Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

denhåbløse

gravid med gift mands barn

Recommended Posts

BlåHimmel

Du er nødt til at blive voksen. Du har besluttet at fortsætte en graviditet og blive enlig mor.

Dét er ikke verdens ende - masser før dig har været der og klaret det fint - men du er nødt til at rette ryggen og tage ansvar for for liv. Hvad dine forældre synes og mener? Lad det være - giv dem besked og er de utilfredse? Bare ærgerligt.

Informere faderen og få papirarbejdet i orden. Læg et budget. Husk at masser af babyudstyr kan købes brugt/arves.

Har du brug for sparring, så kontakt Mødrehjælpen.

Held & lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

For det første: Tal med faderen - hvordan står han i det hele? Når det er afklaret, så kan du informere dine forældre. SMS er et glimrende medie til den slags - især fordi telefoner både kan sættes på lydløs og slukkes ;) Jeg har lige informeret min mor om at jeg vil forsøge at gennemføre en sædefødsel fremfor at vælge et kejsersnit og der var SMS'en helt klart det bedste valg!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Jeg synes ærligt talt, at du virker temmelig umoden! Hvad dine forældre tænker, er da bedøvende ligegyldigt (eller næsten - i det store perspektiv). Derimod synes jeg, at du bør overveje alvorligt, hvad det er du vil udsætte det barn for. Her tænker jeg først og fremmest på, om barnets far har tænkt sig at tage faderskabet på sig. At vokse op i bevidstheden om, at ens far ikke vil kendes ved en, er IKKE sjovt! Den del af det synes jeg faktisk burde være ret afgørende for dit valg mellem barn og abort.

Jeg kender selv en kvinde, som havde en affære med en gift mand. Han nægtedes at kendes ved barnet efterfølgende. Det var en stor sorg for den dreng, som gentagne gange forsøgte at kontakte sin far og blev afvist hver gang. Så tage lige og få snakket med den mand, der er far til dit barn, før du taler med andre om det. Det ville i hvert fald være min fremgangsmåde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites