Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Debat Høvding

Ændring af brugernavn

Ændring af brugernavn  

115 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

advocatus-diaboli
For 16 minutter siden, Debat Høvding skrev:

Du digter og skriver kun den halve sandhed, når du skriver følgende... 

Det er da flot, at du sådan kan bruge en admin-profil til at æreskrænke mig - for hvordan skulle jeg kunne gøre noget ved det? Klage til dig over det? Svare dig igen, og få sanktioner?

Vi har naturligvis kun slettet indlæg der har overskredet ordensreglerne. Der står i øvrigt mange ting på Jubii Debatten som vi ikke er enige i - og de består stadig.

Nej, det har I ikke kun. I har også gået ind i indlæg og redigeret ord ud, som I ikke brød jer om, hvilket I også har erkendt, da I skrev hvorfor I var inde og redigere. I kan vælge at slette eller give henstillinger eller advarsler, men at gå ind redigere i indlæg, er helt uhørt.

Derudover har I sådan en løs og selektiv fortolkning af hvornår et indlæg, har overtrådt ordensreglerne, at det er fuldstændigt arbitrært hvornår et indlæg slettes. At I er flere om at dele profilen, og I ikke anlægger samme linje, gør det jo bare helt håbløst.

Du kan slettet dine indlæg lige så tosset du vil... Men ja, når et emne bliver arkiveret, fordi der har været skrevet noget i det i mere end 2 år, så kan det ikke slettes længere.

Okay, lad os lige få en ting på det rene: Hvis der er begrænsninger i hvad jeg kan slette, så kan du heller ikke påstå at jeg kan slette lige så tosset jeg vil - det burde du kunne sige dig selv.

Men hvorfor er det i øvrigt så vigtigt, at kunne slette indhold, som har stået til offentligt skue i 2 år eller mere... særligt når man oven i købet ved oprettelse har accepteret disse vilkår. 

Det kan der da være flere grunde til...

Man kan have haft psykiske problemer, misbrugsproblemer osv., som man er sluppet ud af, og nu ønsker man at lægge fortiden bag sig, fordi man har ændret stil.

Man kan have haft skrevet noget på den præmis at man er anonym, og så kan det jo være at der er nogen der afslører éns rigtige identitet flere år efter.

Det er ikke vigtigt om DU kan eller vil se at der kan være grunde til. Du har fået ekstremt mange henvendelser fra folk som er utilfredse med at de ikke kan få slettet mere, selvom de kunne før i tiden. Så det er udenadslære for dig, at der ER grunde, selvom du personligt er uenig. Du skulle jo nok overveje at efterlade dine private holdninger ved døren, når du logger ind på en admin-profil.

Desuden så er vilkårene ændret jeg ved ikke hvor mange gange gennem de sidste 10 år, og jeg tvivler på at du ved præcis hvilke vilkår en given bruger har accepteret for 5, 7 eller 10 år siden.

Vi holder en demokratisk afstemning om det er dét vi skal eller ej.

LOL - really? En brugerprofil som er under 24 timer gammel stiller spørgsmål ved at vi skal kunne ændre vores brugernavn, og i skrivende stund er der 2/3 flertal, men baseret på kun 16 stemmer - og det er I parate til at ændre reglerne for. 16 stemmer ud af flere hundrede brugere på hvad I selv sælger som "Danmarks Største Debat" til jeres annoncører. I rigtige demokratiske afstemninger har man også bagatelgrænser som man skal over, før en afstemning kan erklæres gyldig.

Og før I praler alt for meget af jeres demokratiske storsind, så husk lige på at I var villige til at oprette en afstemning - og om nødvendigt ændre reglerne - fordi én profil med under 24 timer ønskede det. Men I er ikke en skid villige til at oprette en afstemning, og da slet ikke til at efterkomme det massive ønske, som snesevis af profiler med en gennemsnitlig anciennitet på mellem 5-10 år på bagen, har ytret ønske om.

Du skal have point for konspirationsteorien - men vi må desværre skuffe dig og dræbe dramatikken på stedet... For vi har naturligvis ikke oprettet profilen kenneth82, som tilfældigvis synes det samme som os, for at vi kan få lavet en masse om.

Nå ja, men hvis bare målet for min kritik kan frikende sig selv, så kan jeg da godt se at der ikke var mere at komme efter.

Jubii er selvsagt ikke brugernes modspiller på Jubii Debatten - det ville da være dybt åndsvagt, at save den gren over vi selv sidder på!!

Endnu en frikendelse af sig selv. Det må være dejligt at kunne sige hvad man vil, og kunne straffe med admin-værktøjer, hvis man bliver sagt imod. For det første er det ikke en gyldigt argument, at man ikke gør noget åndssvagt, fordi det jo ville være åndssvagt. Det svarer til at sige at man aldrig gør noget ulovligt, fordi det jo ville være ulovligt - så derfor kan man jo nok forstå, at man ikke gør noget ulovligt nogensinde. For det andet bliver din påstand modsagt af det faktum, at et 2-3 cifret antal brugere er forsvundet herfra siden du begyndte som admin, og at mange direkte har forklaret at du/Jubii er grunden til at de skrider.

Og, lad så i øvrigt tråden komme tilbage på sporet. Emnet og afstemningen handler om følgende...
Synes du, at man selv skal kunne ændre sit brugernavn på Jubii Debat?

Drop du bare det der magttrip og spillen med muskler. Hele mit indlæg handlede om at kunne ændre sit brugernavn. Jeg gav min stemme og jeg kom med begrundelsen for hvorfor. Jeg er på det rene med at du har det svært med kritik, men du skal ikke komme og påstå at jeg snakker udenom, underforstået at jeg bryder reglerne, og at jeg risikerer sletning eller redigering eller advarsler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli
For 13 minutter siden, Forhedehulehelvede skrev:

Det står dig jo frit at oprette dit eget diktatoriske eller demokratiske forum. Tillige så står det dig jo frit at smutte hvis du ikke bryder dig om reglerne her på debatten.

Nemlig. Det står mig også frit for at kritisere tiltag jeg ikke kan lide eller som jeg synes er ubegavede. Og endelig står det mig frit for at vælge hvilket af de frie muligheder, jeg ønsker at benytte.

Men det er sikkert nogle af de næste friheder på listen der ryger, når admin har fået fjernet vores frihed til at skifte brugernavn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Koalabjørnen

Jeg mener ikke, at det er en god ide, at kunne ændre sit brugernavn og for den sags skyld sit profilbillede!

Jeg fører en stor gruppe på facebook, og de skifter sgu hele tiden deres billeder ud, så man bliver helt forvirret af det!

Ellers mener jeg, at mange sociale sider nægter en at skifte sit brugernavn!

Kan måske foregå på den måde, at man i samme medlemscyklus, ikke kan ændre dit brugernavn med samme IP-adresse?

Hvis man vil have et nyt brugernavn, kan man vel melde sig ud, og så indmelde sig igen påny med et nyt brugernavn!?

Imidlertid er der mange der er meget skarpsindige i at gætte, hvem der står bag et ændret brugernavn, dette fordi den måde der skrives på af vedkommende, ganske enkelt afsløre den tidligere indentitet*S*!

Så for ikke at gøre det til en "gætteleg" hvem der står bag, og for at medlemmerne kan genkende hinanden, bør man ikke kunne ændre sit brugernavn fra det ene sekund til det andet sekund!

Eller hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli
For 1 time siden, Koalabjørnen skrev:

Ellers mener jeg, at mange sociale sider nægter en at skifte sit brugernavn!

Ja, men det nægter de som regel fra starten af, så det har aldrig været tilladt. Du finder nok ikke ret mange sociale hjemmesider, der tillader brugerne at skifte brugernavn i et par år, og så pludselig vil fjerne muligheden igen.

Kan måske foregå på den måde, at man i samme medlemscyklus, ikke kan ændre dit brugernavn med samme IP-adresse?

Skulle det være et kompromis? Det er jo bare en anden måde at sige "I får ikke lov at skifte brugernavn" på.

Hvis man vil have et nyt brugernavn, kan man vel melde sig ud, og så indmelde sig igen påny med et nyt brugernavn!?

Det synes jeg er en underligt argument fra én, der lige har brokket sig over at folk skiftede navn og billeder. I øvrigt så giver det bare en masse spøgelsesprofiler, som fylder i statistikken, men som ikke bidrager med noget eller er aktive. Det er Jubii selvfølgelig ikke alt for ked af. Det var sådan de brandede sig selv som Danmarks største debatforum - for der stod jo i statistikken, at der var 100.000+ brugere. Det argument kunne man jo så bruge, når man solgte reklameplads. Det er jo heller ikke svært at nå op på 100.000+ brugere, når man ikke må blive slettet og når man opfordres til at starte en ny profil, fordi man vil skifte navn.

Og apropos at folk herinde har accepteret forskellige vilkår herinde gennem tiden, så har det tidligere været forbudt med dobbeltprofiler..

Imidlertid er der mange der er meget skarpsindige i at gætte, hvem der står bag et ændret brugernavn, dette fordi den måde der skrives på af vedkommende, ganske enkelt afsløre den tidligere indentitet*S*!

Nu er det jo ikke alle herinde der skifter navn, fordi at de ikke vil genkendes. Nogen skifter fordi de har et navn der afspejler en bestemt tid i deres liv. Er det fedt at hedde gymnasieeleven 8 år efter man blev færdig? Er det fedt at hedde MorTilBirthe, hvis Birthe døde som lille barn - og så blive mindet om det i resten af profilens levetid?

Selv hvis de skifter, fordi de ikke vil genkendes, så kan du hverken bevise eller afsløre at den samme person står bag to profiler. Du kan i bedste fald gisne. Men det er ikke det samme.

Så for ikke at gøre det til en "gætteleg" hvem der står bag, og for at medlemmerne kan genkende hinanden, bør man ikke kunne ændre sit brugernavn fra det ene sekund til det andet sekund!

Dét der modsiger jo netop dine egne forslag! Hvis de skal oprette en ny profil for at få nyt navn, så vil du blive tvunget til at gætte medmindre at de giver sig til kende.

Hvis de får lov at skifte navn, så bevarer de jo både billede og historik, og du kan gå ind og se på tidligere indlæg - og at selvom du ved at én debattør skrev indlægget eller startede tråden, så står der nu et andet navn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Hvordan skal man så forhindre, at en person nedlægger sin gamle profil og skaber en ny? Det kan man ikke, så jeg synes, at vi lige så godt kan beholde muligheden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Clara-Maria
For 13 timer siden, Debat Høvding skrev:

Ja, måske... eller også er det godt med et par friske øjne...
Men nu spøger vi jo heller ikke kun Kenneth82, men netop alle til råds herom.

Vi har svært ved at se nødvendigheden og fordelen af at man skulle kunne ændre sit brugernavn. Nogle brugere har måske skrevet 10 - 20 eller 30.000 indlæg, som så pludseligt skifter brugernavn. Det kan da kun skabe forvirring...

Lad os nu se hvad afstemningen viser og tage den derfra... i mellemtiden hører vi gerne fra jer, hvis I har gode argumenter der taler for, at man skulle kunne ændre sit brugernavn.

Hvor mange gange skiftede Debat Høvding brugernavn de første to dage. Var det 7 eller 8 ? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli
For 12 timer siden, kartoffelwoman skrev:

Jeg undrer mig over, hvad der gør, at lige netop det forslag skal til afstemning, når der har været så lidt lydhørhed generelt for, hvad brugerne synes.

Hvad gør den debattør så vigtig?

Debattøren foreslår noget som admin synes om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Synch

Jeg vidste ikke, man kunne lave brugernavnet om, nu fik jeg fjernet de tre tal i slutningen af mit. :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kenneth82

Nu synes jeg lige i skal slappe lidt af, lol

Jeg er ny herinde ja, men for mig giver det ingen mening at man kan skifte brugernavn - det gør det alt andet lige noget sværere at holde styr på hvem hulan man snakker med. Det nedgraderer forummet til en masse anonyme mennesker fremfor et fællesskab.

Ja, jeg har kun været herinde i kort tid, men derfor kan jeg vil godt komme med forslag? Jeg undrede mig også over at det blev taget op i sådan en grad, men for mig giver det stadigvæk fin nok mening. Og de eksempler folk kommer med fra Facebook? Folk skfiter sgu ikke navn på Facebook i tide og utide. Jeg forstår ikke den trang til at skulle skifte alting - hvad med at noget er bestandigt? At man ikke bare kan skifte mening og lige pludselig vil hedde KongGulerod2? Hvad skulle det gøre for dig, ud over at alle andre bliver snotforvirrede?

Alt det bedste :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kenneth82
On 3/4/2016 at 16:23, Tobywan skrev:

Måske Kenneth82 skulle være bruger herinde i mere end et døgn, før han danner sig en mening omkring hvordan sitet fungerer og kommer med ændringsforslag.

Fordi i gør tingene anderledes her eller hvad? Lol

Det er et forum. Som alle andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.