Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Bossen128

Bliver man testet for kønssygdomme ved graviditet?

Recommended Posts

Bossen128

Mig og en god veninde kom til at diskutere om gravide bliver testet for kønssygdomme (fx hos deres egen læge), når de er gravide?

Og i så fald - Hvilke kønssygdomme bliver man testet for?

Det udsprang egentlig af at have hørt om hvordan klamydia kan skade en. 

Håber i kan hjælpe? :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lulu

Man skal ikke testes eller have en gynækologisk undersøgelse for den sags skyld. Nogle læger følger dog stadig de gamle anbefalinger og laver en gu. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Blodprøver bliver tjekket for HIV..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catnip

Jeg er ikke blevet undersøgt forneden under nogen af mine graviditeter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bossen128

Man får ikke bare taget en blodprøve hvor de tester forskellige former for kønssygdomme? :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pjusketøsen
For 30 minutter siden, Bossen128 skrev:

Man får ikke bare taget en blodprøve hvor de tester forskellige former for kønssygdomme? :-)

Nej for fx. Klamydia og Herpes kan ikke (så vidt jeg husker) ses via en blodprøve

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisva
For 3 timer siden, catnip skrev:

Jeg er ikke blevet undersøgt forneden under nogen af mine graviditeter.

Men hvorfor skulle de også lave en undersøgelse af fødderne i forbindelse med graviditet? :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kunneikkeslette

Jeg er blevet testet for HIV og hepatitis, husker jeg det var, ved begge graviditeter. Det var i forbindelse med den blodprøve, man får taget ved første lægebesøg. Jeg har ikke fået nogen gynækologiske undersøgelser ved nogen af mine graviditeter, så er kun blevet tjekket for det, der kan ses i blodet.

I øvrigt har vi haft snakken i min mødregruppe, og jeg var vist den eneste, der var blevet testet for de ting. Så det er nok bare forskelligt fra læge til læge, om de tjekker for de ting - eller også ligner jeg en, hvor min læge tænker 'det gør vi lige for en sikkerheds skyld'. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phala

Hepatitis, HIV og klamydia tjekkes der for her :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Jeg kan så fortælle, at man bliver testet for syfilis. Her havde laboratoriet nemlig lavet en fejl, så jeg skulle have taget en ny prøve. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites