Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Leonidas

Kan man leve som portrætfotograf, hvis

Recommended Posts

Leonidas

Hvis ens eneste kvalifikation er at man har et godt kamera?

Eller kan man overhovedet tjene penge ved det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
Lige nu, Leonidas skrev:

Hvis ens eneste kvalifikation er at man har et godt kamera?

Eller kan man overhovedet tjene penge ved det?

Sikkert ikke, for har alle der interesserer sig for foto i dag, mon ikke et godt kamera?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forhedehulehelvede

Hvad nytter det at have en god pik, hvis man ikke kan finde ud af at bruge den. Det samme gælder med kameraer.

Desuden skal du have en MASSE udstyr ved siden af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nainen

Som FHHH så pænt siger det... bare fordi du har et godt kamera betyder det ikke du er fotograf... Det betyder blot du har en hobby. dyr, men dog stadig en hobby. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Jeg synes at man kan tage suveræne billeder hvis blot kameraet er godt. Naturligvis ikke det ypperste, men alligevel flotte.

Men alt afhænger af markedet, og hvem siger I kender noget til det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, Forhedehulehelvede skrev:

Hvad nytter det at have en god pik, hvis man ikke kan finde ud af at bruge den. Det samme gælder med kameraer.

ROTFL :rocker:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forhedehulehelvede
For 13 timer siden, Leonidas skrev:

Jeg synes at man kan tage suveræne billeder hvis blot kameraet er godt. Naturligvis ikke det ypperste, men alligevel flotte.

Jeg har også haft gode kameraer og har taget mange billeder i tidens løb. Men derfra og så kalde mig fotograf, det vil jeg ikke. Selv om jeg da har haft lidt undervisning i tidens løb også. Det kræver at du har det rette øje for det du vil tage billeder af  der er stor forskel på at være portræt fotograf og fotografere landskab.

Desuden vil jeg mene at i dag skal en fotograf også være skarp til Photoshop og lign. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nainen
For 1 time siden, Forhedehulehelvede skrev:

Desuden vil jeg mene at i dag skal en fotograf også være skarp til Photoshop og lign. 

Den der er jeg lodret uenig i... hvis du som fotograf ikke kan finde ud af at tage et godt billede uden du bagefter skal rette på alt ved "modellen" så er du ikke fotograf, men blot en med et kamera. 

Ingen af alle mine billeder er der redigeret i, jeg ved ikke om det kan ses, selv syntes jeg de er rigtig gode... jeg hænger vist nok stadig herinde under en tråd i mode, kan ikke huske om jeg har slettet dem igen. 

Så ja jeg har alle de rynker, og de grå hår der blir vist, men sådan ser jeg ud. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forhedehulehelvede
1 time siden, Nainen skrev:

Den der er jeg lodret uenig i... hvis du som fotograf ikke kan finde ud af at tage et godt billede uden du bagefter skal rette på alt ved "modellen" så er du ikke fotograf, men blot en med et kamera. 

Ingen af alle mine billeder er der redigeret i, jeg ved ikke om det kan ses, selv syntes jeg de er rigtig gode... jeg hænger vist nok stadig herinde under en tråd i mode, kan ikke huske om jeg har slettet dem igen. 

Så ja jeg har alle de rynker, og de grå hår der blir vist, men sådan ser jeg ud. 

Der tænker jeg mere på udendørs, hvor man ikke bare lige kan ændre skyerne til en lidt lysere farve eller lign. En model kan følge dine anvisninger for et bedre billede, det kan et landskab ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
On 26/5/2016 at 21:00, Leonidas skrev:

Så kan man jo være flabet og undre sig over, at du gider spørge os uvidende mennesker? Man bliver ikke en god fotograf, der kan leve af af det, blot ved at have et kamera, det være sig aldrig så godt. Man kan godt lære sig selv op som fotograf, dvs. man behøver ikke være skolet, men det kræver, at man har gode og tålmodige venner, der ikke er bange for (og er kvalificerede til) at kritisere ens arbejder. Man bliver heller ikke en kunstner, fordi man har købt en malerkasse og nogle lærreder. 

Inden for en anden disciplin så siger japanerne, at det tager tre generationer at blive en god keramiker. Det er ikke urigtigt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites