Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Moxy-lady

Ny lovgivning om retten til at blive slettet på nettet

Recommended Posts

Doll In A Casket

Jeg er lige stødt på et Gæst indlæg med billede af vedkommende. 

Hvad fanden hjælper det så at kalde brugeren for gæst hvis det er for at gøre brugeren anonym og der med ikke kan genkendes LOL 

Hvis Jubii er så uintelligente så fortjener de et kæmpe rap over fingrene med en stegepande. 

Ej jeg tror bare jeg skrider igen fra Titanic her :wave: 

@Debat Høvding

Er du mon blevet ansat til at køre skuden i sænk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Hej @Doll In A Casket,
Det er naturligvis muligt at få slettet gamle indlæg, hvis de indeholder personlige eller personkrænkende oplysninger. Alle er velkommen til at sende os link til de indlæg, som de er kede af ligger til offentlig skue.
Ha' en god dag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Moxy-lady
For 7 timer siden, Debat Høvding skrev:

Hej @Doll In A Casket,
Det er naturligvis muligt at få slettet gamle indlæg, hvis de indeholder personlige eller personkrænkende oplysninger. Alle er velkommen til at sende os link til de indlæg, som de er kede af ligger til offentlig skue.
Ha' en god dag...

Du forholder dig ikke til mit oplæg? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
adagio
On 2/5/2016 at 16:21, Moxy-lady skrev:

Du forholder dig ikke til mit oplæg? 

Det synes jeg da han gør. Du kan få slettet indlæg med personlige oplysninger, men indlæg hvor Moxy-lady giver en bageopskrift kan ikke henføres til nogen person, så de er ikke relevante for lovgivningen. Du kan også få Google til at fjerne søgeresultater der omhandler din IRL-person, men du kan nok ikke få dem til at fjerne søgeresultater med "Moxy-lady".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Hej @Moxy-lady og alle andre,
Jeg beklager det sene svar her... jeg må have overset emnet da det blev oprettet.
Haster det og svarer jeg ikke, så er det bestemt ikke fordi jeg ikke vil svare. Men skulle det ske, så send mig en PB eller TAG mig igen.

Jubii og Jubii Debatten følger naturligvis den lovgivning som er gældende, lige som vi gør i dag, når vi sletter brugere og derved anonymiserer dem med "Gæst".

Når de nye regler træder i kræft efterlever vi naturligvis også disse. Men umiddelbart ændrer den nye lov ikke meget, for på Jubii Debatten er brugerne jo som oftest anonyme - og vi tilbyder allerede i dag at slette personfølsomme oplysninger, hvis en bruger kontakter os herom. 

Vi sletter bare ikke uden videre hele profiler/brugere, da det vil ødelægge en masse tråde.
Derudover har vi altid skrevet følgende i ordensreglerne...

Offentligt forum
Jubii Debatten er et offentligt forum. Du skal altid tænke på, at det du skriver, er offentligt tilgængeligt for alle med Internet-adgang. Din chef, dine forældre, børn og fru Jensen nede på hjørnet kan læse det du skriver.

Personlige oplysninger
Pas på med at udlevere personlige oplysninger om dig selv på debatten. Du ved ikke altid hvem som modtager disse oplysninger - og endnu vigtigere - hvad de bliver brugt til. Det er forbudt at udlevere personlige oplysninger (inkl. telefonnumre og e-mail adresser) på andre personer uden deres samtykke.

Ved oprettelse har man med andre ord tilkendegivet, at man er bekendt med, at det man skriver kan læses af enhver. Og at man således også selv er ansvarlig for det man har skrevet og selv har valgt skal ligge til offentlig skue på Jubii Debatten.

Med venlig hilsen
Debat Høvding

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aquila

"Tag mig igen" - man skulle ellers tro at fire tags havde været nok :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CharlotteLP

Det er godt at høre Debat Høvding! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Moxy-lady

Datatilsynet lader bare ikke til at være enige med jer i at "gæst" er det samme som at slette en bruger og dennes indlæg. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Moxy-lady

Prisen for årets papegøjesnak går vist ubetinget til debathøvdingen..... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites