Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Fundead

Kellervision LXI - Lys & Mørke - Finalen

Recommended Posts

Fundead

Kellervision Song Contest – Lys & Mørke - Finalen

tumblr_mihh3eaRp51rprse0o1_500.gif

Formatet for Kellervision er lige som vi kender det fra Eurovisionsfinalen, hvor stemmerne afgives med 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 point. Hvis to bidrag ender på det samme antal point, afgøres placeringen efter højeste antal modtagne 12-taller (dernæst 10, 8, 7, osv). Alle stemmer offentliggøres sammen med det endelige resultat.

Afstemningen slutter torsdag den 25 feb. kl. 20:00

Hvem kan stemme?

- Alle medlemmer på Debatten, som har 100+ indlæg kan deltage i afstemningen.

Specielt for de debattører, som deltager med bidrag

- Kan ikke stemme på deres egne sange.

- Kan vælge ikke at stemme. I så fald tildeles der automatisk 6 point til alle andre bidrag.

Afsendelse af stemmer:

Alle stemmer sendes til undertegnede via PB.

Send stemmerne i følgende format (copy/paste).

12 point - Sang nummer:

10 point - Sang nummer:

8 point – Sang nummer:

7 point – Sang nummer:

6 point – Sang nummer:

5 point – Sang nummer:

4 point – Sang nummer:

3 point – Sang nummer:

2 point – Sang nummer:

1 point – Sang nummer:

Man må naturligvis gerne diskutere bidragene i tråden, men for spændingens skyld, undgå da venligst at afsløre hvilke point du har givet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fundead

1: Johnny Cash - Ring of Fire

Land: USA

Helt fra USA, livet op fra de døde, lad mig byde velkommen til legenden Johnny Cash.

2: Stina Nordenstam - Little Star

Land: Sverige

Stina Nordenstam har en fin, skrøbelig og flot lys stemme. Sangen er med på soundtracket til “Romeo + Juliet”, som også er suværent. Hun er der i fin selskab med kunstnere som Garbage og Radiohead. Enjoy…

3: Paul McCartney & Stevie Wonder - Ebony and Ivory

Land: Storbritannien

Lys og mørke i overført betydning.

4: Bastille - Things We Lost In The Fire

Bastille er nok mest kendt for hittet “Pompeii”, men jeg synes bedre om denne sang.

5: Patsy Cline - Walking After Midnight

En af de gode gamle.

6: Sort Sol - Sol 66

Land: Danmark

Sort Sol er bare Sort Sol, ikke så meget pis og snak om det. Mindre snak, mere musik.

7: Carola Häggkvist - Främling

Land: Sverige

Främling vad döljer du för mig i dina mörka ögon, en svag nyans av ljus nånstans

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fundead

8: The Doors – Light My Fire

Light My Fire. Der er ikke så meget at sige. Det er en klassiker!

9: Danger Mouse & Daniele Luppi - Black (Starring Norah Jones)

Det var musik fra spaghetti westerns, der inspirerede musikerne Danger Mouse og Daniele Luppi til at lave albummet "Rome", hvor nummeret "Black" er fra. Elsker Norah Jones' lidt mørke og bløde stemme.

10: D-A-D - It's After Dark

Det er måske det band der har givet mig aller flest gode koncert-minder, og så er det et helt fantastisk nummer.

11: Otto Brandenburg - To lys på et bord

Her i en grand prix tid er den vel ganske oplagt, selvom den faktisk ingen point fik da den stillede op ved det danske melodi grand prix i 1960; der var det år 3 andre sange, der led samme skæbne, så den blev en delt nr. 4 af de 7 sange.

12: Fall Out Boy - My Songs Know What You Did in the Dark (Light Em Up)

Det må være den ultimative sang at have med, for den indeholder både lys og mørke i titlen. Sangen er også ganske god :D

13: Ocean Colour Scene - Better Day

En sang om livet hårde realiteter, og at der forhåbentlig er bedre tider forude. Men alt i alt bare en sang der kun kan gøre ens dag en lille smule bedre og lysere J

14: Sebastian - Når Lyset Bryder Frem

Man skulle næsten tro, at Sebastian havde fundet inspiration til denne sang ved at læse tråden "Hvad handlede din sidste drøm om?" her på debatten :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fundead

Jeg har undersøgt google docs lidt nærmere, og jeg tror vi kan give skriveadgang til dem der ønsker det, uden at skulle have fat i egernunge.

Er der nogen, der vil være test-person? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bellboy

Test 1. Det er en broget blanding vi har her. Det skal blive spændende at se hvilken vej folk stemmer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tudsegoej

Flere gode :glad: Jeg tror allerede, jeg har min top 3.

Og godt tema Fundead :gogo: Jeg fik lyttet til mange forskellige gennem min søgning. Bl.a. de her:

Og den her for sjov. (Det var faktisk den første jeg kom til at tænke på, da jeg så temaet :D  ) Så er det ud i bilen, op med bassen, armen i karmen og ind og cruise i midtbyen :-D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fundead
For 13 timer siden, Fundead skrev:

Er der nogen, der vil være test-person? :)

Forresten, hvis der nogen interesserede, bedes i sende jeres e-mailadresse i en PB. Så skal jeg forsøge at give jer adgang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fundead
For 10 timer siden, Tudsegoej skrev:

Og den her for sjov. (Det var faktisk den første jeg kom til at tænke på, da jeg så temaet :D  ) Så er det ud i bilen, op med bassen, armen i karmen og ind og cruise i midtbyen :-D 

Arggh, minder fra min ungdom... den troede jeg forlængst var glemt og borte :-D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fundead

Vi er 3 der har stemt :)

Mine point har jeg sendt til Ladyfox, som var den første der stemte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fundead

Husk at det er i morgen, der deadline for at stemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites