Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Carnak

Spiller 7-årige piger computer?

Recommended Posts

Carnak

Jeg overvejer at køber en PS4 (Playstation 4) til min niece i julegave. Hun er 7 år.

Min store bekymring går dog på om det er noget hun vil bruge. Hun har en enkelt gang nævnt at hun ønsker sig én, men hvorvidt hun egentlig gider at bruge den tvivler jeg meget på. Og ligefrem bruge 3-4000 kr på en spillekonsol hun bruger 3 gange, og så bliver den glemt, synes jeg måske lige er i overkanten. Mit indtryk er nemlig at det stort set kun er drenge der gider at spille Playstation, hvilket også afspejler sig i udbuddet af spil, hvor 99,9% af disse er målrettet drenge. Jeg synes ikke jeg har kunne finde nogle spil som jeg tænker piger ville finde interessante udover "Singstar", hvilket jo ikke engang er et spil som sådan.

Hvad er jeres erfaring?

Kender i nogle piger omkring 7-års alderen der spiller Playstation?

Og i så fald, hvilke spil spiller de?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
humsebjørnen

Nu kender jeg ikke lige så mange 7-årige piger, men jeg tænker at med den alder er det måske snarere en Nintendo 3DS man skulle overveje. Godt nok synes jeg du overdriver hvor drenget PS4 er (der er nogle få "pigede" spil, men måske især også en del unisex-spil som f.eks. Minecraft), men dels appellerer en 3DS nok mere til aldersgruppen, og dels er der en overflod af ultra-pigede spil. Barbie Puppy Rescue, Horse Life 4, Hello Kitty, Lego Friends...

Prisen er måske også lidt mere spiselig til en julegave, selv om en PS4 nu godt kan fås for under 3000 kroner.

Der er selvfølgelig også Wii U, som på mange måder ligger et sted imellem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Carnak

Imponerende at det er lykkedes dig at finde et pige-spil til Playstation.

https://fona.dk/namco-bandai-ps3-barbie-and-her-sisters-puppy-rescue-8241163830

Jeg ledte hele aftenen i går uden at finde ét eneste,

Desværre er 4 stjerner ud af 10 mulige ikke voldsomt imponerende:

http://www.nintendolife.com/reviews/wiiu/barbie_and_her_sisters_puppy_rescue

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Diverse danse- og syngespil er populære hos piger i den alder. 

Ellers er jeg enig med Humsebjørnen i, at en Nintendo nok er et bedre valg. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nicolait804

Der er vist lige kommet et nyt just dance 2016 til ps 4, men det kan godt være at det kræver et ps kamera. Derudover er der Rock band 4, samt Disney Infinity og Sky landers, eller hvis det skal være helt vildt Farming Simulator 2015. 

En anden mulighed kunne være Lego spillene (Lego jurassic park, Lego Batman, Lego Hobbit, Lego marvel super heroes) eller Knack, men også Little big Planet 3,   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites