Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

ottoleisner

pendler bil mercedes 1990 230 benzin

Recommended Posts

ottoleisner

Hej bilentusiaster

jeg har fået tilbudt sådan en mercedes Er det en god ide at investere i sådan en Mercedes til 15,000 kr,og ved du hvad jeg evt skal være opmærksom på og kigge efter på sådan en gammel bil

på forhånd tak for svar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rasbak

Det er en rigtig god bil, der er skruet godt sammen.

Men intet holder jo evigt - heller ikke en gammel mercedes. RUST er den store synder, så vær sikker på at den er ikke er rådden i bund, skærme, døre, kofangere mv.

Men jeg håber da ikke du skal "pendle" alt for langt ::?! Den er vældig behagelig at køre langt i - men den er jo voldsom forslugen i forhold til nutidens standard.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Kan kun tilslutte mig det rasbak har skrevet.

Det vil helt sikkert ikke være en bil jeg ville vælge som pendlerbil, kører du få km koster den alt for meget pr. km i vægtafgift, og forsikring, og kører du mange så bliver du ruineret i brændstof.

Til 15000 ville jeg finde noget helt andet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner

Hej og tak for jeres svar vil tjekke den i weekenden og se hvad jeg kan få for 15,000 dask

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89

Hej og tak for jeres svar vil tjekke den i weekenden og se hvad jeg kan få for 15,000 dask

Hvis du har mulighed for det så få lavet en brugtbil gennemgang, så ved du bedre hvor du står. ;)

Du skal også helst selv kunne lave noget vedligehold på sådan en ældre Mercer. B)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner

Hej Jay Jay 89

Det er ikke min stærke side med selv rep,har hørt at den skulle være billig i reservedele

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89

Det ved jeg ikke om den er, spørg T38 han er jo reservedels pusher !!

og ellers kan man sikkert få en masse dele hos autoophuggere, så hvis du skal have en mekaniker til at lave noget

på den kan han sikkert finde det på deres database.  :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38

En Mercedes er ganske rigtigt skruet godt skruet sammen fra fabrikken, men siden har (cirka)  22 ejere skruet, reageret og brugt reservedele af god, og nogle gange tvivlsom kvalitet. 

Når det er sagt, så er reservedele til Mercedes yderst fornuftige i pris, og koster ofte  ikke mere end til feks VW Golf, men kvaliteten, ab fabrik,  på en 190 er også mere "Opel" end "Rolls-Royce" . 

Mercedes 190 blev kaldt "Baby-Benz" og var vel ikke tiltænkt at den skulle få samme kultstatus som dens større søskende - og efter 20-30 år har sådan en fætter vel nok aftjent sin værnepligt ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
On 20. nov. 2015 kl. 14.38.38, T38 skrev:

En Mercedes er ganske rigtigt skruet godt skruet sammen fra fabrikken, men siden har (cirka)  22 ejere skruet, reageret og brugt reservedele af god, og nogle gange tvivlsom kvalitet. 

Når det er sagt, så er reservedele til Mercedes yderst fornuftige i pris, og koster ofte  ikke mere end til feks VW Golf, men kvaliteten, ab fabrik,  på en 190 er også mere "Opel" end "Rolls-Royce" . 

Mercedes 190 blev kaldt "Baby-Benz" og var vel ikke tiltænkt at den skulle få samme kultstatus som dens større søskende - og efter 20-30 år har sådan en fætter vel nok aftjent sin værnepligt ? 

Hej alle

Jeg købte den og den kører bare snore lige,bruger ikke så meget benzin som rygtet siger,men den skal vist have min 96 oktan og det er jo sin sag i dk men så kan man vel blande 99 og 95 oktan 50% af hver i tanken eller kender i andre løsninger

kender i til gørløse mercedes reservedele forhandler for jeg skal bruge 2 nye forlygter dem der sidder på er dugget, og kan få et par pæne for 750kr stk og det mener jeg er en rimelig pris

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38

Hvis lugterne  bare er duggede, kan man købe nye løse glas til sådan en fin bil .... De koster hos den lokale reservedelspusher ( mig :P) 519,- stykket ... 

Tillykke med den Mercer :banan:

LYGTEGLAS, FORLYGTE

178.png

35110251
Onlinepris
kr 519,00 
Inkl. moms 
Fragtpris

På fjernlage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites