Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

atacama

Hvad er jeres budget for en uges ferie sydpå med to børn?

Recommended Posts

atacama

Vi har brugt de fleste ferier i sommerhus med vores børn, men nu overvejer vi at tage ud at rejse med dem. Jeg er dog ret blank på, hvor meget man skal sætte af til en uges ferie sydpå, sådan indenfor Europa.

Så vil I ikke skrive, hvad I bruger på en uges ferie og hvilken type ferie der er tale om?

Vi er to voksne og to børn på hhv. 4 og 7 år. Vi er ikke til camping! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kunneikkeslette

Det kommer vel an på, hvilken slags ferie, I er til?

Vi overvejer lidt sådan en ultimativ chartermodel til Mallorca med alt inklusiv, sammen med et vennepar. :D Normalt er vi overhovedet ikke til det, men med to børn er det pludselig lidt mere tillokkende. :genert:

Men med den model ved man jo nogenlunde, hvad man kommer til at bruge. Hvis først man skal ud at spise hver dag, måske bo forskellige steder, og man også gerne vil opleve noget, leje bil osv. så er det jo noget sværere at sætte en pris på i forvejen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
1 time siden, Uopfindsomdebattør skrev:

Det kommer vel an på, hvilken slags ferie, I er til?

Vi overvejer lidt sådan en ultimativ chartermodel til Mallorca med alt inklusiv, sammen med et vennepar. :D Normalt er vi overhovedet ikke til det, men med to børn er det pludselig lidt mere tillokkende. :genert:

Men med den model ved man jo nogenlunde, hvad man kommer til at bruge. Hvis først man skal ud at spise hver dag, måske bo forskellige steder, og man også gerne vil opleve noget, leje bil osv. så er det jo noget sværere at sætte en pris på i forvejen. 

Ja, det ved jeg godt. Jeg ville bare gerne høre nogle eksempler.

Fx: 1 uge på Mallorca all inklusive: x kroner

1 uge i lejet hus i Italien, i flyt + lejetbil + spise ude til aften: xx kroner

Altså, den slags. Jeg kunne selvfølgelig også bare begynde at google rejsebureauer, men det er så uoverskueligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
070207

Vi har været på et par all inclusive charter ferier med ungerne på henholdsvis Kos og Kreta. De har kostet mellem 27-32.000 kr for en uge. Vi har betalt ekstra for hotel og værelse med swim up pool, hvilket har været rigtig dejligt. Det kan man dog godt undvære og så kan det sagtens gøres billigere. Vi har booket samme type ferie på Zakynthos i år. vi har brugt meget få penge ved siden af.

Vi har også været på Malta et par gange (dansk folkeferie). Vi havde dog en ekstra voksen med, så prisen er ikke helt brugbar. Men tror selve rejsen kostede 25-26.000 kr uden forplejning. Så har vi nok i gennemsnit brugt 1000 kr. om dagen på mad, drikke, is, souvenirs osv. Vi lavede selv morgenmad, frokost nogen dage og aftensmad nogen dage. 

Vi har været i Malaga i en lejet lejlighed, som kostede omkring 6000 kr for en uge. Flybilletter omkring 10.000 kr og lejebil til omkring 3000 kr. Igen lavede vi selv morgenmad alle dage, frokost nogen dage og aftensmad en enkelt gang eller to. Her brugte vi måske gennemsnitligt 1100 kr om dagen på mad, drikke, is, seværdigheder, benzin, souvenirs osv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MilleMercy

Det kommer an på om I vil rejse i eller udenfor skolernes sommerferie. Der er en mindre bondegård til forskel på (charter)priserne alt efter rejsetidspunkt :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
070207
For 9 minutter siden, MilleMercy skrev:

Det kommer an på om I vil rejse i eller udenfor skolernes sommerferie. Der er en mindre bondegård til forskel på (charter)priserne alt efter rejsetidspunkt :) 

Det er rigtigt. De fleste af vores rejser har været i skolernes sommerferie. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
McLuhan

Vi kører sydpå 2 uger. Bruger ca 15.000 inkl fly til halvdelen, mens den anden halvdel kører i egen bil (= ingen lejebil). 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MyGirl

Vi er godt nok af sted med 3 børn, men vores tur i hovedferien til gran Canaria all inclusive med vandland løber op i 30.000.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
whoawhoa

2 + 2 (4 og 6 år) 7 dage til Gran Canaria lige inden højsæson.

17.000 med all inclusive.

Kommer ALDRIG til at give + 25.000 for det charter lort :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linnemann

Jeg ville aldrig give 30.000 for en charterrejse. Det var det vi gave for 2 voksne og 2 børn på Bali i 4 uger. Det var både med flybilletter, mad, oplevelser og det hele.

Hvis jeg skal på charter så starter jeg med at søge efter billige afbudsrejser. Jeg starter med en siden som denne 8 gode råd til, hvordan du finder de billigste afbudsrejser også tænker jeg mig rigtig godt om. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites