Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Galathea

Ændring i upload af billeder?

Recommended Posts

Galathea
For 21 minutter siden, Debat Høvding skrev:

Hmm....
Det sjove ved det hele er, at det jo virker fint, med det her billede jeg netop har uploadet...
Det "klemmes" ned i størrelse i indlægget, men når man klikker på det, så åbner det i fuld størrelse som det skal...

Ser du det også sådan?

Ja, jeg ser også, at billedet klemmes ned i størrelse og kvalitet i indlægget, og det er netop dette, som jeg ser som et problem.

Men du synes, at nedklemningen er helt fin og ok?

Jeg tror ikke, at nogen gider at klikke på billederne i en billedtråd, for at få vist dem i optimal kvalitet og størrelse.

Når filstørrelsen ikke er større end 150 kb, hvorfor så ikke bare vise den fulde kvalitet og størrelse i tråden? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Nej, jeg synes det skal virke som du beskriver.
Og det underlige er, at det virker fint hos mig i indlægget herunder...

I dette indlæg åbner jeg fint dit billede i fuld størrelse...
Se selv... på mit screendump herunder, hvor du kan se forskellen i størrelsen på billedet i indlægget (øverst) og nederst, når billedet åbnes op i fuld størrelse, så er det 660 px, som du netop beskriver at du uplaoder billederne i i bredden.

Galatheas_aabner_som_det_skal.thumb.jpg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea
For 13 minutter siden, Debat Høvding skrev:

Nej, jeg synes det skal virke som du beskriver.
Og det underlige er, at det virker fint hos mig i indlægget herunder...

I dette indlæg åbner jeg fint dit billede i fuld størrelse...
Se selv... på mit screendump herunder, hvor du kan se forskellen i størrelsen på billedet i indlægget (øverst) og nederst, når billedet åbnes op i fuld størrelse, så er det 660 px, som du netop beskriver at du uplaoder billederne i i bredden.

Galatheas_aabner_som_det_skal.thumb.jpg.

Ok, så fik jeg svar på mit oprindelige spørgsmål: Er dette et bevidst valg fra adminstrators side? Ja, svarer du, du synes, at det er fint at vise billederne i tråden i en reduceret version.

Jeg synes, at det er forkert at have dette kvalitetstab, men nu ved jeg, at du synes, at det skal være sådan, og så kan jeg tage det til efterretning, når jeg i fremtiden overvejer at oploade billeder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Hej @Galathea,
Når billedet åbner på den sorte baggrund - ser du så også billederne i fuld størrelse?
... er de så 660 px i bredden, som de skal være/som du oploader dem i?
Så den del (den store visning er okay)?

Og prøv så lige at fortælle mig, hvor vi er uenige, når det kommer til visning af billedet i selve tråden?
Debattens indlæg er ikke 660 px i bredden, så billederne i indlæggene er jo nød til at blive sat ned i størrelse...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Suk... Ok, jeg prøver igen at forklare, selvom jeg får det indtryk, at du ikke læser alt. jeg skriver.

Jeg ved ikke, hvor bred debatten er i pixels, men jeg ved, at jeg det sidst års tid eller mere har brugt en bredde på 660px på mine uploaded billeder. Frem til februar blev billederne vist i tråden, så de fyldte stort set hele trådens bredde. Eksempel på dit eget screen shot her - det øverste gule billede:

56ea776eac22d_Forskelibredden.thumb.jpg.

Siden er der sket en ændring i måden, mine billeder bliver vist i tråden. Nu bliver de vist i tråden i mindre størrelse og kvalitet, selvom jeg stadig uploader dem i samme format som tidligere, altså 660px.

Her har jeg uploaded nøjagtig samme gule billede, i nøjagtig samme format, som jeg uploadede i januar. Nu bliver det vist anderledes i tråden. Nu er det mindre og i dårligere kvalitet.

56ea9f5a56c21_Kaleandtell-Hvidchokoladem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Okay så er jeg med...
Jeg vender den med vores udvikler og hører dem ad.
De har givetvis en forklaring - og endnu bedre måske endda en løsning.

Jeg skal nok vende tilbage til dig...
Tak for din tid og tålmodighed med at beskrive dette.
Kommunikation kan være en svær ting på skrift.  
:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

TEST af billede upload...

1200x800.thumb.jpg.f75403eae5591efe8b113

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

TEST 2