Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

seb31

Skal koble ud 2 gange for at få bilen i barkgear

Recommended Posts

seb31

Når min Dacia Sandeo 1,2 skal i barkgear skal jeg koble ud 2 gange, den har kørt ca 2500 km. har i nogen bud på hvad fejlen er.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Curt - Jaguaren

Hmm!

" den har kørt ca 2500 km. "

Retur til forhandleren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Skal jeg også af og til. Og har jeg oplevet i flere bilen. Er vist ikke noget at gøre ved det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Curt - Jaguaren

Jo det var noget man skulle i lastbiler for ret mange år siden, (det havde noget med gearkassens-synkromesh at gøre, men sådan må det vist ikke være i nye/moderne biler af i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89

Det må så ny en bil aldeles ikke, og forhandleren skal rette det indenfor garantien,

så inden der sker mere med kobling og gearkasse så se at komme derhen.

På gamle lastbiler var der i mange tilfælde slet ikke synkromesh, og derfor skulle man lave 

dobbeltudkobling for at få tandhjulene til at rotere med samme hastighed før de gik i indgreb !

Det var sommetider f...:devil: svært , specielt med gearkasser der havde ligeskårne  tandhjul !! :evil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 7 minutter siden, jayjay89 skrev:

Det må så ny en bil aldeles ikke, og forhandleren skal rette det indenfor garantien,

så inden der sker mere med kobling og gearkasse så se at komme derhen.

På gamle lastbiler var der i mange tilfælde slet ikke synkromesh, og derfor skulle man lave 

dobbeltudkobling for at få tandhjulene til at rotere med samme hastighed før de gik i indgreb !

Det var sommetider f...:devil: svært , specielt med gearkasser der havde ligeskårne  tandhjul !! :evil:

Okay! Har en Kia Picanto fra 11", og jeg fik at vide, sån er det bare :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89
For 3 minutter siden, J1977N skrev:

Det må det altså ikke bare være, og jeg forstår ikke når nogle lader sig nøje med sådanne svar,

en bil er en besværlig mekanisme at få til at fungere MEN at en forhandler siger sådan er efter

min mening et spørgsmål om dovenskab og manglende viden om det produkt de sælger, og

i sidste ende er det dig som køber det kommer til at gå ud over når der kommer en reparation

efter at garantien er udløbet ! :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Curt - Jaguaren
For 11 minutter siden, J1977N skrev:

Og HVIS/NÅR du evntl. fandt/finder dig i noget sådant må der være noget galt med din mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 33 minutter siden, Curt - Jaguaren skrev:

Og HVIS/NÅR du evntl. fandt/finder dig i noget sådant må der være noget galt med din mening.

Har ikke så meget forstand på det. Så må jo bare tror på, hvad "eksperterne" siger til mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Curt - Jaguaren
For 7 minutter siden, J1977N skrev:

Har ikke så meget forstand på det. Så må jo bare tror på, hvad "eksperterne" siger til mig.

Tjah!

Så er spørgsmålet jo bare det med at spørge de virkelige EKSPERTER.

Og jeg tillader mig at tvivle på een ekspert der påstår at det er OK./almindeligt på en ny morderne bil at skulle bruge dobbelt-udkobling for at komme i bakgear.

Selv har jeg haft ca, 25 biler gennem livet og kørt mere end 1 MILLION km. (er 79 år og har haft biler siden jeg fyldte 18 år)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites