Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Anonym_SveDK

Elite satse? Prof spiller?

Recommended Posts

Anonym_SveDK

Hej fodboldfans! 

Jeg er en dreng på 16 år. Jeg drømmer om at blive fodbold spiller. Drømmen er dog lang at nå. Ikke p.ga. mine fodbold kvaliteter, men p.ga. mine forældre. Jeg har spillet fodbold i snart 3 år. Ved det godt. 3 år er ikke nok, men jeg udvikler mig mere og mere fra hver dag der går. Jeg gik fra at være en bænke varmer til fast man i min lokale fodbold klub. Der skete bare det at mine forældre (efter 2 år i fodboldkarrieren) besluttede sig for at flytte til Sverige. Fodbold drømmen synes endnu længere væk, men jeg fandt en klub som jeg nu har spillet i, i snart et år. Jeg gik fra at spille fodbold med dem på min alder til en junior trup (før senior truppen) på under et år i klubben! 

Så fodbold kvaliteterne skal udvikles. Dem er jeg ikke bekymret for. Hvad jeg mere er bekymret for er manglene støtte fra familien....

Mine forældre er mere den type som skal bestemme hvad jeg skal blive. "Hey min søn du skal blive læge, jeg har hørt at man får en rigtig god løn" osv. Jeg tør ikke engang at sige at jeg ville satse på fodbolden. Og det er ikke fordi jeg er svag i skolen. Lige omvendt jeg ligger på landsgennemsnittet hvilket betyder at finde et godt gymnasium ikke burde være noget problem.

Jeg husker engang at jeg sagde til min far at jeg overvejer at satse på fodbolden... Det endte med at min far nærmest skulle tage mig ud af fodboldklubben, og at jeg i stedet skulle sidde hjemme og studere til læge....

Hvad gør jeg? Hvad skal jeg sige eller gøre for at ikke at risikere min fodboldkarriere?

Mvh

Anonym gut i Malmø

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smiiil

Er du overhovedet klar over, hvad det kræver at blive professionel fodboldspiller? Er du klar over hvor hårdt det er? Både psykisk og fysisk? Det er altså ikke sådan noget man "bare lige" gør. Der skal lægges UTROLIG mange kræfter i det, både på det mentale plan, men også på det fysiske plan. Det er en meget usikker fremtid, og man ved aldrig om man er "købt eller solgt", fordi du konstant bliver bedømt på dine evner, og ja,- jeg ved,- hvad jeg snakker om, da jeg engang var sammen med en som spillede for Brøndby. Det er det hårdeste job i verden, og utrolig krævende!

Du er kun 16 år så jeg synes, at du skal kigge på nogle andre muligheder her i tilværelsen. Det er fair nok, at du ikke har lyst til at være læge, men så find noget andet som du godt som tiltaler dig, og sats på det istedet. Hvis du beslutter dig på at satse på din drøm så husk lige på, at de fleste drenge/mænd har en drøm om at blive professionel fodboldspiller, så der er virkelig mange om buddet, og det kræver HÅRDT slid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Moxy-lady

Ej undskyld men :lol:

De fleste mennesker har en drøm om at blive skuespiller, fodboldspiller, astronaut eller spion. Det er også rigtig fint. Men man skal altså også have noget realitetssans, og den lader du til at mangle fuldstændig. Jeg synes at det er fint at du gerne vil være professionel fodboldspiller, men hav nu noget at falde tilbage på også, ikke? Find en uddannelse du finder interessant, og gå i den retning, og hvis du så bruger al den tid du ikke bruger på skole/lektier på at spille fodbold, så kan du jo se om du bliver opdaget af en talentspejder somewhere. Jeg må dog være ærlig at sige at jeg tror at de fleste der lever af at spille fodbold har nogen flere år på bagen end du har. Hvis du skal udvikle dig til et reelt talent som nogen vil betale for at have på deres hold så skal du jo udvikle dig massivt på de næste par år, da de fleste fbspillere peaker ret tidligt, og at det er et job med en automatisk aldersbegrænsning.

Hvor mange gange træner du om ugen? Mener din træner at du har et reelt talent? Herhjemme har vi jo Danmarksserien, hvor der bliver spillet seriøs fodbold på et lavere niveau - de har nok noget lignende i Sverige, og måske skal du undersøge hvordan de spejder talenter? Du skal bare lige vide at fodboldspillere på det niveau også har fuldtidsjobs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Daytrader

Hvis du er 16 år så skulle du meget gerne nu være inde omkring ungdomslandsholdet hvis der skal være noget rimeligt håb for en professionel karriere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anonym_SveDK
On 23/2/2016 at 12:40, Smiiil skrev:

Er du overhovedet klar over, hvad det kræver at blive professionel fodboldspiller? Er du klar over hvor hårdt det er? Både psykisk og fysisk? Det er altså ikke sådan noget man "bare lige" gør. Der skal lægges UTROLIG mange kræfter i det, både på det mentale plan, men også på det fysiske plan. Det er en meget usikker fremtid, og man ved aldrig om man er "købt eller solgt", fordi du konstant bliver bedømt på dine evner, og ja,- jeg ved,- hvad jeg snakker om, da jeg engang var sammen med en som spillede for Brøndby. Det er det hårdeste job i verden, og utrolig krævende!

Du er kun 16 år så jeg synes, at du skal kigge på nogle andre muligheder her i tilværelsen. Det er fair nok, at du ikke har lyst til at være læge, men så find noget andet som du godt som tiltaler dig, og sats på det istedet. Hvis du beslutter dig på at satse på din drøm så husk lige på, at de fleste drenge/mænd har en drøm om at blive professionel fodboldspiller, så der er virkelig mange om buddet, og det kræver HÅRDT slid.

Er klar til at ofre hvad som helst så længe jeg får bevist for mine forældre at jeg kan. Kom med alting. Hvad skal jeg træne på og jeg ville gøre det indtil jeg bliver en af de bedste. Spiller lige nu med dem der er et par år ældre end mig. I min klub ligger det sådan at der er 3 trupper. En normal årgang trup, Junior trup (blandet alder fra 17-21), og en Senior trup. Jeg spiller lige nu i Junior truppen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anonym_SveDK
On 23/2/2016 at 16:01, Moxy-lady skrev:

Ej undskyld men :lol:

De fleste mennesker har en drøm om at blive skuespiller, fodboldspiller, astronaut eller spion. Det er også rigtig fint. Men man skal altså også have noget realitetssans, og den lader du til at mangle fuldstændig. Jeg synes at det er fint at du gerne vil være professionel fodboldspiller, men hav nu noget at falde tilbage på også, ikke? Find en uddannelse du finder interessant, og gå i den retning, og hvis du så bruger al den tid du ikke bruger på skole/lektier på at spille fodbold, så kan du jo se om du bliver opdaget af en talentspejder somewhere. Jeg må dog være ærlig at sige at jeg tror at de fleste der lever af at spille fodbold har nogen flere år på bagen end du har. Hvis du skal udvikle dig til et reelt talent som nogen vil betale for at have på deres hold så skal du jo udvikle dig massivt på de næste par år, da de fleste fbspillere peaker ret tidligt, og at det er et job med en automatisk aldersbegrænsning.

Hvor mange gange træner du om ugen? Mener din træner at du har et reelt talent? Herhjemme har vi jo Danmarksserien, hvor der bliver spillet seriøs fodbold på et lavere niveau - de har nok noget lignende i Sverige, og måske skal du undersøge hvordan de spejder talenter? Du skal bare lige vide at fodboldspillere på det niveau også har fuldtidsjobs.

Ja helt sikkert. Har skam også en plan B. Efter fodboldkarrieren skal man jo have noget at falde tilbage til. En uddanelse skal helt klart tages. Uden tvivl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anonym_SveDK
On 24/2/2016 at 10:55, Daytrader skrev:

Hvis du er 16 år så skulle du meget gerne nu være inde omkring ungdomslandsholdet hvis der skal være noget rimeligt håb for en professionel karriere.

Spiller lige nu med dem der er et par år ældre end mig. I min klub ligger det sådan at der er 3 trupper. En normal årgang trup, Junior trup (blandet alder fra 17-21), og en Senior trup (giver nok sig selv). Jeg spiller lige nu i Junior truppen. Så et lille håb er der vel? Er stadig 15 fylder snart 16 her til April ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites