Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Tourettedrengen

friske udv plastik på bil op

Recommended Posts

Tourettedrengen

hej min citroen xsara picasso årgang 2000 som jeg købte brugt tidligere på året har fået lagt ny flot sort stenslagsbeskyttelse på panelerne under dørene, men nu ses det tydeligt at den sorte plastik trænger til at blive frisket op. nogle gode tips

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Curt - Jaguaren

Tjah! Hvad med at gentage den behandling?

Der er jo ikke ret meget her i livet der varer evigt! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tourettedrengen

hvilken behandling skal jeg gentage. panelerne under dørene er metal og netop nymalet nu er det plastik der ikke er pænt. det eneste jeg har prøvet før, med middelmådig succes er silikone, men det holder ikke længe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Curt - Jaguaren
For 4 timer siden, Tourettedrengen skrev:

hvilken behandling skal jeg gentage. panelerne under dørene er metal og netop nymalet nu er det plastik der ikke er pænt. det eneste jeg har prøvet før, med middelmådig succes er silikone, men det holder ikke længe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tourettedrengen

okay er det godt og kræver det ikke jeg piller listerne af eller dækker afsindigt godt af

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Curt - Jaguaren
For 2 timer siden, Tourettedrengen skrev:

okay er det godt og kræver det ikke jeg piller listerne af eller dækker afsindigt godt af

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tourettedrengen

tak for ingenting så. jeg spurgte egentlig fordi jeg vil vide om der findes noget der kan friske plastik op og evt holde i hvert fald et halvt år af gangen. eller om de skal have en slags gummi maling som det du har linket til. men det er vel ikke let at dække af tænker jeg, men omvendt er listerne garanteret heler ikke bare sådan at pille af. jeg skrev for råd fordi jeg ikke har erfaring med tingene, men ikke er bange for at gøre tingene selv. men vil gerne have gode fornuftige relevante råd fra nogen der er mere erfaren i dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Curt - Jaguaren
For 12 minutter siden, Tourettedrengen skrev:

tak for ingenting så. jeg spurgte egentlig fordi jeg vil vide om der findes noget der kan friske plastik op og evt holde i hvert fald et halvt år af gangen. eller om de skal have en slags gummi maling som det du har linket til. men det er vel ikke let at dække af tænker jeg, men omvendt er listerne garanteret heler ikke bare sådan at pille af. jeg skrev for råd fordi jeg ikke har erfmed tingene, men ikke er bange for at gøre tingene selv. men vil gerne have gode fornuftige relevante råd fra nogen der er mere erfaren i dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Curt - Jaguaren

Så er mine råd sletter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina
On 16/4/2016 at 12:19, Tourettedrengen skrev:

tak for ingenting så. jeg spurgte egentlig fordi jeg vil vide om der findes noget der kan friske plastik op og evt holde i hvert fald et halvt år af gangen. eller om de skal have en slags gummi maling som det du har linket til. men det er vel ikke let at dække af tænker jeg, men omvendt er listerne garanteret heler ikke bare sådan at pille af. jeg skrev for råd fordi jeg ikke har erfaring med tingene, men ikke er bange for at gøre tingene selv. men vil gerne have gode fornuftige relevante råd fra nogen der er mere erfaren i dette.

Hvis vi snakker om umalede plastikpaneler, som mange biler er forsynet med, så har jeg et tip. Sådan en 10-15 år gammel panel, som oprindelig var mørkegrå kan efterhånden være blevet ret mat og lysegrå og i det hele taget ret trist at se på.

For at få den gamle farve tilbage skal man bruge en heatgun og en del øvelse. Få eventuelt fat i et gammelt panel at øve på.

Kunsten er at varme/næsten smelte overfladen UDEN at plastikken smelter helt igennem. Farven vil derved ændre sig markant og blive mørkere. Hvis du med lidt øvelse rammer den rigtige dosering kan du friske bilen gevaldigt op, og så holder behandlingen endda. Det koster kun strømmen og investeringen i en heatgun, hvis du ikke allerede har en. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites