Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

cathy18

Terminstråd - August og September 2016

Recommended Posts

cathy18

Rigtig godt nytår til alle:)

Tænk engang. I år sidder vi med vores lækre babyer i armene:love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Marigold

Jeg ved jeg ikke er ret langt. Måske 4+4 men jeg bliver lidt nervøs over ikke at have nogen symptomer endnu!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Marigold

Og selvfølgelig godt nytår :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
krummeline

Mariegold

jeg kender den angst... Jeg havde i femte uge, en meget ting fornemmelse i underlivet og et Pat gange en metalsmag i munden.. Ellers intet.. Nul...

nu er jeg i 6. uge, jeg tror 5+4, og jeg har absolut ingen symptomer.. Tyngdefornemmelsen i underlivet er væk. Ingen kvalme, ingen ømme bryster.. Absolut intet... Det eneste jeg af og til mærker, er at jeg af og til har nogen dage hvor jeg tisser mere ned ellers..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
krummeline

Hov, der smuttede lige et par bogstaver i min text...

mariegold

Jeg ved ikke hvorfor det er så moderne at man absolut skal have alle mulige symtomer for at være gravid.. Som sagt har jeg næsten ikke nogen... De veninder jeg har, har heller ikke haft særlig mange symtomer.. Jeg tror det skyldes at dem der har en masse symtomer skriver meget om det, dem der ikke har nogen, skriver nok ikke så meget..

Da jeg var i begyndelsen af 5. Uge, 4+2 blev jeg scannet fordi jeg i forvejen havde en tid hos min Gyn.. Hun kunne ikke se andet end en meget tyk og velopbygget slimhinde... Nu skal jeg på Fredag den 8.1 igen scannes for at se om alt er vel.. Jeg håber at se hjerteblink, jeg er på Fredag vel 6+3 eller 4..  Jeg må indrømme at jeg er temmelig nervøs.. Igen skyldes det at man googler alt for meget og kun læser om tomme æg, graviditeter uden for livmoderen, at hjertet ikke slår og hvad ved jeg..

tænk på hvor mange kvinder der slet ikke har nogen nævneværdige symtomer i graviditeten eller kun ganske få.. Mange får også først symtomer omkring uge 8 eller 10... Så længe vi ikke bløder eller har smerter, tror jeg vi kan slappe af, selvom det ikke er så nemt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Minionine

Jeg vil også gerne være med :blushing:

Alder: 29

Beskæftigelse: Laborantelev

Mands alder: 34

Bor: København

Fødested: København

Prøvet siden: sep/okt 2015

Testet positiv: 01.01.16

Termin: 19.08.16

Andre børn: Ingen

Vide kønnet: Ikke besluttet endnu

NF-dato

MD-dato

Første lægebesøg

Første jm-konsultation

Jeg er meget overrasket over at være gravid, og kan slet ikke fatte det. Jeg var overbevist om, at der nok skulle mange forsøg, og måske endda behandling til, før det lykkedes - Men det gik vist rimelig smertefrit :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
krummeline

Minionine

stort tillykke til dig:banan: Skønt at tråden langsomt bliver fyldt op.

Jeg er lidt nysgerrig, derfor spørger jeg dig lige om du har været længe om at opdage at du er gravid, eller hvordan det kan være at du har termin den 19.8, når du først har testet positivt den 1. januar ? Jeg har for eksempel testet positivt den 18.12 og har termin den 26-28 . August.. Jeg er lige hoppet ind i 7. Uge idag, måske først i morgen, da jeg formentlig havde lidt sen ÆL.. Men du må jo allerede være på kanten af 8. Uge, hvis du har Termin den 19.08.. Eller har du regnet forkert?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Minionine
For 8 timer siden, krummeline skrev:

Minionine

stort tillykke til dig:banan: Skønt at tråden langsomt bliver fyldt op.

Jeg er lidt nysgerrig, derfor spørger jeg dig lige om du har været længe om at opdage at du er gravid, eller hvordan det kan være at du har termin den 19.8, når du først har testet positivt den 1. januar ? Jeg har for eksempel testet positivt den 18.12 og har termin den 26-28 . August.. Jeg er lige hoppet ind i 7. Uge idag, måske først i morgen, da jeg formentlig havde lidt sen ÆL.. Men du må jo allerede være på kanten af 8. Uge, hvis du har Termin den 19.08.. Eller har du regnet forkert?

Mange tak :D

Hmm.. jeg har bare brugt sådan en beregner på nettet, hvor jeg tastede min første dag i sidste mens ind, som var den 13 november, og så sagde den 19.8. (jeg ved ikke om det er helt korrekt?) Min cyklus har de sidste mange måneder været ret lang (op mod 40 dage), så jeg fattede ikke rigtigt mistanke om graviditet før  lidt efter jul.. og så gik der en lille uge før jeg tog testen. Jeg var vist en smule bange for svaret :genert: 

Jeg har ikke været hos lægen endnu pga helligdagene. Så må hellere få bestilt en tid i morgen :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
krummeline

Ja, med sådan en lang cyklus er det jo svært at beregne.. Så bed du jo nok ikke rigtig hvornår du har haft ÆL.. Men som tiden går bliver du jo scannet, og så er det jo nemmere at beregne..

jeg er meget spændt på min scanning på fredag.. Der bør jeg være ca. 6+4... Jeg håber sådan at der er hjerteblink.. Jeg kan ikke rigtig slappe af før de fulde 12 uger er gået.. Er bare så bange for en abort... Men sådan har de fleste det jo nok.. Man må jo nok bare prøve at tænke positivt og leve så normalt som muligt..

jeg er begyndt at få lidt ømme bryster, havde håbet på at undgå det, men så længe jeg ikke har skyggen af kvalme er jeg lykkelig.. Jeg smager hele tit at metal i munden og jeg er oppustet om aftenen.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Marigold

Vi regner med at bestille en tryghedsscanning til uge 7 for lige at få vished om det hele. Jeg rammer 5+0 i morgen, så der er lige et par uger endnu. Skal have ringet til lægen også, men det er ikke helt let at komme til det, uforstyrret, i arbejdstiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...