Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

madsogholger

Giv dine ting væk gratis til flygtninge

Recommended Posts

madsogholger

i dette forum er der mulighed, for at donere brugte ting til flygtninge i Danmark. Flygtninge har også mulighed for at søge om ting, da vi synes at jeres brugte ting ligeså godt kan gives væk, til nogle der vil få meget gavn af det. Du kan så skrive et svar herunder, hvor du enten fortæller eller vedhæfter et billede af din donation. Du kan på den måde komme i kontakt med en flygtning, der mangler det du tilbyder.

http://famhedemann.wix.com/madsogholger#!blank-1/c1ghi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H

Sjovt oplæg at starte med som det første her på siden!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
madsogholger

kan godt forstå din mening, men grunden er at mig og en kammerat har projektuge og har valgt emnet flygtninge. Vi skal derfor finde en løsning på nogle problemer, hvor den side jeg har linket giver lidt mere mening. Giv den et besøg så du får et bedre indblik i tingene, det vil betyde en del.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H

OK.

Og du mener så, at mennesker der i forvejen bliver groft udnyttet af dem du kalder "flygtninge" skulle há lyst til/ønske at give dem noget yderligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
madsogholger

nu skal du bare høre her, det kan godt være du er imod flygtninge, men du skal tænke på de er også mennesker, som kommer fra velfungerende samfund før deres land brød ud i krig. Hvis du besøger facebook siden venligboerne, kan du læse om folk der vil flygtninge det bedste og der har vi fået inspiration fra. Du burde få noget respekt, de er mennesker ligesom dig og mig! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

troede kun der var migranter...

flygtninge findes ikke her til lands....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 29 minutter siden, Mads Hedemann skrev:

nu skal du bare høre her, det kan godt være du er imod flygtninge, men du skal tænke på de er også mennesker, som kommer fra velfungerende samfund før deres land brød ud i krig. Hvis du besøger facebook siden venligboerne, kan du læse om folk der vil flygtninge det bedste og der har vi fået inspiration fra. Du burde få noget respekt, de er mennesker ligesom dig og mig! 

Rigtigt!

De er også mennesker, men de bør blive der hvor de hører til og kæmpe for deres land.

IKKE rejse til andre lande og leve på de andre landes borgere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
madsogholger
For 24 minutter siden, Helle H skrev:

Rigtigt!

De er også mennesker, men de bør blive der hvor de hører til og kæmpe for deres land.

IKKE rejse til andre lande og leve på de andre landes borgere.

Der er jo en grund til at de flygter. Pga. Mit projekt har jeg været i kontakt, med en ung mand der flygtede fra Syrien, fordi han ikke længere kunne slippe for at deltage i militæret. han vil ikke blive tvunget til at dræbe og han vil ikke selv dø, så derfor var han nødsaget til at flygte. Så der er en grund til at de flygter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
Lige nu, Mads Hedemann skrev:

Der er jo en grund til at de flygter. Pga. Mit projekt har jeg været i kontakt, med en ung mand der flygtede fra Syrien, fordi han ikke længere kunne slippe for at deltage i militæret. han vil ikke blive tvunget til at dræbe og han vil ikke selv dø, så derfor var han nødsaget til at flygte. Så der er en grund til at de flygter.

Ja selvfølgeligt er der en grund, grunden kunne/kan være at komme et sted hen hvor de kan snylte på dem der har skrabet en del sammen.

Og behøvede den unge mand fx. at tage her til? Det har nok været en ret lang rejse!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
madsogholger
1 time siden, DDR skrev:

troede kun der var migranter...

flygtninge findes ikke her til lands....

Altså forskellen er jo, at migranter er flygtet på grund af dårlig tilværelse som fx. Fattigdom, mens at flygtninge flygter fra forfølgelse. Det vil sige, at de skal have en potientiel fare i deres hjemland og dem er der altså også nogle af Her i Danmark 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites