Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Miss-Louboutin

Lægesekretærelever 2016

Recommended Posts

Miss-Louboutin

Jeg tænkte det var meget passende at starte tråden op nu, da jeg kan se stillingerne så småt begynder at blive slået op nu. Dog ikke i mit område endnu.

Jeg er dog lidt forvirret i forhold til de nye uddannelseskrav. Skal alle have en EUX? Jeg kan se nogle skriver at hvis man er over 25 år skal man have en realkompetencevurdering som skal sendes med ansøgningen.

Jeg er 27 år, har en hhx og en kontoruddannelse. Jeg arbejder pt på et ejendomsmæglerkontor, og har gjort det de sidste 5 år. Er ret spændt på om jeg mon lever op til uddannelseskravene.

Er der nogle af jer som søger ind? I såfald hvilken baggrund har I?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pisces72

Jeg har hørt og læst at fra august 2015, skal alle have et kursus for at opdatere sin HHx, dvs et 5 ugers kursus.

Folk med Htx, Hf og studentereksamen, skal have et 10 ugers forløb.

Men det kommer vidst også an på om du har andre uddannelser efter din HHx, hvor du har fag på højere niveau, men tror du skal ringe til et uddannelses sted og hører nærmere så du er sikker inden start.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
buggaboo

Jeg har hørt at de laver uddannelsen om til en bachelor på SU, så regner derfor ikke med at skulle søge ind i år. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
heyyy_855

Uha det håber jeg da ikke, burde den oplysning ikke allerede være tilgængelig nu så?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss-Louboutin

Jeg har fået lavet sådan en realkompetencevurdering nu. Så jeg er klar til at søge når de slår stillingerne op :) Har ovenikøbet fået 5 ugers merit for de uddannelsesspecifikke fag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Foxy88

Hej

Jeg søger også ind på lægesekretær i år. Jeg er 27 og tidligere uddannet mediegrafiker og har også en HHX.

Jeg var til realkompetancevurdering i november og har netop afsluttet et 5-ugers suppleringskursus i kontor/uddannelsesspecifikke fag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pisces72

Hvor har i fået lavet den realkompetencevurdering?

Har haft kontakt med en som sagde han ville hjælpe med at lave den, men nu vender han ikke tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Foxy88
For 13 timer siden, Pisces72 skrev:

Hvor har i fået lavet den realkompetencevurdering?

Har haft kontakt med en som sagde han ville hjælpe med at lave den, men nu vender han ikke tilbage.

Jeg kontaktede en studievejleder på en handelsskole, der så kaldte mig ind til samtale og lavede RKV'en :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SjovPuttegris

Jeg regner med at søge ind igen i år (har søgt 2 gange tidligere) men kan se man skal sende uddannelsesplan med - er det realkompetencevurdering? 

Hvor søger i andre? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss-Louboutin
On 18. januar 2016 at 15:13, SjovPuttegris skrev:

Jeg regner med at søge ind igen i år (har søgt 2 gange tidligere) men kan se man skal sende uddannelsesplan med - er det realkompetencevurdering? 

Hvor søger i andre? 

Uh det ved jeg ikke helt. Jeg søger i Odense men stillingerne bliver først slået op her i februar. Kan dog se at Vejle og Koldings er slået op. Hvor søger du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...