Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Oh White Wolf

ARGH! - Ikke mere hverdag! - Ferie i det fri, i Danmark, Hvor? :)

Recommended Posts

Oh White Wolf

Kære Jubii!

Kæresten og jeg trænger gevaldigt til ferie, og vi har brug for råd, inspiration og retninger til at få sommeren til gå på den bedst mulige måde, der ikke "falder inden for rammerne".

Sagen er den, at vi ikke har råd eller lyst til hverken camping eller hotelferier; vi vil ud i naturen, leve "vildt" - koge mad over ilden, leve på et minimum, uden digitale tilføjelser og andre ting, der minder om hverdagens stress: Vi vil Connecte med naturen, gerne i et miljø med andre friluftsspirer og møde verden, Danmark og sommeren, fra et naturligt udgangspunkt.

Vi har undersøgt Lejre Frilufts center, lige kort her nu, men det er også det tætteste vi er kommet på en løsning som kunne være interessant. Imidlertid er jeg ikke sikker på, at man bare kan komme og bebo deres huse, så, jeg vil hermed høre jer; Kender I nogle steder/grupper/samfund i Danmark, hvor ovenstående kan realiseres, også uden,at man bliver flået for hver en øre..?

Naturen, og livet i den, er kodeordet: kan du/I hjælpe med inspiration, så vil vi meget gerne høre fra dig.

De bedste hilsener

Percy Scragg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Det er ikke gratis at være "beboer" i Sagnlandet i Lejre 

Så bedste bud må blive en sheltertur

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nainen

Tag en tur til mols bjerge, her er der shelters og bålplads, så i kan nyde naturen ude i det fri. Jeg ved faktisk ikke om det findes andre steder i Danmark, men natur er der masser af i mols bjerge, og det er så langt ude, så i slipper for nettet... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JesperP

Der er billige teltpladser (kostede 20 kr. pr. nat i 2011) og gratis skovpladser (teltpladser) under ordningen "Overnatning i det fri". Bogen "Overnatning i det fri" kan lånes på biblioteket. Hvis det lokale bibliotek ikke har bogen hjemme kan I spørge om de kan bestille den hjem fra et andet bibliotek.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites