Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

cathy18

Terminstråd - August og September 2016

Recommended Posts

LilleLuftballon

Og ja, jeg er også lidt nervøs for blod. Glæder mig til uge 7-8, så betaler vi for en tidlig scanning. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
cathy18

Ihh dejligt med nogen flere i grupper:D

stort tillykke :banan:

jeg opdaterer forsiden i morgen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
krummeline

Tak Cathy:)

Lille Luftballon 

Ja,  den metalsmag er altså ikke så lækker... Jeg tror også at man måske kan slappe lidt mere af, og ikke være helt så bange for at abortere, når man først har set hjerteblink... Håber jeg også på at se den 7.1, der er jeg som sagt i slutningen af 7.uge.

.Jeg ved heller ikke hvorfor min kæreste er så bange for sex.. Han er utrolig bange for at jeg skal begynde at bløde hvis vi har sex, og at det så går galt,,,Måske fordi jeg havde lidt brunlig udflåd efter sex to dage inden NMT.. Det holdt dog op inden for et par timer, og var virkelig så lidt at det ikke var hver at tale om... Nå, men jeg spørger da mon Gyn i morgen, så bliver mon kæreste måske lidt roligere.. 

Jeg har i øvrigt læst at der er mange der bløder en lille smule brun pletblødning efter sex i graviditeten, fordi slimhinderne er ekstremt sarte.. Jeg håber ikke at det bliver sådan for mit vedkommende... Så er det jo nok svært at nyde samlivet med den tanke i baghovedet... Nå jeg får se...

Igår havde jeg for første gang kvalme.. Det var dog om formiddagen.. Jeg stod på toilettet på arbejdet og lige pludselig ramte kvalmen mig som et lyn, efter 5 minutter var den væk, ligeså hurtigt som den var kommet.

Jeg stod igår med den sødeste lille sparkedragt i hånden, hvid med gule syninger, i størrelse 50:wub:. Jeg stod længe med den i hånden, men jeg turde sgu ikke købe den før jeg har overstået uge 12..

Jeg er ligeglad med om vi får en dreng eller en pige.. Jeg har dog inderst inde allerede en stærk fornemmelse af at vi får en dreng.. Jeg tror at vi må have ramt plet lige præcis på ÆL dagen, og man siger jo at så er sandsynligheden for at få en dreng størst... Nå, først og fremmest skal vi lige have de første 12 uger lagt bag i os..

Skønt at der kommer flere her i tråden..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BabyBabyBaby

Velkommen til lille luft ballon.

Mht til kvalme, så har jeg været ramt fra omkring uge 5. De fleste dage har jeg kvalme hele dagen, der er nogle enkelte dage i mellem hvor det letter lidt, men de kommer sjældent. Det er lidt træls, men jeg hviler lidt når det er værst, også fordi jeg er SÅ træt. Og trætheden harmonere ikke ligefrem med at vi står foran en flytning.

Sex, åh ja det er jo så en hel anden sag, for med konstant kvalme er det bare ikke et hit, så selv om min kæreste ikke er sådan rigtig bange for det, så er det en by i Rusland her hjemme lige pt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
krummeline

Vi havde før jeg vidste at jeg var gravid booket en rejse til London. Fly og Hotel.. På det tidspunkt hvor vi skal afsted er jeg i 10. uge... Nu sidder jeg her og læser at der er forskellige meninger om, om det er risikabelt af flyve i de første 12 uger af graviditeten.. Jeg vil jo ikke risikere noget.. Det har noget med stråler og lufttryk at gøre... Hmmm, jeg overvejer nu at vi kører i bil til london i stedet for at flyve... O.k så mister vi de penge flybilleterne har kostet, men det er jo så bare en skam... Jeg tror ikke at vi kan få pengene tilbage for kun flybilletten, da det var en kombineret rejse..

Har i nogen anelse om, om det kan skade mit ufødte barn at flyve den korte strækning til London? Hvad ville i gøre??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LilleLuftballon
For 20 minutter siden, krummeline skrev:

Vi havde før jeg vidste at jeg var gravid booket en rejse til London. Fly og Hotel.. På det tidspunkt hvor vi skal afsted er jeg i 10. uge... Nu sidder jeg her og læser at der er forskellige meninger om, om det er risikabelt af flyve i de første 12 uger af graviditeten.. Jeg vil jo ikke risikere noget.. Det har noget med stråler og lufttryk at gøre... Hmmm, jeg overvejer nu at vi kører i bil til london i stedet for at flyve... O.k så mister vi de penge flybilleterne har kostet, men det er jo så bare en skam... Jeg tror ikke at vi kan få pengene tilbage for kun flybilletten, da det var en kombineret rejse..

Har i nogen anelse om, om det kan skade mit ufødte barn at flyve den korte strækning til London? Hvad ville i gøre??

Jeg ville uden at tøve tage afsted. Tror det er helt sikkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LilleLuftballon
For 9 timer siden, BabyBabyBaby skrev:

Velkommen til lille luft ballon.

Mht til kvalme, så har jeg været ramt fra omkring uge 5. De fleste dage har jeg kvalme hele dagen, der er nogle enkelte dage i mellem hvor det letter lidt, men de kommer sjældent. Det er lidt træls, men jeg hviler lidt når det er værst, også fordi jeg er SÅ træt. Og trætheden harmonere ikke ligefrem med at vi står foran en flytning.

Sex, åh ja det er jo så en hel anden sag, for med konstant kvalme er det bare ikke et hit, så selv om min kæreste ikke er sådan rigtig bange for det, så er det en by i Rusland her hjemme lige pt. 

Tak for velkomsten.

og æv med kvalmen og træthed. Det er desværre ret normalt, men ikke desto mindre meget hårdt! 

Hvad gør i med jul og nytår? Tænker det bliver svært at skjule en graviditet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
cathy18

Vi fortæller det til familen juleaften :-)

der kommer til at ligge en sød gave under træet<3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BabyBabyBaby

Da vores baby er en Shake N' Bake, vidste vores nærmeste godt at vi var igang med projektet. Derfor fik de det at vide efter den skanning vi var til i sidste uge. Det gælder også de venner vi skal holde nytår med, så det er dejlig nemt. Den eneste der ikke skal vide det endnu er min kærestes søn. Han får ikke noget at vide før en gang efter uge 12.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
krummeline

Jeg er lige kommet tilbage fra mit første besøg hos min gynækolog.. Jeg havde jo tiden i forvejen, så det er jo meget tidligt.. Hvis jeg beregner min ÆL rigtigt, er jeg i 5. Uge, 4+2 eller 3.... Jeg fik taget en uronprøve som forventet var positiv.. Så fik jeg taget blodprøver.. To af blodprøverne måtte jeg betale 300 Kroner for, det var noget specielt man søgte for der, ved ikke hvad det var.. Svaret på blodprøverne kommer først efter nytår... Mand, så noget møg...

Så lavede hun en scanning, det kan jeg ikke råde nogen til at gøre så tidligt, for det gjorde mig meget usikker... Hun kunne kun se at livmoderslimhinden var meget tyk, og at det så lovende ud.. Ellers intet at se... Hun mente at det var normalt, og at det ikke var altid at der var noget at se så ekstremt tidligt...Hun udtrykte sig noget klodset synes jeg, idet hun sagde at hun jo så ikke kunne udelukke en graviditet uden for livmoderen, eller at det ville blive tvilllinger..:huh: Nu sidder jeg her og er bange for at jeg har en GUL.. Er der nogen af jer der har været til så tidlig en scanning??

Jeg har fået en masse tider for de kommende graviditetsundersøgelser.. Den næste er den 8.1.. Hun mente der kan man bestemt se noget mere... Nu sidder jeg her og er bange og frygter at der også næste gang intet er at se...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...