Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Pellehaleløs

HJÆLP hvor hurtigt kan man tabe sig?

Recommended Posts

Forhedehulehelvede
For 21 timer siden, FuckNavnet skrev:

Jeg har for nylig kørt et forsøg med en kur på 1100-1200 kcal om dagen i 4 uger. Jeg tabte 4 kg hvilket svarer til ca. 5% af min startvægt. Jeg vejede 71 kg til at starte med.

Så jeg vil mene du burde kunne regne med at tabe minimum 1 kg om ugen. Nok endda lidt mere for du har lidt mere at tabe af.

Jeg forstår så ikke hvorfor det skal være slankepulver. Man kan sagtens spise sig mæt i rigtig mad og samtidig holde sig på 1000 kcal. 

Det kommer an på din definition af "rigtig mad" ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pellehaleløs
On 20. marts 2016 at 21:11, FuckNavnet skrev:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pellehaleløs
For 4 timer siden, Forhedehulehelvede skrev:

Nej jeg har ikke fulgt den. Selv om at jeg godt kunne trænge, ved jeg at jeg ikke har selvkontrol til at holde den diæt.

Men det gør ikke noget, for så bliver jeg heller ikke så hurtigt træt af den.

Lige en obs.... I en portion kommer jeg et lille glas taco sauce og ellers INGEN chilli. Suppen er tilstrækkelig stærk sådan. Så det er bare hvor stærk mad du er vandt til. Hvis du ikke er til stærk mad, skal du nok nøjes med et halvt glas.

Smart. Det lugter lidt af tex mex så:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pellehaleløs
On 20. marts 2016 at 21:11, FuckNavnet skrev:

Jeg har for nylig kørt et forsøg med en kur på 1100-1200 kcal om dagen i 4 uger. Jeg tabte 4 kg hvilket svarer til ca. 5% af min startvægt. Jeg vejede 71 kg til at starte med.

Så jeg vil mene du burde kunne regne med at tabe minimum 1 kg om ugen. Nok endda lidt mere for du har lidt mere at tabe af.

Jeg forstår så ikke hvorfor det skal være slankepulver. Man kan sagtens spise sig mæt i rigtig mad og samtidig holde sig på 1000 kcal. 

Vil du ikke skrive lidt om hvad du spiste i løbet af en dag? :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
louisedk_87

Inden du valgte at hoppe på en ekstremt lav-kalorie-diæt , så har du selvfølgelig undersøgt hvilke konsekvenser det har for din krop undervejs og efter?

Et gæt, du rammer hurtigere 90 kg end 70 kg med den diæt du har valgt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FuckNavnet
On Monday, March 21, 2016 at 18:44, Forhedehulehelvede skrev:

Det kommer an på din definition af "rigtig mad" ;)

Til morgenmad spiser jeg skyr med lidt udskåret frugt(fx æble, pære, blomme,appelsin)  og måske lidt hakkede mandler og/eller kokos mel. Det smager godt med lidt vanilie pulver  (ikke vanillesukker!).

Til hverdag spiser jeg frokost i kantinen på arbejdet så den afhænger af hvad de serverer. Men som regel tager jeg et par skiver roastbeef eller kalkun pålæg fra den kolde buffet samt et æg og så ellers grøntsager for resten (revet gulerødder, peberfrugt, rodfrugter, kål, salat) og en smule balsamico eddike hen over. Ingen olie og intet dressing, Remo, mayo osv. Alt efter udvalget kunne jeg nogle dage tage en skive kød fra den varme buffet hvis der var steg eller kylling  feks. 

Som hovedregel intet brød til frokost men måske en gang pr uge en skive groft rugbrød.

Til aften spiste jeg kylling, svinemørbrad, laks eller andet magert kød med grøntsager til. Ingen kartofler ris eller pasta. Gerne en mager sauce feks lavet på en spiseske buko light og lidt bullion og lidt smag. Evt salat til.

Det er nok unødvendigt at sige at jeg ikke spiste kage, chips og slik.

Som snacks og mellemmåltider var det et æble og om aftenen kunne jeg godt spise et stykke rågi knækbrød med en halv skive mager ost (ingen smør). Rågi er den slags knækbrød jeg kunne finde der indeholder færrest kcal.

Hvis jeg virkelig blev slikken spiste jeg ét lille stykke 85% Lindt chokolade. Det fylder munden med fyldig chokoladesmag uden at indeholde ret mange kcal. 5 g er 27 kcal så det er ca 1/3 af et æble.

Jeg brugte en app der hedder lifesum i starten til at notere hvad jeg spiste for at få en idé om hvor mange kcal jeg fik. Efter en uges tid havde jeg ligesom en idé om hvormeget jeg kunne spise og så gad jeg ikke notere det længere.

Generelt fulgte jeg bare nogle grundlæggende regler:

Stærkt begrænset indtag af kulhydrater dvs brød, ris, pasta og kartofler. 

Magert kød.

Grove grøntsager kan man spise så mange af man orker. Kål, rodfrugter feks gulerødder, persillerod, pastinak, rødbede. Brocolli blomkål.

Ingen eksotiske frugter da de indeholder meget sukker. Det er feks banan og ananas. Pære er faktisk også ret slem hvor æble er meget bedre kaloriemæssigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smiling_Goat

Åh nej, ikke den suppe. For guds skyld glem suppen. 

Jeg ved godt, jeg lyder lidt voldsom, men den suppe er roden til så meget overvægt. Jo, den virker fint, mens du lever udelukkende af den, men det bliver du jo ikke ved med. De mennesker, jeg kender, der har prøvet den, har alle taget på af den, efter de stoppede med at spise den. Meget endda. 

Hvis en sund livsstil virker uoverskuelig lige nu, så sæt et lavt mål for dig selv, som du kan overholde. Fx et bestemt kalorieindtag dagligt (som giver et fornuftigt vægttab.) Inden for det placerer du så dit mål efter dine ressourcer. Kan du ikke overskue at undvære slik lige nu, så lad være. Sæt bare slik ind i kostplanen. Hovedsagen er, at du tilpasser din kost og dit kalorieindtag efter dine ressourcer. Det giver størst chance for succes. 

Jeg begyndte som jeg nævner her.

Jeg måtte spise 1300 kcal dagligt. Jeg havde få ressourcer, så jeg passede slik ind og orkede ikke motion. Efter lidt tid fik jeg overskud til at skære slikket fra og tilføje grønsager, og nu har jeg også fundet energien til motion. Og jeg har da alligevel tabt mig 30 kg. :)

Det er da også lidt som at gå fra 0-100 at forvente at man kan gå fra at spise slik dagligt/ikke motionere til fullblown sund livsstil spækket med grønsager og fitness på én dag. Man skal jo som bekendt kravle, før man kan gå.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
soeren_adk
On ‎20‎-‎03‎-‎2016 at 08:24, Pellehaleløs skrev:

Jeg, kvinde 40 år vejer 88 kg og er ca 170 høj, mit spørgsmål er hvor hurtigt kan man tabe sig?

Hvis jeg fortsat spiser nutrilett, så mit kalorieindtag er max 1000 om dagen, hvor meget vil der så ryge af?  

Jeg har brug for en dato til ca. 70 kg, er der en venlig sjæl der kan hjælpe? 

Der er flere faktore der spiller ind, men et normalt sunds vægttab er ½-1 kg om ugen. max taber du dig mere end et kilo om ugen, skal du være meget opmærksom, for så vil det betyde du taber muskelmasse og væske, ved et sundt vægttab bygger du muskler og væske mængden op. så det kun er fedtet der forsvinder.

Vær opmærksom på Nupo, Nutrilett osv. er slanke kure beregnet til 4kg og under. dvs de må max bruges 4-6 uger af gangen. så skal du have 4-6 uger med almindeligt mad, her er de her shakes rigtig gode, men ved længere tid end det, skal du finde enten sundere kost generelt, eller vælg en shake der er godkendt som fuldbyrdet måltider. de kan ikke købes  i supermarkederne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites