Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

mingusa

Plakater

Recommended Posts

mingusa

Hej alle!

Jeg har fået en advarsel om at jeg ikke må reklamere på mine indlæg, men det aner jeg slet ikke hvad de mener, for spørger bare om råd :)

Men har set denne plakat fra Atelier Atelier stilleben.dk/products/akvarelprint-rosa-kobolt-5d og jeg er altså ret sikker på at jeg kan lave en selv der ligner den! Er der nogen som har gode råd til hvor man kan købe godt papir og god maling til at lege kunstner??

Mingus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thor R

Prøv at skrive til BY LUX plakater de kan helt sikkert vejlede dig, i forhold til plakat papir og diverse tryktyper.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Nu er den pågældende plakat væk, men hvis du selv vil male, så er der masser af gode forhandlere af papir og farver. Stelling og Aart de Vos i Danmark, Boesner i Tyskland (dansksproget hjemmeside) og mange andre. Men altså en stor, god pensel koster flere hundrede kroner. Du skal også lige kende forskel på akvarel og gouache. Akvarel er meget rene og dyre farver. Lysægthed har betydning ved den slags projekter. Især er rød er problem i mange tilfælde. Lån en bog på biblioteket (Peder Hald er gammel men grundig, han har så ikke de nyeste farvepigmenter med).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites