Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Anonym19

Sprog som i vil lære?

Recommended Posts

Anonym19

Ja, overskriften siger lidt sig selv. Hvilke sprog kunne i tænke jer at lære og, hvorfor? og, hvor mange taler I, i forvejen?

Jeg kunne selv godt tænke mig at lære mere norsk, spansk, et asiatisk sprog og hollandsk/nederlandsk. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ChiliConCarne

Spansk.

Og enten Thai eller mandarin Kinesisk, hvis jeg kommer til at have væsentligt mere med nogle forretningsforbindelser at gøre.

Russisk bare for sjov.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vintersol

Arabisk, hebræisk, aramæisk ... og måske klingonsk, hvis jeg får tid!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Jeg kan dansk, engelsk og tysk. 

Jeg kan en smule spansk (men det er nok rustet fast) og meget lidt russisk og latin. 

I og med at jeg får et blad, der delvist er på svensk, må jeg nok strenge mig an for at lære det. 

Bokmål kan jeg læse, men fri mig for at høre norsk. Jeg fatter det ikke. 

Jeg ville gerne lære en masse sprog og blive bedre til dem, jeg kan, men jeg må nok indrømme, at det kniber med kræfterne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AltAndetTaget

Jeg kan dansk, engelsk og svensk....og hvis jeg strækker det lidt, kan jeg stadig noget tysk.

Jeg burde tage mig sammen, og lære italiensk - fordi jammen Italiano, ikk ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint

Jeg kan (ud over) dansk også svensk, engelsk, en del tysk, kan klare mig på fransk (til husbehov) samt italiensk (min kæreste er dansk – italiener). Hvis jeg strammer mig lidt an, kan jeg også godt klare mig (noget gebrokkent) på spansk (som jeg forstår mere end jeg kan tale det)

Da jeg har tilbragt en del af min opvækst i Mellemøsten (min far var udsendt/udstationeret), kan jeg stadig huske nogle enkelte arabiske brokker. Men jeg er dog meget forsigtig med det sidste. Engang i Marokko, på en ferie, var jeg ret tæt på at komme galt af sted, fordi jeg brugte et par forkerte ord, som modtageren optog som stærkt fornærmende. Jeg ville kende prisen på en taxatur. Chaufføren troede jeg bad ham gå ad helvede til. Vi fik det dog heldigvis afklaret. :blush:

Jeg har planer om at blive bedre til spansk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Jeg lavede engang et nummer på fransk, som jeg er lidt stolt af. Jeg kan ikke en brok fransk, men jeg skulle engang lave en karrikatur, der foregik i fremmedlegionen, så teksten skulle være på fransk. Det var før Google-maltranslate og jeg kunne kun skaffe en fransk grammatik og en fransk-dansk ordbog (altså den gale vej). 

Jeg fik ros af en franskkyndig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites