Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

mucher1

Vælge imellem

Recommended Posts

mucher1

Jeg vil tilllade mig at påstå at det hedder enten (1) at vælge A eller B, eller (2) at vælge imellem A og B.

Alligevel har jeg utallige gange set formen (3) at vælge imellem A eller B. Senest i en beskrivelse på Netflix: "Valget (i)mellem at følge drømmen eller at gå (i)mod det klare hvide lys". Det lyder i mine ører forkert, men hvad mener andre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
adagio

Du har ret, det er forkert. Hvis konstruktionen vælge imellem A eller B skal give mening, skal A og B være mængder man kan vælge fra, f.eks. "Vælge imellem (vingummier og lakridser) eller (agurker og gulerødder)".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mucher1

Tak for støtten! Jeg er ikke engang sikker på at modeksemplet holder vand. Jeg ville stadig sige at valget står imellem A (vingummier og lakridser) og B (agurker og gulerødder).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk
On 5/5/2016 at 11:44, mucher1 skrev:

Jeg vil tilllade mig at påstå at det hedder enten (1) at vælge A eller B, eller (2) at vælge imellem A og B.

Alligevel har jeg utallige gange set formen (3) at vælge imellem A eller B. Senest i en beskrivelse på Netflix: "Valget (i)mellem at følge drømmen eller at gå (i)mod det klare hvide lys". Det lyder i mine ører forkert, men hvad mener andre?

On 5/5/2016 at 11:44, mucher1 skrev:

Hallo mucher1 ! Det er vist ligemeget . Det med i er bare mere gammeldags og nok ikke brugt så meget mere. Hilsen Christelk !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites