Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

madsogholger

Giv dine ting væk gratis til flygtninge

Recommended Posts

Helle H
For 50 minutter siden, Mads Hedemann skrev:

Altså forskellen er jo, at migranter er flygtet på grund af dårlig tilværelse som fx. Fattigdom, mens at flygtninge flygter fra forfølgelse. Det vil sige, at de skal have en potientiel fare i deres hjemland og dem er der altså også nogle af Her i Danmark 

Men HVORFOR rejse fx. ca. 4000 Km.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forhedehulehelvede
1 time siden, Mads Hedemann skrev:

Altså forskellen er jo, at migranter er flygtet på grund af dårlig tilværelse som fx. Fattigdom, mens at flygtninge flygter fra forfølgelse. Det vil sige, at de skal have en potientiel fare i deres hjemland og dem er der altså også nogle af Her i Danmark 

Bliver der forfulgt hele vejen op gennem Europa, indtil de kommer til de rigere lande med den bedste velfærd? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Der bor ca. 500 mio i EU og der er ca. 60 mio flygtninge i verden, og ca. 1 mia mennesker der lever i fattigdom.

Med så mange mennesker der ønsker en bedre tilværelse i et andet land, vil vi aldrig kunne hjælpe dem alle, og skal passe på med ikke at modtage flere end vi kan klare. Både med at integrerer i samfundet, med job osv, men også i forhold til økonomien, da vi ved at store dele af dem aldrig vil få et job og derfor vil blive en belastning på vores velfærdsystem i mange år fremad.

Så når nogle som mig siger at nu er det nok, handler det om at en for stor andel af fremmede i landet kan ødelægge hele landet og vores nordiske velfærdsystem. Hvilket jeg personligt vil gøre meget for at det ikke sker, og så gør det ikke sagen bedre at mange af dem er muslimer der reelt ikke ønsker at blive integreret i det danske samfund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 15 timer siden, madsogholger skrev:

Der er jo en grund til at de flygter. Pga. Mit projekt har jeg været i kontakt, med en ung mand der flygtede fra Syrien, fordi han ikke længere kunne slippe for at deltage i militæret. han vil ikke blive tvunget til at dræbe og han vil ikke selv dø, så derfor var han nødsaget til at flygte. Så der er en grund til at de flygter.

Og nogen af dem er taget hjem igen fordi her ikke var helt så fedt som de havde forventet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 1 minut siden, Entrelac skrev:

Og nogen af dem er taget hjem igen fordi her ikke var helt så fedt som de havde forventet.

ALT for få!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 12 timer siden, artem666 skrev:

Så når nogle som mig siger at nu er det nok, handler det om at en for stor andel af fremmede i landet kan ødelægge hele landet og vores nordiske velfærdsystem. Hvilket jeg personligt vil gøre meget for at det ikke sker, og så gør det ikke sagen bedre at mange af dem er muslimer der reelt ikke ønsker at blive integreret i det danske samfund.

Din kommentar kan jeg ord for ord tilslutte mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 18 timer siden, madsogholger skrev:

Du kan så skrive et svar herunder, hvor du enten fortæller eller vedhæfter et billede af din donation. Du kan på den måde komme i kontakt med en flygtning, der mangler det du tilbyder.

Held og lykke med jeres projekt, forhåbentligt går der jer ikke, som det gik flere tyskere, der havde fået samme ide, men hvor blev de skuffede, for flygtningene ville slet ikke have det, der blev dem tilbudt, men derimod spurgte de efter de mærkeprodukter, de ville have og også forventede at få.

Jeg behøver vel ikke sige, at alle projekter ikke længere eksisterer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
madsogholger
For 23 timer siden, LoneK skrev:

Held og lykke med jeres projekt, forhåbentligt går der jer ikke, som det gik flere tyskere, der havde fået samme ide, men hvor blev de skuffede, for flygtningene ville slet ikke have det, der blev dem tilbudt, men derimod spurgte de efter de mærkeprodukter, de ville have og også forventede at få.

Jeg behøver vel ikke sige, at alle projekter ikke længere eksisterer.

Nu har vi fået til opgave at finde en løsning. vi regner derfor ikke med, at det kommer til at ske via denne debat.  dette er blot et eksempel, som kan løse nogle af problemerne. denne debat bliver muligvis slettet efter vores fremlæggelse, fordi der kommer alt for mange negative kommentarer, som vi ikke kan bruge til noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 2 timer siden, madsogholger skrev:

fordi der kommer alt for mange negative kommentarer, som vi ikke kan bruge til noget.

....Hvad forvententer du da, at vi taler dig efter munden og lader som om, der slet ikke eksisterer problemer med flygtninge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
madsogholger
On 3. juni 2016 at 10:58, LoneK skrev:

....Hvad forvententer du da, at vi taler dig efter munden og lader som om, der slet ikke eksisterer problemer med flygtninge?

Hvis du nu læser det første indslag, så er det ikke for at få jer til at kunne lide flygtninge. Dette er for dem der gerne vil hjælpe flygtninge. Så hvis i ikke har hensigt i det, må i gerne lade vær med at kommentere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites