Gæst

tv på bærbar pc - hvad skal jeg bruge?

Recommended Posts

Gæst

Hvis jeg gerne vil se tv på min computer, er der så stadig brug for et grafikkort af en slags som i 'gamle' dage? Min bærbar har et hdmi - stik, det samme har min tv-boks, som man normalt ville slutte til et tv. Er det bare at købe et hdmi-kabel og så virker det? 

Det virker med mit gamle tv (via. scart), så det er bare hvordan jeg kan bruge min bærbare i stedet for tv'et.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan
Skrevet (redigeret)

Hvis du har kabeltv (stofa eller yousee), så er der typisk inkluderet web-tv i din aftale.

TV boksen vil kun virke hvis der er hdmi INDgang på din computer, men det er nok en UDgang, til en ekstern skærm.

Ellers er det eneste alternativ tuner. De kan købes en USB enhed og skal tilsluttes antenne stik eller antenne, alt efter hvordan du modtager dit tvsignal.

Redigeret af Tobywan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 23 minutter siden, Tobywan skrev:

Hvis du har kabeltv (stofa eller yousee), så er der typisk inkluderet web-tv i din aftale.

TV boksen vil kun virke hvis der er hdmi INDgang på din computer, men det er nok en UDgang, til en ekstern skærm.

Ellers er det eneste alternativ tuner. De kan købes en USB enhed og skal tilsluttes antenne stik eller antenne, alt efter hvordan du modtager dit tvsignal.

Mange tak :-)

Jeg har waoo, og for at få web tv kræver det at jeg også får bredbånd fra dem. Det kommer ikke til at ske.

Så det bliver nok en tuner så.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan
For 3 timer siden, devilswoman skrev:

Mange tak :-)

Jeg har waoo, og for at få web tv kræver det at jeg også får bredbånd fra dem. Det kommer ikke til at ske.

Så det bliver nok en tuner så.

Hvis du har Waoo, så skal du lige undersøge hvordan du modtager tv signalet, så du kan få en tuner der virker.

Jeg ved deres bokse kører via ip-tv (groft sagt over internettet), så der kan du ikke få en tuner til. Nogle af Waoo selskaberne sender ud via DVB-C(samme standard som via kabel-tv). Undersøg det, så du kan få den rigtige tuner.

Og overvej så fibernet igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
On 9/5/2016 at 22:41, Tobywan skrev:

Hvis du har Waoo, så skal du lige undersøge hvordan du modtager tv signalet, så du kan få en tuner der virker.

Jeg ved deres bokse kører via ip-tv (groft sagt over internettet), så der kan du ikke få en tuner til. Nogle af Waoo selskaberne sender ud via DVB-C(samme standard som via kabel-tv). Undersøg det, så du kan få den rigtige tuner.

Og overvej så fibernet igen :)

Nu har jeg jo en boks i forvejen, så kan jeg ikke bare sende signalet derfra og over i en ligegyldig-billig-forældet-tv-tuner? Skal den ikke bare kunne tage et antennestik?

Den boks jeg har er en dvb-c'er.

Hvorfor skulle jeg overveje fibernet igen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan
Skrevet (redigeret)
For 10 minutter siden, devilswoman skrev:

Nu har jeg jo en boks i forvejen, så kan jeg ikke bare sende signalet derfra og over i en ligegyldig-billig-forældet-tv-tuner? Skal den ikke bare kunne tage et antennestik?

Den boks jeg har er en dvb-c'er.

Hvorfor skulle jeg overveje fibernet igen?

Nej, tuneren skal understøtte det signal du sætter i den. Boksen ER din tuner, så det eneste du kan sætte på der er en skærm, eller enhed med samme type tuner, hvis der også er en antenneudgang.

Fordi fibernet pt er den bedste og mest fremtidssikrede metode til at levere internet på. Du får høje synkrone hastigheder med meget lave svartider.

Man kan selvfølgelig være heldig eller uhedig uanset udbyder eller teknologi, men du er ude over de problemer en meget gammel telefonlinie eller kabelinstallation kan give ved andre typer internet. Jeg er væk fra kabelnettet det sekund der kommer fiber i vejen hos os.

Redigeret af Tobywan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Men... Nu er det tv jeg har altså et gammelt billedrørs, så hvis det kan tage signalet fra den tv-boks jeg har, så burde et hvilket som helst tv-tuner kort til pc vel også kunne?

Jeg ønsker ikke fibernet fra waoo, da de har fået vildt dårlige anmeldelser, og de andre, der bor her, har klager over det. Desuden er jeg fuldt ud tilfreds med det internet jeg har nu. Jeg har ikke så stort et behov, og det samme gælder tv. Det skal bare virke på en eller anden måde; det behøver ikke være fancy eller dyrt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan
For 2 timer siden, devilswoman skrev:

Men... Nu er det tv jeg har altså et gammelt billedrørs, så hvis det kan tage signalet fra den tv-boks jeg har, så burde et hvilket som helst tv-tuner kort til pc vel også kunne?

Jeg ønsker ikke fibernet fra waoo, da de har fået vildt dårlige anmeldelser, og de andre, der bor her, har klager over det. Desuden er jeg fuldt ud tilfreds med det internet jeg har nu. Jeg har ikke så stort et behov, og det samme gælder tv. Det skal bare virke på en eller anden måde; det behøver ikke være fancy eller dyrt.

Nej, dit tv er i den forstand kun en monitor. Tuneren er din boks, som behandler signalet og sender det til skærmen.

Waoo er kåret som bedste udbyder de sidste 5år. Der kan selvfølgelig være lokale forskelle, da det er flere selskaber der står bag, men det bør dog være et ret sikkert valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kokosmel

På min bærbare, kan jeg sagtens se tv uden at skulle gøre noget. Jeg har Net1, og deres bredbånd virker virkelig godt, nærmest lige meget hvor jeg bruger min computer. Du kan altid forhøre dig hos dem, eller den udbyder du har i forvejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind