Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

McLuhan

Slette profil?

Recommended Posts

Kunneikkeslette

I øvrigt synes jeg, det ville være fuldt rigeligt, at man kunne få slettet sine indlæg. Det var vel også derfor, I har fulgt den praksis i så mange år.

En af de afgørende årsager til, at jeg deler mindre indhold, end jeg har gjort tidligere (hvor jeg eksempelvis har heddet mit eget navn og haft billede på, hvilket jeg klart selv mener har givet en bedre debat!), er da, at jeg godt er klar over, at I af en eller anden grund tager en eller anden form for ejerskab over mine billeder og indlæg.

Hvorfor I så gør det, det fatter jeg ikke. Hvis det drejer sig om teknik, må det vel være nogenlunde ligetil at installere en 'SLET'-knap? Det kan man på masser af andre debatsites. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Hej @Uopfindsomdebattør,
Alle har mulighed for at slette det indhold som de ønsker at slette på Jubii Debatten, så længe indholdet ikke er arkiveret. Et emne og dets indhold arkiveres, når der ikke har været skrevet en kommentar i emnet i 2 år. 

Man har med andre ord haft mindst 2 års fortrydelsesret på det man har skrevet og rig lejlighed for at slette sit indhold... Har man kunne leve med at indholdet har ligget offentligt tilgængeligt i 2 år eller flere, så har vi vurderet, at det må kunne tåle at blive liggende offentligt.

Når det er sagt, så tilbyder vi stadig at slette indhold fra Jubii Debatten, hvis det har person- eller virksomhedsskadende karakter. Men ja, man som der står i ordensreglerne, som man jo netop har godkendt ved oprettelsen så er... Jubii Debatten er et offentligt forum. Du skal altid tænke på, at det du skriver, er offentligt tilgængeligt for alle med Internet-adgang. Din chef, dine forældre, børn og fru Jensen nede på hjørnet kan læse det du skriver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding
For 2 timer siden, mulledit skrev:

Præcedens er bare noget andet. Det er det blandt andet fordi det var praksis trods ordensreglerne, sådan er det ved domstolene og sådan er det ved Datatilsynet. Taget fra Datatilsynets hjemmeside:

" Hvis debatsiden har givet dig en begrundet forventning om, at du har mulighed for at slette debatindlæg, er det Datatilsynets opfattelse, at dit ønske om sletning normalt skal imødekommes. "

Blot til info.

Hej @mulledit,
Ja, nu synes vi jo vi skal have det hele med og ikke kun det, som du netop synes understøtter dine egne forventninger og holdninger. For på datatilsynets hjemmeside står der på selv samme side følgende - lige under det du netop har citeret:

"Dette kan evt. ske ved, at indlægget opretholdes på en sådan måde, at det ikke umiddelbart kan henføres til dig. F.eks. ved, at der står ”Gæst” eller ”Tidligere bruger” ved indlægget."

Og det er netop det vi imødekommer og tilbyder.
Vi er ærlig talt ved at være trætte af denne diskussion bliver ved med at dukke op hist og pist. Det er de samme få 3, 4, 5 debattører, der bliver ved med at hænge sig i dette - og som benytter en hver lejlighed til at dreje emner og indlæg over på deres frustration herom.

Vi overholder og gør som vi foreskriver i ordensreglerne, som alle har godkendt ved oprettelse. Vi har Datatilsynets ord for at vores praksis er i orden - og så gør vi i øvrigt ikke tingene anderledes end på de fleste andre debat sites.

Vil vi derfor gerne opfordre til, at de få debattører ser at komme videre i teksten...
Enten som bruger på Jubii Debatten, under de ordensregler som I har acceptret.
Eller andet steds, hvis man ikke længere kan leve med de ordenregler man oprettede sig under i sin tid.

Med venlig hilsen
Jubii / Debat Høvding

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Clara-Maria
For 2 timer siden, Debat Høvding skrev:

Hej @mulledit,
Ja, nu synes vi jo vi skal have det hele med og ikke kun det, som du netop synes understøtter dine egne forventninger og holdninger. For på datatilsynets hjemmeside står der på selv samme side følgende - lige under det du netop har citeret:

"Dette kan evt. ske ved, at indlægget opretholdes på en sådan måde, at det ikke umiddelbart kan henføres til dig. F.eks. ved, at der står ”Gæst” eller ”Tidligere bruger” ved indlægget."

Vi er ærlig talt ved at være trætte af denne diskussion bliver ved med at dukke op hist og pist. Det er de samme få 3, 4, 5 debattører, der bliver ved med at hænge sig i dette - og som benytter en hver lejlighed til at dreje emner og indlæg over på deres frustration herom.

Vi overholder og gør som vi foreskriver i ordensreglerne, som alle har godkendt ved oprettelse. Vi har Datatilsynets ord for at vores praksis er i orden - og så gør vi i øvrigt ikke tingene anderledes end på de fleste andre debat sites.

Vil vi derfor gerne opfordre til, at de få debattører ser at komme videre i teksten...
Eller andet steds, hvis man ikke længere kan leve med de ordenregler man oprettede sig under i sin tid.

Med venlig hilsen
Jubii / Debat Høvding

Det vil styrke jeres argument med "Vi har spurgt Datatilsynet", hvis I fremlægger jeres skrivelse til Datatilsynet og det svar I har fået.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hemlig

Og hvor ville det være fint, hvis I kunne aflevere et eksemplar af de regler, der rent faktisk var gældende, når de blev efterspurgt. Dem, der har udbedt sig at få dem, har kun fået nogle redigerede nogen, som bestemt ikke er de originale.

Så er det jo let nok at påstå, at det stod i reglerne, selvom praksis altid har været en anden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Moxy-lady
For 3 timer siden, Debat Høvding skrev:

Hej @mulledit,

Med venlig hilsen
Jubii / Debat Høvding

Shit hvor er den her mobiludgave af debatten uduelig! Det har taget mig 5 forsøg ikke at skrive i det citerede indlæg. Det lykkedes aldrig i mit indlæg i en anden tråd. Well, anywho: 

Mcluhan er da ikke en af de debattører der har været kritiske? Som det står i tråden har han først lige opdaget at han ikke kan slette? Hans holdning er derfor ikke præget. At andre debattører så benytter lejligheden til at fortælle at nej, man kan ikke slette og referere til jeres eget regelsæt med dertil hørende kritik som i stadig nægter at anerkende kan da ikke komme bag på jer? 

I støder flere og flere af de tidligere neutrale debattører fra jer, helt af jer selv. Og I fortsætter med at føle jer uretfærdigt behandlet på trods af at det ikke er jer der har noget i klemme. Det er arrogant og utilstedeligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mulan

At man som udbyder af en service står og råber at "DET STOD DER ALTZÅ TZOTALT IREEEGLERNE" efter brugere, der er kritiske, er bare ikke skiiiide fremkommende og motiverende for hverken det der nymodens koncept, som hedder 'kundeservice' - eller salg af sitet. At man ikke LYTTER til de - efterhånden ret få - brugere herinde, men kun fremturer med sin egen hårdnakkede, sat i beton, rillebetonede, regelryttende og bare enormt trælse mission er bare så tænderskærende tåbelig, visionsløs og virkelig dårlig businessfornemmelse du ved. 

At man ovenikøbet, nu, rent faktisk siger "SÅ SKRID", når folk er kritiske og frustrerede over ikke at blive lyttet til - det er pinligt uprofessionelt. Pinligt. Tåkrummende dårlig management. Virkelig. 

Måske skulle man heller ikke være startet med en savklingende, autoritær, overhåndsagtig introduktion af .. DebatHøvdingen - ja pissego' stil der med det navn. Jep. God dialog. Ammen altså, for pokker. Jeg husker tydeligt at jeg tænkte "uh huh, here we go", da startintro var noget i retning af "Ja, så stopper vi lige det drama og hysteri der" Hvad tænkte i på? Der er virkelig et par stykker af jer, der gemmer sig bag DH, der seriøst trænger til et kursus i formidling, brugerhåndtering og almen god fucking service.

At det er uforståeligt og irriterende for jer også - jamen, det er derfor man er professionel (jeg går ud fra at i får løn for dette) og håndterer det. I ved. På den der måde, som lis'som er upersonlig, serviceminded, venlig, høflig. Måske ville det være hjælpsomt at i rent faktisk havde egne og synliggjorte profiler. Transparente. Transparens = synlighed. Anerkendende professionel tilgang til jeres brugere. Anerkendelse + synlighed=glade brugere. Det er guldkorn jeg gi'r jer her. Jeg sender regningen til Jubii's hovedkontor. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
McLuhan

Så det @Debat Høvding egentlig ville have kommunikeret, men manglede vilje/evne til at formidle er, at man ikke kan få slette sine indlæg af tekniske årsager. Derimod kan man få dem anononymiseret og/eller slettet såfremt de indeholder oplysninger, der kan anses som personskadende, herunder hvad der kan identificere end direkte (hvilket netop kan være personskadende).

Har jeg ret?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Holy Shit

Du kan blive anonymiseret. 

Ja altså hvis du ikke har redigeret i dine indlæg,  for så står brugernavnet der stadig. .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Undercoverkinky
For 51 minutter siden, McLuhan skrev:

Så det @Debat Høvding egentlig ville have kommunikeret, men manglede vilje/evne til at formidle er, at man ikke kan få slette sine indlæg af tekniske årsager. Derimod kan man få dem anononymiseret og/eller slettet såfremt de indeholder oplysninger, der kan anses som personskadende, herunder hvad der kan identificere end direkte (hvilket netop kan være personskadende).

Har jeg ret?

Ikke helt.

Der er nemlig ikke noget teknisk til hinder for at slette. 

Det er kun udelukket pga. DH'ernes holdning, som er, at når noget har ligget på nettet i 2 år, tager man ikke skade af, at det står der til evig tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites