Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

trekwho

hvilket telt er et begynder telt?

Recommended Posts

trekwho

Hej

Jeg kunne godt tænke mig et begynder friluftsliv telt men synes det er lidt af en jungle at finde rundt i håber der er nogen her inde der vil dele ud af sine erfaringer

OM MIG

nybegynder

det skal være billigt jeg vil ikke bruge flere tusind for så at finde ud af det ikke er noget for mig efter en sæson så heller købe et billigt eller forholdsvis billigt telt og hvis det er noget jeg vil forsætte med så må teltet holde det det kan for så bage efter at bruge flere penge på virkeligt godt telt.

tænker jeg vil bruge det fra varm forsommer til varm sensommer

på kanoture og weekendture 

ikke alt for tungt selvom jeg køre ud til skoven så skal man som reglt gå et godt stykke inden man kommer hen til der hvor man må overnatte

ny startet spejder

hunden skal nogen gange med

OM TELTET

2-3 personer

all round til kano, weekendture, haven når der er besøg af nevøer, sommerlejr med spejder

IKKE billigt festival telt

IKKE pop up telt

IKKE gammeldags iglotelt med "udhæng" der vælter ved første tegn på lidt vind

jeg har kigget på mærker så som outwell, grand canyon, easy camp og high peak på nettet

det er lidt om de tanker jeg af gjort mig håber i kan være behjælpelige

mange hilsner Tekwho

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JesperP

Hej Tekwho.

Jeg har det gode VANGO SOUL 300 TUNNELTELT, som kan holde vandet ude.

Dansk side med Vango Telte. Jeg gav  £59,99 for teltet, som jeg købte online fra et firma i Storbritannien. Eneste minus ved teltet er det har en sort farve for det meste.

Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Først køb et ordentligt telt, alt for mange billige telte er noget bras, som bliver utætte hvis bare duggen falder lidt tungt, umulige at slå op, eller blæser væk bare man slår en prut.

Vi har pt et stort outwell telt og det dur bare, nemt at slå op,masser af plads og kan klare et skybrud eller to, men det er ikke billigt.

havde før easy camp ( outwells billig mærke) også udemærket telt, manglede dog ståhøjden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JesperP

Hej Tekwho. 

Jeg har redigeret mit indlæg fra 29 juli 2016. Mvh. Jesper 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites