Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Leonidas

Er der risiko ved at donere æg?

Recommended Posts

Helle H
Lige nu, Leonidas skrev:

Jeg ser nu at folketinget ikke vil have handel med æg, men er det begrundet i en risiko for donorens fremtidige muligheder for at blive gravid eller andre komplikationer?

http://www.b.dk/nationalt/du-kan-koebe-saed-men-ikke-aeg

Mon ikke det nærmest er for at slippe for udgiften?

De fleste kvinder kasserer jo et æg med ca. 28 dages mellemrum, og opdagers det er det er lig med at kasserer kr. 7.000,00 om måneden kunne det jo blive dyrt for samfundet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella
For 5 timer siden, Helle H skrev:

Mon ikke det nærmest er for at slippe for udgiften?

De fleste kvinder kasserer jo et æg med ca. 28 dages mellemrum, og opdagers det er det er lig med at kasserer kr. 7.000,00 om måneden kunne det jo blive dyrt for samfundet.

Så let slipper man altså ikke - det kræver hormonbehandling, sådan at man afgiver flere æg end normalt.
Desuden så afgiver man ikke nødvendigvis som kvinde et æg hver 28. dag. Det er ikke en garanti ;)

Det bare at være kvinde er noget mere simpelt end donationsprocessen:
http://blivdonor.dk/aeg/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
Lige nu, psykonella skrev:

Så let slipper man altså ikke - det kræver hormonbehandling, sådan at man afgiver flere æg end normalt.
Desuden så afgiver man ikke nødvendigvis som kvinde et æg hver 28. dag. Det er ikke en garanti ;)

Nææ!

Det der med GARANTIER ligger der tit tungt med. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ge_Lica

Jeg er modtager af æg, så jeg er lidt inde i den verden. Mener at det er noget med at æg regnes for at være væv - altså noget etisk med at handle med den slags. 

Der gives kompensation til ægdonorer men det er ment som kompensation for tabt arbejdstid og plaster på såret for hormonbehandling, ægudtagning osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites