Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Galathea

Ændring i upload af billeder?

Recommended Posts

Galathea

Hvad er der sket med billed-upload?

Nu bliver mine billeder vist i en mindre udgave og med væsentlig dårlige billedkvalitet end det oploadede billede, som kun fylder op til 150 kB.

Er det et bevidst valg fra administrators side, @Debat Høvding?

Eksempel kan ses her:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Hej @Galathea,
Jeg har set på billederne i tråden og kan ikke helt forstå, hvad problemet med billederne er. Der er ikke ændret noget i Jubii Debattens setup, så det burde virke som det plejer. Men beskriv meget gerne detaljeret, hvad du oplever har ændret sig...

Så skal jeg nok få set på det i en fart.
:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea
For 7 minutter siden, Debat Høvding skrev:

Hej @Galathea,
Jeg har set på tråden og kan ikke lige se/forstå, hvad problemet med billede upload er. Der er ikke ændret noget i Jubii Debattens setup på det seneste, så det burde virke som det plejer. Men beskriv meget gerne detaljeret, hvad det er som ikke fungerer som det plejer...

Så skal jeg nok få set på det i en fart.

Nu, hvor jeg ser nærmere efter i den nævnte madbilledtråd, tyder det umiddelbart på, at det er en ændring ved billedvisningen, som er sket primo februar.

Jeg beskærer altid de billeder, som jeg uploader, til 660px i bredden. Til og med dette indlæg bliver de vist i fuld bredde:

Så skete der noget, så de bliver vist i mindre bredde og dårligere kvalitet, end man kan se, hvis man trykker på billedet for at åbne det i fuld størrelse. Det lader til at være trådt i kraft her:

Det er ikke kun mine billeder, som det gælder. Kvaliteten af det billede, som man umiddelbart ser i tråden, er væsentligt forringet i indlægget af @Dipsy-dublet her. Det kan man se, hvis man klikker for at åbne billedet i fuld størrelse.

Hvis det har nogen betydning, så uploader jeg billeder til debatten ved at trække dem fra en folder på min PC til kassen i bunden af indlægget, jeg er ved at skrive. Jeg opgav engang i efteråret at bruge den metode, som jeg førhen brugte, nemlig at vælge filen i popup-boksen "Overfør fil". Det virkede ikke efter opdateringen i sensommeren 2016.

Jeg håber, at du kan gøre noget ved den forringede kvalitet af billederne. Det er træls, når man gør et forsøg på at lave bedre, mere appellerende, billeder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Så problemet er, at når man som bruger uploader billeder nu, så vises de ikke og er de ikke så bredde som de plejer at være og kvalitet er ligeledes faldet?

Se billedet herunder - er det denne breddeforskel du mener sker omkring udgangen af januar måned?
56ea776eac22d_Forskelibredden.thumb.jpg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Test

Kaleandtell - Vietnamesisk suppe hos Da lat cafe i Oslo.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea
For 14 minutter siden, Debat Høvding skrev:

Så problemet er, at når man som bruger uploader billeder nu, så vises de ikke og er de ikke så bredde som de plejer at være og kvalitet er ligeledes faldet?

Se billedet herunder - er det denne breddeforskel du mener sker omkring udgangen af januar måned?

Nej, det er ikke den breddeforskel, du viser, som jeg taler om. Billedet af bare-med-kant lader ikke til at være smallere, end det hun har oploaded (baseret på full size visning, når jeg klikker på billedet).

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal illustrere det tydeligere, end jeg har gjort med de linkede eksempler.

Klik på billedet i indlægget herunder. Kan du se, at det er bredere (og højere, dvs større generelt), når det åbner i full size visning, end når det ses i tråden? Og at kvaliteten af full size billedet også er højere i full size end det ses i tråden?

Til sammenligning er der ingen (synlig) forskel i størrelse og kvalitet mellem billedet vist i tråden og full size-visning her:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea
For 23 minutter siden, Debat Høvding skrev:

Jeg har lige testet i denne tråd, om jeg kan uploade billeder ved at bruge "vælg filer her...". Det lader til at fungere nu (jeg har ikke forsøgt denne metode siden efteråret), men problemet med reduceret størrelse og kvalitet er den samme som ovenfor beskrevet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Okay,
Nu har jeg vidst forstået problematikken.

Du uploader et billeder - og det vises i indlægget i fuld bredde (som det skal).
MEN det uploadede billede er faktisk bredere... og når du så klikker på det skal det vises i FULD størrelse/kvalitet som vist på billedet herunder...?

FORSKEL.thumb.jpg.860ab8bf7dd544af4392c8

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Hmm....
Det sjove ved det hele er, at det jo virker fint, med det her billede jeg netop har uploadet...
Det "klemmes" ned i størrelse i indlægget, men når man klikker på det, så åbner det i fuld størrelse som det skal...

Ser du det også sådan?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Haha, nej, jeg tror ikke, at du endnu har forstået problematikken :)

Det uploadede billede bliver netop ikke vist i fuld bredde i tråden. Det fylder da væsentligt mindre end hele trådens bredde. Jeg har uploaded billedet i en bredde af 660 px (se bemærkning længere nede).

FORSKEL.thumb.jpg.860ab8bf7dd544af4392c8

Det gule billede fra januar, som du har taget screendump af her, fylder netop hele bredden af indlægget. Det er også uploaded som 660px bredt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites