Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

cathy18

Terminstråd - August og September 2016

Recommended Posts

Marigold

Jeg mærker stadig ikke det store. Jeg havde besøg af sundhedsplejersken i går til en snak om det vi har været igennem og fordi jeg havde en efter fødselsreaktion sidst. Vi blev enige om at hun ikke kunne gøre mere for os nu, og at vi ses igen efter fødslen :)

På fredag skal vi til MD skanning. Jeg er træt med hovedpine for tiden. Får ikke sovet så godt om natten og det påvirker mig. Og så kan jeg ikke tåle sollys i øjnene så skal vende mig til det bedre vejr og lysere tider. Og måske huske at få solbriller på på arbejde!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Marigold

Skanning i dag gav dårligt nyt og pigen i min mave er så handicappet at hun ikke vil kunne trække vejret uden for min mave. Vi skal ud at føde så snart vi har fået godkendelsen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Minionine

Åh for helvede, det er jeg ked af at høre Marigold :( Der er vidst ikke så meget klogt at sige. Jeg håber det bedste for jer, og at I får kompetent hjælp til at komme videre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
opal2810

Puha altså syntes godt nok at det vælter med dårligt nyt her inden.

Håbe virkelig at i får alt den hjælp i har brug for.:whine:

sender en masse kærlige tanker..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HyggePigen02

Navn: HyggePigen02

Alder: 27

Beskæftigelse: Regnskabsmedarbejder 

Mands alder: 27

Bor: København

Fødested: København

Prøvet siden: december 2015

Testet positiv: 19. januar 2016

Termin: 16. september 2016

Andre børn: nej

Vide kønnet: Ja, det er en dreng

NF-dato: 18. marts 

MD-dato: 28. april

Første lægebesøg: 5. februar

Første jm-konsultation: 15. april

Hej alle, 

Håber det er ok, at jeg melder mig ind i gruppen, selvom vi er nået så langt. Tillykke til alle :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst hjemmefoedsel
On 23/2/2016 at 13:43, Snowdrop skrev:

Nå, nu har jeg altså lige bestilt tid til den kønsscanning. Kunne ikke lade være. Kunne vælge mellem en dato hvor jeg er 14+4 eller en dato hvor jeg er 16+1. Vaklede godt nok MEGET mellem de to. Vil jo gerne vide det FØR og klinikken giver garanti fra 14+0 - men omvendt så ville jeg selv stole mere på en scanning 16+1 så endte med at bøje mig og vælge 16+1. Ihhh der er LANG TID TIL!!!! :8:

Oh well! 

Ejjj @Minionine, så skønt med en lille prinsesse, tillykke!! - Må indrømme at jeg i mit stille sind håber på det samme. Ikke fordi jeg ikke vil have en dreng eller noget, tværtimod synes jeg faktisk det kunne være hyggeligt med en dreng først og så en pige bagefter, men da man jo ligesom ikke kan vælge sådan, så håber jeg lidt på en pige nu. Tror det er mest fordi jeg selv er vokset op blandt piger. Alle mine søskende er piger. Har 3 biologiske søstre (hvoraf en desværre døde af vuggedød da hun var 12 uger) og 2 bonussøstre. 

@opal2810 Vi overvejer meget hjemmefødsel. Regner også med at sige det til JM til første JM konsultation. Har læst at man skal sige det tidligt i forløbet fordi man ikke kan ændre mening fra hospital til hjemmefødsel senere, men at man til gengæld kan ændre mening den anden vej så sent som i sidste øjeblik, hvis man alligevel ikke føler sig tryg. 

Jeg kan godt lide tanken om at føde hjemme i trygge, vante omgivelser, men manden og én bestemt jordmoder til stede. 

@krummeline Hvordan går det? Er kæresten kommet tilbage i kridthuset igen eller er han stadig lidt umulig? 

Jeg ved det er lidt sent nu, men til dem som overvejede at føde hjemme men ikke turde, eller havde lyst, så vil jeg gerne slå et slag for hjemmefødsler, og det kan jo være jeres næste barn så bliver en hjemmefødsel :)
Vi jordemødre vil gerne have flere hjemmefødsler og sætte langt mere fokus på dette, så derfor er hjemmesiden https://www.godhjemmefoedsel.dk/ blevet født ;) 
Her finder både kvinder og mænd god relevant information om at føde hjemme. Specielt hvis man er utryg er der god information at hente. Vi håber i vil støtte op om projektet og sprede det gode budskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites