mgy

Dårligt "dansk" - oversættelser i hverdagen

Recommended Posts

At glædes ved det gode

Hejsa :)

@mgy: Jeg synes egentlig, at det giver ok mening, at en sådan fejl kunne ske, siden "Manual" i nogle tilfælde fint kan oversættes til "Håndbog"/"Brugerhåndbog" og oversættere ofte ikke har kontekst, når de oversætter. Oversættelsen kunne muligvis også være taget direkte fra en translation memory, hvor, så vidt jeg forstår, den mest sandsynlige oversættelse vil blive hentet ind per automatik. Hvorvidt der er sket en menneskelig fejl, afhænger efter min mening af, hvad der har stået i noten til oversætteren. Hvis der ikke har været nogen note om, hvor strengen ville blive brugt, er det ikke en oversættelsesfejl, men noget, der skulle være blevet fanget i en kvalitetssikringsfase.

Mvh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
At glædes ved det gode
On 4/2/2017 at 04:04, Tudsegoej skrev:

Fra Skats hjemmeside:

Ny mobil momsløsning

"Du kan nu indberette og betale moms via din mobiltelefon. Hvis du rammer TastSelv Erhverv på en mobil, kommer du direkte ind på løsningen, hvor brugergrænsefladen er tilpasset skærmen."

Lyder det ikke lidt tilfældigt, når ordet rammer bruges? :D 

Haha, jo, den er meget sjov. Lyder lidt, som om de skriver til en, der er lidt fuld ;) En eller anden dag bliver den måske accepteret på dansk også. I amerikansk IT-terminologi bruges ordet "hit" enormt meget om at klikke på især en knap

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
At glædes ved det gode

Så lige en reklame her på siden for en app til salg af heste og rideudstyr, hvor de blandt andet havde skrevet "ridder" i stedet for "rider". Den kan jo altid smutte, men den skar da lidt i øjnene :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind