Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

atacama

Hvor gamle skal børn være, før de selv må bevæge sig udenfor matriklen?

Recommended Posts

plattapuss

Som andre skriver handler det mere om barnets personlighed end om barnets alder

Her er Zune næsten lige blevet 6 og boede vi et sådan sted som beskrives i strat-indlægget, så ville han for længst have fået lov rende uden for matriklen uden opsyn

Nu bor vi i stedet inde midt i byen, så der går lige lidt inden han fx får lov til rende ned til sin bedste ven uden opsyn, Zunes modenhed på lige det der pas på trafikken-område ligger dog sådan at skulle han nu ikke over en af byen allermest trafikerede veje for komme ned til bedste vennen, så ville han nok få lov selv rende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
godtnavn

Jeg er vokset op i byen, og vi løb altså rundt uden opsyn fra 3-4 års alderen. Det var så også i et lukket område, hvor vi var mange børn og kendte alle andre der boede der. Vi løb selv hjem til hinanden fra den alder også, så vi følte ikke det var noget vildt at gå rundt alene. Når jeg får børn, også midt i byen, men et andet sted, får de lov at lege i gården alene når de er høje nok til at nå ringeklokken, hvilket nok desværre bliver senere end jeg håber da vi bor øverst og ringeklokkerne ikke sidder lavt, desværre. Dog vil jeg nok af og til kigge ud af vinduet efter dem. Her er også mange børn og altid 5-10 børn ude og lege (uden voksne) så jeg er ikke det mindste bekymret, heller ikke selvom den ene af legepladserne ligger ud til en parkeringsplads, den skal de selvfølgelig lærer de ikke må gå ud på.

Da vi var børn fik min veninde og jeg fik ogås lov til at gå til slikbutikken alene af og til da vi var en 7-8 år, selvom vi skulle over en stor vej (med lyskryds selvfølgelig), men vi kunne aldrig finde på at gå ud på vejen uden at have fået lov selvom vi løb rundt uden opsyn, så lærer man at man har frihed hvis man overholder reglerne så overholder man dem som barn, ellers mister man jo friheden.

Jeg tog også bus og tog til skole (ca tre kvarter hver vej da vi gik på en privat skole i den anden ende af byen) sammen med min storebror da jeg var 6 og han 10. Jeg synes som sådan ikke byen er farlig for børn :) Jeg tror det afhænger meget af hvordan man selv er vokset op, og det område man bor i. Det du beskriver ville jeg ikke være det mindste bekymret for at lade dem løbe rundt i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula

Vi flyttede fra by til villakvarter (lukkede veje, grønne områder) for knap 2 år siden. Da var drengene 5 år.

Vi var lidt i tvivl også om hvad de kunne :P I starten måtte de være på vores egen vej og dem de kendte der. I løbet af det første år blev der udvidet, så nu må de færdes i hele området. Hvis de har legeaftaler løbet vennerne med og omvendt, de skal bare give besked når de forlader vejen for at gå på legeplads eller hjem hos en 3.

I skal glæde jer til sommer så! Der er utroligt så hurtigt 2 børn kan blive til 8 :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Tak for alle jeres svar. Det er rart at høre, at I synes det er forsvarligt nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
1 time siden, Sharzad skrev:

Jeg er bare nysgerrig....hvor er I flyttet hen? Vi flyttede selv i hus for et års tid siden, og nyder det i fulde drag - dog ikke så langt væk fra Nørrebro ;)

Til Virum. Vi savner ikke Nørrebro, selvom vi var glade for det. Hvor er I flyttet hen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites