Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Debat Høvding

Ændring af brugernavn

Ændring af brugernavn  

115 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Debat Høvding

Hej Alle, 
Vi har fået en opfordring fra @Kenneth82, som mener at det ikke bør være muligt at kunne ændre sit profilnavn, fordi det derved kun skaber forvirring omkring hvem der er hvem.

For 5 timer siden, Kenneth82 skrev:

Hvorfor ændre brugernavn? Gør det ikke det hele lidt mere besværligt for andre brugere, som ikke aner hvem de lige pludselig snakker med?

Det er vi helt enige i... det gør det hun svært at hitte ud af hvem der er hvem, hvis man kan pludseligt ændrer sit profilnavn.

AFSTEMNING
Vi påtænker derfor at ændre det således, at man ikke længere selv kan ændre sit brugernavn. Man er naturligvis velkommen til at kontakte Jubii/Debat Høvding, hvis man af en eller anden praktisk årsag fx. ifm. oprettelsen, fortryder et brugernavn og derfor ønsker brugernavnet ændret .

Deltag i afstemningen her og lad os vide hvad I synes... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan

Måske Kenneth82 skulle være bruger herinde i mere end et døgn, før han danner sig en mening omkring hvordan sitet fungerer og kommer med ændringsforslag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Ja, måske... eller også er det godt med et par friske øjne...
Men nu spøger vi jo heller ikke kun Kenneth82, men netop alle til råds herom.

Vi har svært ved at se nødvendigheden og fordelen af at man skulle kunne ændre sit brugernavn. Nogle brugere har måske skrevet 10 - 20 eller 30.000 indlæg, som så pludseligt skifter brugernavn. Det kan da kun skabe forvirring...

Lad os nu se hvad afstemningen viser og tage den derfra... i mellemtiden hører vi gerne fra jer, hvis I har gode argumenter der taler for, at man skulle kunne ændre sit brugernavn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg stemmer for initiativet, så man ikke længere selv kan ændre sit brugernavn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Daytrader

Jeg kan godt forstå, at der er nogle der føler behov for at gemme sig bag et nyt navn :lol:

Jeg stemmer også for..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli
For 3 timer siden, Debat Høvding skrev:

Hej Alle, 
Vi har fået en opfordring fra @Kenneth82, som mener at det ikke bør være muligt at kunne ændre sit profilnavn, fordi det derved kun skaber forvirring omkring hvem der er hvem.

Det er vi helt enige i... det gør det hun svært at hitte ud af hvem der er hvem, hvis man kan pludseligt ændrer sit profilnavn.

AFSTEMNING
Vi påtænker derfor at ændre det således, at man ikke længere selv kan ændre sit brugernavn. Man er naturligvis velkommen til at kontakte Jubii/Debat Høvding, hvis man af en eller anden praktisk årsag fx. ifm. oprettelsen, fortryder et brugernavn og derfor ønsker brugernavnet ændret .

Deltag i afstemningen her og lad os vide hvad I synes... 

Jeg synes det er en sørgelig og uheldig sneboldseffekt, jeg ser, hvor den nye admin fjerner flere og flere af de rettigheder og muligheder og friheder som vi har...

Jubii går ind og censurerer og redigerer indlæg som de ikke synes om eller ikke er enige i. Jubii fjerner vores mulighed for at blive slettet. Jubii fjerner muligheden for at ændre sin titel mellem brugernavn og billede. Jubii fjerner muligheden for at kunne skifte profilnavn.. Og så endda fordi at en helt ny profil med under et døgn på bagen ønsker det? Man kunne jo mistænke jubii for selv at oprette den nye bruger, for at kunne bortforklare serviceforringelsen med at "brugerne ønskede det jo selv", og der var jo hele 2/3 af brugerne (ud af under 100 samlede stemmer), der stemte for det.

Stille og roligt forsvinder de én efter én. Keller arbejdede for at give os flere muligheder, og blandede sig ellers udenom. Efter den nye kom, så fjerner de flere og flere muligheder, og blander sig mere og mere på den mest utidige måde.

Jeg har selv haft mit brugernavn siden jeg oprettede profilen, og jeg har ikke tænkt mig at ændre det. Men fandme om jeg stemmer for en serviceforringelse ned over hovedet på andre, bare fordi jeg ikke selv bruger den.

Det er jo fuldstændigt ligegyldigt hvad navnet på profilen er - man svarer jo på indholdet, og ikke på navnet, vel? Og indholdet bliver ved med at være uændret. Derfor ser jeg ingen grund til at ændre muligheden for at ændre profilnavn, og jeg stemmer nej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aquila

Jeg bliver forvirret når folk ændrer profilbilleder, fordi det er mere den måde jeg kan genkende folk på - jeg synes vi skal lave en afstemning om at man kun skal kunne ændre sit profilbillede ved forespørgsel, så man slipper for at folk hele tiden ændrer profilbilleder. Og jeg forventer selvfølgelig at den afstemning bliver oprettet, da jeg trods alt har været medlem herinde i over et halvt år B)

(jeg er desuden enig med a-d)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Hej @advocatus-diaboli,
Du digter og skriver kun den halve sandhed, når du skriver følgende... 

Jubii går ind og censurerer og redigerer indlæg som de ikke synes om eller ikke er enige i.
Vi har naturligvis kun slettet indlæg der har overskredet ordensreglerne. Der står i øvrigt mange ting på Jubii Debatten som vi ikke er enige i - og de består stadig.

Jubii fjerner vores mulighed for at blive slettet.
Du kan slettet dine indlæg lige så tosset du vil... Men ja, når et emne bliver arkiveret, fordi der har været skrevet noget i det i mere end 2 år, så kan det ikke slettes længere. Men hvorfor er det i øvrigt så vigtigt, at kunne slette indhold, som har stået til offentligt skue i 2 år eller mere... særligt når man oven i købet ved oprettelse har accepteret disse vilkår. 

Og jo, vi sletter naturligvis indhold der er arkiveret, hvis det har indlægget person- eller virksomhedskrænkende karakter.

Jubii fjerner muligheden for at kunne skifte profilnavn. 
Vi holder en demokratisk afstemning om det er dét vi skal eller ej.

Man kunne jo mistænke jubii for selv at oprette den nye bruger, for at kunne bortforklare serviceforringelsen med at "brugerne ønskede det jo selv"
Du skal have point for konspirationsteorien - men vi må desværre skuffe dig og dræbe dramatikken på stedet... For vi har naturligvis ikke oprettet profilen kenneth82, som tilfældigvis synes det samme som os, for at vi kan få lavet en masse om. Helt ærligt... Men det viser da meget godt din mangel på mistro og tillid. Og det er jeg ærlig talt ked af... For vi knokler for at Jubii Debatten skal fungere og give alle en god oplevelse. Og det vil vi blive ved med.

Se nu glasset som halvt fuldt i stedet for halvt tomt...
Jubii er selvsagt ikke brugernes modspiller på Jubii Debatten - det ville da være dybt åndsvagt, at save den gren over vi selv sidder på!!

Vi er naturligvis KUN interesseret i at Jubii Debatten er et godt sted at være for alle.
Og, lad så i øvrigt tråden komme tilbage på sporet. Emnet og afstemningen handler om følgende...
Synes du, at man selv skal kunne ændre sit brugernavn på Jubii Debat?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Jeg har stemt JA, sådan som afstemningen er formuleret, altså ja til at beholde muligheden for selv at skifte brugernavn.

Jeg synes overhoved ikke, at der er nogen grund til at fratage os brugere denne mulighed.

Mit nick er uændret siden min tilmelding i 2002, men jeg kan godt sætte mig ind i andres lyst til at skifte navn.
Måske gennemtænkte man ikke sit brugernavn, da man oprettede sig. Måske var alle de gode nicks taget. Måske er man ikke længere BlondHunk_Esbjerg eller Stud.jur. Måske er man træt af at blive forvekslet med hende idioten, som hedder næsten det samme. Måske bruger man sit brugernavn til at udtrykke humor - jeg husker nogle gode jokes skabt på den måde gennem tiden.

Som nævnt er det indholdet, ikke afsenderen, som er det væsentlige. Og så svært er det altså heller ikke at hitte rundt i folk, hvis man vil og giver det en chance mere end et par dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forhedehulehelvede
For 1 time siden, advocatus-diaboli skrev:

Jeg synes det er en sørgelig og uheldig sneboldseffekt, jeg ser, hvor den nye admin fjerner flere og flere af de rettigheder og muligheder og friheder som vi har...

Jubii går ind og censurerer og redigerer indlæg som de ikke synes om eller ikke er enige i. Jubii fjerner vores mulighed for at blive slettet. Jubii fjerner muligheden for at ændre sin titel mellem brugernavn og billede. Jubii fjerner muligheden for at kunne skifte profilnavn.. Og så endda fordi at en helt ny profil med under et døgn på bagen ønsker det? Man kunne jo mistænke jubii for selv at oprette den nye bruger, for at kunne bortforklare serviceforringelsen med at "brugerne ønskede det jo selv", og der var jo hele 2/3 af brugerne (ud af under 100 samlede stemmer), der stemte for det.

Stille og roligt forsvinder de én efter én. Keller arbejdede for at give os flere muligheder, og blandede sig ellers udenom. Efter den nye kom, så fjerner de flere og flere muligheder, og blander sig mere og mere på den mest utidige måde.

Jeg har selv haft mit brugernavn siden jeg oprettede profilen, og jeg har ikke tænkt mig at ændre det. Men fandme om jeg stemmer for en serviceforringelse ned over hovedet på andre, bare fordi jeg ikke selv bruger den.

Det er jo fuldstændigt ligegyldigt hvad navnet på profilen er - man svarer jo på indholdet, og ikke på navnet, vel? Og indholdet bliver ved med at være uændret. Derfor ser jeg ingen grund til at ændre muligheden for at ændre profilnavn, og jeg stemmer nej.

Det står dig jo frit at oprette dit eget diktatoriske eller demokratiske forum. Tillige så står det dig jo frit at smutte hvis du ikke bryder dig om reglerne her på debatten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.