Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

prutfisen_79

Pulled pork til mange

Recommended Posts

prutfisen_79

Jeg står foran at skulle holde 40 års fødselsdag for min kæreste om nogle måneder.

Da vi ikke har et super stort budget at gøre godt med, var min umiddelbare tanke, at lave pulled pork. Men men men........vi bliver 35-40 mennesker, og det skal holdes hjemme, så jeg har kun en almindelig ovn at gøre godt med, hvor jeg ikke kan lave kød til så mange mennesker på en gang.

Vil man kunne lave det af nogle omgange, og så fryse det ned sammen med skyen, for så på dagen at opvarme det? Eller bliver det ikke godt? Jeg har nogle gange frossen en rest, som vi har spist efterfølgende, men det har bare været til os selv, og ikke til gæster, hvor man jo gerne vil være rimelig sikker på succes.

Skal jeg slå idéen ud af hovedet og finde på noget andet, eller er der nogle, som har et fif? Alle beskidte tricks modtages med kyshånd :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Det, tror jeg sagtens, kan blive godt. Du skal bare lave en marinade, som skal over den optøede pulled pork, når den opvarmes. Det giver både smag og fugtighed. Se fx Brødrene Prices opskrift; jeg tror nok, at det er den, jeg har brugt et par gange.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Daenerys

Det er noget med, at man kan vakumpakke det og tø og varme det op i en sous vide cooker hvis du har sådan en eller også i en gryde med vand.. prøv at google det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Daytrader

Heston Blumenthal laver sous vide svin :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eeyorenyk86

Jeg har ofte frosset kød ned sammen med skyen og varmet op uden problemer. Det kan du sagtens. Bare sørg for at hælde godt med sky hen over under opvarmningen, så det ikke bliver tørt.

Et alternativ, hvis det er en alm. størrelse ovn kunne måske være at spørge om nogen har en dyb bradepande? Der kan alligevel godt være en god sjat kød i sådan én, hvis den er på hele ovnens størrelse. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Marienielsen90

Alt efter hvad i skal have af tilbehør, så burde omkring 300 gram pr person være nok, og det er er vel omkring 10-12 kilo, som er 4 eller 5 nakkefilletter - det har jeg selv før haft i en ovn. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mmmpop

Kan sagtens fryses ned, men når du varmer det op, så lav en ekstra omgang krydderiblanding til at blande sammen med. 

Kan i øvrigt varmt anbefale Gastromands opskrift på pulled pork - den er fantastisk!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites