Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sommer1983

Hvornår blødes slimhinden ud?

Recommended Posts

Sommer1983

Indrømmet er det lidt grænseoverskridende, at jeg nu kaster mig ud i dette forum, men jeg har læst med på sidelinjen siden april 2015, og har fundet både gode spørgsmål og svar, men også en fornemmelse af ikke at være alene i det cirkus, som jeg synes, fertilitetsbehandling er. 

Jeg er blevet insemineret 4 gange, senest for 2,5 ugen siden, og jeg har nu i går desværre igen fået min menstruation. Derfor har jeg så i dag været til skanning på mit behandlingssted. Blandt andet kunne man her se, at jeg ikke har blødt min slimhinde ud endnu, og mit spørgsmål er derfor, hvornår man typisk gør det?

Sygeplejersken spurgte, om jeg havde taget en graviditetstest, og det har jeg med negativt resultat taget på testdagen. Jeg skulle selvfølgelig have spurgt hende, hvorfor hun spurgte om det, men det fik jeg ikke gjort - ved I hvorfor, der bliver spurgt om det? Menstruation er vel indikator nummer 1 på, at man ikke er gravid? 

Hilsen en cirkusartist i egen manege... dog med en sød kæreste på siden. :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
undercoverme

Da jeg var i behandling blødte jeg heller aldrig min slimhinde ordentlig ud før der var gået 5-7 dage. Blødte en del de to første dage og så stoppede det og så startede det først igen på dag 4.

Tit startede jeg først på hormoner på dag 7 i stedet for dag 3 som man "normalt" gør, hvor ens slimhinde som regel er blødt ud.

Nogle kvinder er langsomme om at bløde deres slimhinde ud. Det var meget frustrerende for mig - for tit ville de ikke sætte mig i behandling. Men holdte på at komme op på dag 5 og blive scannet og så kunne de se at slimhinden var væk.

De beder dig om at teste fordi at en slimhinde der ikke er blødt ordentlig ud kan være en graviditet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sommer1983

Hej Undercoverme

TAK for svar.

Jeg håber og tror, at den nu er blødt ud, måske er jeg bare lige som dig lidt langsom til det. Jeg skal også først starte på hormoner på 6-7 dagen, men det er mere fordi, at jeg let danner cyster, hvis jeg tager dem tidligere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
undercoverme

Håber at det lykkes for dig :)

Jeg blev ikke gravid udover en BIO i vores 9 forsøg - blev dog naturlig gravid i pausen mellem 9. og 10. forsøg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sommer1983

Tak. Dejligt at høre, at det trods alt lykkedes. Tillykke! :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites