Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Debat Høvding

Status - Jubii Debatten 2016

Recommended Posts

Debat Høvding

Hej @Galathea,
Jeg har haft et par andre brugere som har problemer med at få vist Debatten på en ordentlig måde. I begge tilfælde hjalp det at slå Adbloker fra, da den forstyrrede den måde som Jubii Debatten bliver vist på.

Så inden vi går i maskinrummet, for at se om vi kan ændre på noget, så vil jeg gerne bede dig om at slå Adblocker fra og så se om det hjælpe på visningen / bredden af indlæggene?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea
1 time siden, Debat Høvding skrev:

Hej @Galathea,
Jeg har haft et par andre brugere som har problemer med at få vist Debatten på en ordentlig måde. I begge tilfælde hjalp det at slå Adbloker fra, da den forstyrrede den måde som Jubii Debatten bliver vist på.

Så inden vi går i maskinrummet, for at se om vi kan ændre på noget, så vil jeg gerne bede dig om at slå Adblocker fra og så se om det hjælpe på visningen / bredden af indlæggene?

Ok, nu har jeg prøvet at deaktivere Adblock Plus, som jeg bruger, rydde cachen, genstarte Firefox og logge ud og ind på Debatten.

Det giver ingen forskel på bredden af indlæggene i trådene eller nogle andre ting ved layoutet.

Jeg ser dog heller ingen reklamer, hvilket undrer mig. Men jeg ved ikke, hvilke yderligere tiltag der skal til for at fjerne effekten af Adblock Plus.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

@Galathea,
Okay, jeg ser nærmere på det sammen med vores leverandør og udviklere. Jeg kan ikke love noget, for selv om den nye Jubii Debat er responsive, hvilket betyder at den tilpasser sig bedst muligt til den opløsning/skærm, som den ses på, så vil der være opløsninger, hvor den ikke opleves 100% optimalt på.

Dog har jeg en enkelt idé tilbage, som måske kan fixe problemet.
Jeg vender tilbage når jeg ved mere...

PS: Måske det kan betale sig for dig, at Zoome ind på Jubii Debatten i din browser, så den højre kolonne med reklamer og nye emner forsvinder? Herved overgår du godt nok til mobilvisning med mobil menu, men siden burde herved blive bredere, fordi højre kolonne så skulle forsvinde...
:) 

Du Zoomer i Browseren således:
CTRL & + (Plus)  =  Zoom ind
CTRL & -  (Minus)  =  Zoom ud
CTRL & 0 (Nul)  =  Nulstil Zoom

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea
For 41 minutter siden, Debat Høvding skrev:

@Galathea,
Okay, jeg ser nærmere på det sammen med vores leverandør og udviklere. Jeg kan ikke love noget, for selv om den nye Jubii Debat er responsive, hvilket betyder at den tilpasser sig bedst muligt til den opløsning/skærm, som den ses på, så vil der være opløsninger, hvor den ikke opleves 100% optimalt på.

PS: Måske det kan betale sig for dig, at Zoome ind på Jubii Debatten i din browser, så den højre kolonne med reklamer og nye emner forsvinder? Herved overgår du godt nok til mobilvisning med mobil menu, men siden burde herved blive bredere, fordi højre kolonne så skulle forsvinde...

Det bliver ikke bedre, når jeg zoomer. Layoutet ændrer sig godt nok, men fordi tekststørrelsen bare bliver større, står der ikke mere tekst per linje, selvom linjebredden øges. Og hvad værre er, at Jubii-søgebjælken øverst på skærmen også bliver større og fylder 1/3 af skærmhøjden. Derved kan jeg se endnu færre linjer af et indlæg, og jeg skal dermed scrolle endnu mere, for at læse eller komme forbi et indlæg.

Men tak for tilbagemelding og fremadrettede løsningsforslag. Jeg håber, at der kommer en løsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

@Galathea
Det var så lidt...
Jeg vender tilbage med nyt herfra. Der kan godt komme til at gå lidt tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding
On 19/1/2016 at 09:02, Nyeng skrev:

Jeg tror det har været nævnt tidligere, men jeg har bare ikke set om der rent faktisk kom et svar.
Men er det ikke muligt at ignorerede brugere også er usynlige på aktivitetsoversigten?
Det giver jo ikke meget mening at ignorere en bruger, hvis vedkommendes indlæg er det første man ser i aktivitetsoversigten :gruble:

Hej Nyeng,
Som det er nu dukker den ignorerede brugers emner og indlæg desværre op i Aktivitetsoversigterne. Sådan er softwaren udviklet. Men jeg er nu tilbøjelig til at give dig ret. Det ville give rigtig god mening, at de brugere man har valgt at ignorere ikke dukker op i Aktivitetsoversigterne.

Derfor har jeg sendt dette forsalg ind til vores leverandør.
Om det bliver en realitet en dag, tør jeg ikke love.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
daflo
For 23 timer siden, Debat Høvding skrev:

@Galathea,

Jeg har samme problem som Galathea, også uden adblocker. Bare så I ved vi er flere der oplever det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Hej @daflo,
Det er godt at vide - tak. Jeg har sendt en forespørgsel afsted i går til vores udbyder i USA. Nu afventer jeg lige et svar fra dem. 

Jeg håber på at få det løst, for kan sagtens se at det er vildt irriterende. Dog kan jeg ikke love noget, da det muligvis kræver et lidt større indgreb.

Men jeg skal nok vende tilbage til jer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

Hej @daflo og @Galathea,
Så skulle problemet være løst!!!

Jeg fik en af vores egne udviklere til at se på det, da det problem, som I begge har oplevet, skulle løses ASAP.
Opløsningen 1366 x 768 bliver nemlig brugt af 30% af alle der går på internettet!!

Giv mig lige en tilbagemelding, så jeg ved om det er løst hos jer?

Med venlig hilsen
Debat Høvding

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea
For 19 minutter siden, Debat Høvding skrev:

Hej @daflo og @Galathea,
Så skulle problemet være løst!!!

Jeg fik en af vores egne udviklere til at se på det, da det problem, som I begge har oplevet, skulle løses ASAP.
Opløsningen 1366 x 768 bliver nemlig brugt af 30% af alle der går på internettet!!

Giv mig lige en tilbagemelding, så jeg ved om det er løst hos jer?

Med venlig hilsen
Debat Høvding

Ja, det ser ud til at være løst :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...