Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Millepige1975

En underlig oplevelse

Recommended Posts

Millepige1975

For et par dage side have vi en underlig oplevelse i et center, jeg sad på en bænk, min kæreste og bonus datter stod foran mig og vi snakkede, der kommer en kvinde med baby og sætter sig ved siden af mig, pludselig kommer der lidt høje sutte lyder, og så vender kæreste og jeg lige hovedet som normalt hvis man tjekker en uvendtet lyd og ser hun ammer, fair nok, vi snakker videre.

og så bliver det underligt....hun rømmer sig og spørg om vi ikke kan få bonus til ikke at stirre på hende, hun syntes det er ubehageligt...øhh okay, hun er 8 år gammel, men ubehageligt, jo da hvis det havde været min kæreste som gjorde det, men et andet barn..så vælg dog et andet sted at amme.

Andre som har underlige amme oplevelser.

ps. Vi sagde til moren af bonus nok bare var nysgerrig som børn nu er og det var det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tidligere bruger

Du er stødt på en obliviøs feminist. Intet unormalt der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaslejne

Jeg havde nok kommet med en eller anden kommentar, at når man ammer offentligt må man forvente at nogen kan kigge på en, og som du, at børn er nyskerrige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
yourSong

Hun lyder da godt nok sippet.... Da jeg havde små børn og ammede, brød jeg mig ikke om at folk gloede på det, men helt ærligt en 8-årig, det er da så uskyldigt. Børn er jo bare nysgerrige og synes babyer er dejlige, så kunne hun nok have sat sig et andet sted og amme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hun spørger pænt og problemet er jo ikke værre, end at man beder barnet om ikke at stirre. Det virker som et "problem" som er ret hurtigt at løse. Kan ikke se hvordan der nærmest kan komme en historie ud af det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
070207

Hvordan stirrede barnet? Stod hun nærmest helt oppe i babserne på kvinden og stirrede? eller stod hun på afstand?

Jeg har også ammet offentligt og hvis der stod et barn med under en meters afstand fra mig og stirrede i længere tid, ville jeg også finde det ret ubehageligt. Hvis hun stod længere væk ville jeg nok være ret ligeglad.

Og jaja, i sad der først og hun kunne bare finde et andet sted, men hvis det var en der så "mærkelig" ud som havde sat sig der, er det jo heller ikke sikkert, at den person synes det var rart at blive stirret på, så det kan man ligeså godt lære børn med det samme. Uanset hvad/hvem det er de stirre på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smiling_Goat

Jeg forstår det heller ikke helt. Er der noget scenarie, hvor man bare skal acceptere at blive stirret på? Nej, børn ved ikke nødvendigvis bedre, men det skal de jo lære. Det gør de jo netop ved at få at vide, at de skal stoppe. 

Jeg kan da egentligt godt forstå, at hun fandt det ubehageligt at blive stirret på i en situation, hvor jeg antager at man føler sig ret sårbar, og at hun fandt det nemmere at bede jer stoppe jeres datter i at stirre end at pakke baby og bryster sammen og flytte sig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Millepige1975
On 23. januar 2016 at 16:31, 070207 skrev:

Hvordan stirrede barnet? Stod hun nærmest helt oppe i babserne på kvinden og stirrede? eller stod hun på afstand?

Jeg har også ammet offentligt og hvis der stod et barn med under en meters afstand fra mig og stirrede i længere tid, ville jeg også finde det ret ubehageligt. Hvis hun stod længere væk ville jeg nok være ret ligeglad.

Og jaja, i sad der først og hun kunne bare finde et andet sted, men hvis det var en der så "mærkelig" ud som havde sat sig der, er det jo heller ikke sikkert, at den person synes det var rart at blive stirret på, så det kan man ligeså godt lære børn med det samme. Uanset hvad/hvem det er de stirre på.

Vi følte ikke at hun stirrede, vi nakkede jo alle tre sammen, ala hvilken butik skal vi så ind i...hvad skal vi handle ind til aftensmad osv, hun stod ved siden af min kæreste, min kæreste stod tættest på kvinden.

hun er bestemt ikke et barn der stiller sig op med åben mund og stirre uhæmmet på folk der ser anderledes ud, det har hun lært fra hun var helt lille at der er uhøfligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Millepige1975
On 23. januar 2016 at 13:08, Rosa Espinosa skrev:

Hun spørger pænt og problemet er jo ikke værre, end at man beder barnet om ikke at stirre. Det virker som et "problem" som er ret hurtigt at løse. Kan ikke se hvordan der nærmest kan komme en historie ud af det?

Vi stod med et barn bagefter der spurgte ind til hvad hun havde gjort galt, sagde også bare at hun da ikke havde gjort noget galt og at kvinde nok bare havde haft en dårlig dag.

det var bare et lille optrin jeg fortalte om..og som jeg slutter af med...andre som har haft underlige amme situationer? Sjove eller underlige evt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites