Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Fluttershy

Hvad bruger I om mdr på jeres barn/børn

Recommended Posts

Fluttershy

Som overskriften lyder, er jeg nysgerrig for, hvad I andre afsætter om mdr. af beløb til hver enkelt barn. Stil det meget gerne op i punktform, hvad pengene bliver brugt/afsat til.

Jeg spørger, fordi jeg blev lidt 'paf' over os selv. Jeg troede at vi brugte ca. 1000-1500,-/mdr. på vores datter i udgifter (excl. institution), men på en facebook side, jeg er medlem af, var der en der spurgte til det og da jeg fik det sat lidt op i punkter, blev jeg faktisk noget overrasket. Det viser sig at vi afsætter 2700,- Det er noget mere end hvad jeg gik og troede :o

Det fordeler sig således:
Ekstra i husholdning+diverse (fra før vi fik barn), ca. 500,- mere om ugen --> ca. 2000,-/mdr.
Børneopsparing 100,-/,mdr.
Ulykkes + børneforsikring ca. 100,-/mdr.
Børnekonto, der kun bliver brugt til legetøj/gave/overtøj m.m. 500,-/mdr.

Vi mangler så heller ingenting i husholdningen, vi har en lille ny på vej og vi regner ikke med at justerer beløbene ret meget. Børneopsparing og forsikringerne kommer selvfølgelig ekstra og måske også lidt ekstra på børnekontoen.

Nå men det gjorde mig jo så nysgerrig på, hvad I andre herinde bruger om mdr. på jeres børn :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misscrizzie

En del mere ;)

Den store på 8,5:

forsikring ca 100 kr om måneden

ridning 1000 kr om måneden

violin 750 kr om måneden

tøj og sko 500-1000 kr om måneden

gaver til børnefødselsdage ca 100 kr om måneden

jule og fødselsdagsgaver ca 200 kr om måneden i snit

lommepenge 100 kr om måneden

flybilletter (vi besøger farmor ca en gang om måneden) 500 kr

den lille på 6 år:

forsikring ca 100 kr om måneden

ridning 300 kr om måneden

musik 350 kr om måneden

tøj og sko 500-1000 kr om måneden

gaver til andre ca 100 kr om måneden

jule og fødselsdagsgaver ca 200 kr om måneden

lommepenge 100 kr om måneden

flybilletter 500 kr

i alt har jeg ikke lyst til at regne sammen ;) Så er der sfoer til 2400 kr om måneden for begge to, og så mad osv det er ca 2500 for dem begge vil jeg tro. Og så er der alt det jeg har glemt :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mh2000

Det er næsten umuligt at regne sammen for ud over de ting der allerede er nævnt skal også medregnes ekstra vand, el og ofte også en større bolig og bil.

Helt tilbage i 2002 lavede Danmarks Statistik en undersøgelse der viste, at familer med 2 børn bruger 130.000 kr. mere årligt end familier uden børn dvs. 5400 kr/md pr. barn om måneden og så skal der korrigeres en del for de 14 år der er gået. Tallet i dag er formentlig omkring 7000 kr. hvis man laver en simpel inflationsfremskrivning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Vil tro, at vi bruger cirka 90.000 om året på to børn. Dertil hvad vi nu bruger i ekstra husleje...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biine79

På månedsbasis i gennemsnit

et par 100 kr ekstra i husleje , har godt nok en større lejlighed end jeg ville have hvis jeg var alene , men omvendt så får jeg det næsten dækket af boligsikringen (som ville have været tilsvarende mindre end hvis jeg havde været alene)

3-400 kr på tøj 

4-500 på mad dagligdags produkter nu hvor hun kun er hjemme i weekenden da hun er på efterskole

telefon 100 kr

el nok 200 

vand  puhh det er en af de dyre min vandregning er steget gevaldigt siden jeg har fået teenager

lommepenge 400

forsikringer 150

sygesikring danmark kommer til august hvor hun fylder  16

div skole arrangementer 150-200 kr/mdr

efterskole 4500

Transport til og fra skole 6-800

Transport for mig til og fra skole til arrangementer 150

så lige nu et sted mellem 6950 og 7400 kr ekstra pr mdr

efter sommerferien vil jeg dog kunne sparre de 4500 til efterskolen , transporten bliver dog lidt dyrer da hun skal have et månedskort i stedet for samt tøjkontoen nok få et nøk op af igen + opsparringskontoen som der ikke er blevet flydt noget ind på mens hun har været på efterskole . 

Og samtidig får jeg jo børnepenge fra både far og kommune/stat

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lulu-p

Vi har 3 børn. Og det koster os ca 10.000 om måneden. Det er ikke svært at nå der op. Pasning, SFO, klub, fritidsinteresser, tøj, ekstra husholdning, ekstra forbrug (vand---uha-uha), ferier.

Vi kunne køre mindre bil og bo i mindre bolig, hvis vi ikke havde børn. Men jeg tror ikke vi bor og kører anderledes end vi ville gøre hvis vi bare var 2. Men ellers var der nok yderligere 5000-8000 at spare på den konto om måneden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Vi bor i et 200 kvm stort hus i forstæderne, der koster os over det dobbelte af at bo i lejlighed i byen. Og det tror jeg ikke, vi ville gøre, hvis vi ikke havde børn...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kunneikkeslette

Jeg har ingen idé. Det er jo heller ikke nemt at sætte det op, for inden jeg fik børn, havde jeg et ganske andet socialt liv, der kostede dyrt i drinks og koncertbilletter - nu er det bleer og børnehave... 

Samtidig kan min økonomiske situation fra dengang ikke rigtig sammenlignes med den, vi er i i dag, og det er svært at sige, hvad der skyldes børn, og hvad der skyldes alt muligt andet - alder, uddannelse, job osv.

Vi afsætter i øvrigt ikke et fast beløb, men bruger lidt de penge, vi har. Vi sparer lidt op, og ellers ser vi på det løbende. Jeg ser ikke børn som en post i budgettet, men som et grundvilkår for hele vores måde at leve på. 

Altså, jeg kan sagtens remse de faste udgifter til pasning, bleer, tøj og den slags op - men det vil ikke give noget retvisende billede, og i øvrigt heller ikke et billede, du kan bruge til noget. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fluttershy

Tak for alle jeres svar :) 

dog skulle jeg måske have været lidt mere klar i det, at jeg ikke mente sådan noget som forbrug på el, vand, varme, større bolig osv. Det var mere sådan om man afsatte nogle bestemte beløb som de første par svar fortæller med fritidsinteresser, tøj, husholdningen osv. Skal ikke bruge svarere til noget, det var kun ren nysgerrighed jeg spurgte til det :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Peeve

Institutioner til begge (4 og 1½ år): 5000,- 

Bleer til den lille: 200,-

Tøj: 500,-

Mad (madordning i DP og BH, derfor relativt billigt): 500,-

Medlemsskab/fritidsaktivteter: 150,-

Så samlet set lander vi på et sted mellem 6 og 7000,- 
Det var egentlig præcis, hvad jeg havde regnet med. 

Edit: Jeg kan se, I snakker valg af bolig i forhold til børn. Vi bor billigt i et fornuftigt hus i trekantsområdet til knap en million. Vi kan begge miste vores job og stadig få det til at løbe rundt, så på den måde er vi heldige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites