrækker dog at se det på stormskærm - enten min bærbare eller TV´et...  Og af computerspil spiller jeg kun skak.  🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Lol ja det synes jeg også er ret irriterende.

Der var lige i slutningen af 90´erne der skulle mobil-telefoner helst være så fysisk små som overhovedet muligt, og nu er de næsten blevet så store at man skal have en rygsæk med bare til sin telefon. Ok overdrivelse fremmer forståelsen.

Men det er blandt andet derfor jeg sjælent gider slæbe den med mig, medmindre jeg som nævnt skal noget helt specifikt med den, og ikke bare i tilfælde af at moster Oda eller ekskæresten kunne finde på at ringe ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
welupe
For 9 minutter siden, snoozz skrev:

Lol ja det synes jeg også er ret irriterende.

Der var lige i slutningen af 90´erne der skulle mobil-telefoner helst være så fysisk små som overhovedet muligt, og nu er de næsten blevet så store at man skal have en rygsæk med bare til sin telefon. Ok overdrivelse fremmer forståelsen.

Men det er blandt andet derfor jeg sjælent gider slæbe den med mig, medmindre jeg som nævnt skal noget helt specifikt med den, og ikke bare i tilfælde af at moster Oda eller ekskæresten kunne finde på at ringe ;)

Ja, i virkeligheden så er smartphones/iphones ikke så meget andet end en bunke apps...  he he. 

Og til smartphones kan man få langt flere gratis apps end til iPhones...  🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

samsung galaxy a6 egentlig udemærket telefon, er dog lidt træt af at ladekablerne ikke holder ret længe, og telefonen begynder at slå ladningen til og fra hele tiden.

Så har lige bestilt en iphone 12 der skulle dukke op omkring 1/12, så må vi se om det holder bedre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Iphone 12?

Muligvis dit livs dummeste investering, men det finder du nok ud af ;)

basle hvis jeg var dig så ville jeg beholde din Samsung som du er fint tilfreds med, og så finde en ordentlig lader til den som virker tilfredsstillende.

Det må kunne findes for mindre end hvad en Iphone 12 koster.

Jeg er dog selv lidt "skyldig" jeg købte en Huawei P30 Pro 128 Gb for et års tid siden. Jeg var dog fuld da jeg gjorde det, men nu har jeg den, og den virker helt fint endnu gg. Også laderen osv gg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...