Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

seb31

Hvordan ser i på en Dacia Sandero 1,2??

Recommended Posts

seb31

Plusser og minusser ved en Dacia Sandero 1.2 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forhedehulehelvede

Jeg kunne forestille mig at de ruster ret godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89

Jeg kunne forestille mig at de ruster ret godt.

Det er muligt at den ruster men det kan man jo ta højde for ved at få lavet en rustbehandling. :huh: Hvilket man generelt bør gøre

hvis man påtænker at beholde en bil i mere en 4 år !!!B)

Generelt er det jo en gammel bil i nye klæder, og dermed er den ikke særligt sikker !!:o

Hvis du kigger her så er der jo nogle store udsving i priser på bilen. http://www.biltorvet.dk/bil/dacia/sandero

Så hvis du tager udgangspunkt i disse priser er mange nyere biler med større sikkerhed og bedre køre egenskaber

som du kan få for samme pris, se f.eks. her billigste Seat Ibiza med 5 døre  http://www.seat.dk/Modeller/ibiza/

Den nye Opel Corsa  kan du også få til nogenlunde samme priser.  http://www.opel.dk/koretojer/opel-program/personbiler/corsa-5-door/index.html

og i øvrigt har Opel jo den nye Karl som har fået fine anmeldelser, men selvfølgelig er lidt mindre, men dog en bil med god plads til 4 personer

http://www.opel.dk/koretojer/opel-program/personbiler/karl/index.html

Du kan sagtes finde flere en de nævnte til priser lige omkring det du skal give for en Sandero så jeg ville ikke vælge den men kigge rundt

og finde noget bedre til samme pris.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forhedehulehelvede

Ja der er nok en grund til at Dacia ikke er så kendt et mærke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rasbak

Uha - pas på med at snakke om "Dacia" i voksne menneskers nærvær ...!

Men hvis vi et øjeblik skal tage de "ikke farvede" briller på, ja så er den sikkert ikke så ringe endda - sagt uden overhovedet at have prøvet en Dacia nogen sinde.

De først Dacia`er der kom til Europa hed vist Logan og havde et forfærdeligt sikkerhedsniveau. Den fåes mig bekendt stadig som MPV version - men den ville jeg holde mig fra.

De nyere aftapninger som hedder Duster, Sandero og Lodgy er noget bedre i kvalitet og sikkerhed. Og hvad meget bedre er : De kører med god afprøvet Renault drivline, motor etc.

Dacia`erne er kritiseret meget for en fesen samlekvalitet og meget plastik i kabinen. Well - når jeg sammenligner med den bedre halvdels Clio III `er fra 2011, som interiørmæssigt er en øjen-bæ af hårdt formstøbt plastik overalt, så kan jeg ikke forestille mig at Sendero`en er ringere. Og fåes den med samme perle af 1,5dCi`eren, så er den i min verden absolut attraktiv.

Om jeg selv ville overveje en Dacia ?  Nææh nok ikke ! I vores del af verden betyder afskrivning af bilen rigtig meget på grund af den høje registreringsafgift. En katastrofal forventet gensalgsværdi efter anslået 5 år ødelægger økonomien gennem bilejerskabet. Så - isoleret set bedømt på bilen - ja , men alligevel NEJ det vil jeg ikke risikere !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38

Uha - pas på med at snakke om "Dacia" i voksne menneskers nærvær ...!

Men hvis vi et øjeblik skal tage de "ikke farvede" briller på, ja så er den sikkert ikke så ringe endda - sagt uden overhovedet at have prøvet en Dacia nogen sinde.

De først Dacia`er der kom til Europa hed vist Logan og havde et forfærdeligt sikkerhedsniveau. Den fåes mig bekendt stadig som MPV version - men den ville jeg holde mig fra.

De nyere aftapninger som hedder Duster, Sandero og Lodgy er noget bedre i kvalitet og sikkerhed. Og hvad meget bedre er : De kører med god afprøvet Renault drivline, motor etc.

Dacia`erne er kritiseret meget for en fesen samlekvalitet og meget plastik i kabinen. Well - når jeg sammenligner med den bedre halvdels Clio III `er fra 2011, som interiørmæssigt er en øjen-bæ af hårdt formstøbt plastik overalt, så kan jeg ikke forestille mig at Sendero`en er ringere. Og fåes den med samme perle af 1,5dCi`eren, så er den i min verden absolut attraktiv.

Om jeg selv ville overveje en Dacia ?  Nææh nok ikke ! I vores del af verden betyder afskrivning af bilen rigtig meget på grund af den høje registreringsafgift. En katastrofal forventet gensalgsværdi efter anslået 5 år ødelægger økonomien gennem bilejerskabet. Så - isoleret set bedømt på bilen - ja , men alligevel NEJ det vil jeg ikke risikere !

Det er, efter min ringe opfattelse, meget svært at være Dacia i Danmark : Dacia Logan MCV koster fra 110.000 kroner, hvilket umiddelbart er billigt. Men når man kan købe en noget mere moderne Clio IV fra 119.000 kroner også i St.Car - ja så synes jeg ikke valget er så svært . 

I det hele taget er der mange rigtigt fine biler der starter med en pris lige omkring 120.000 kroner, Seat Ibiza, som tidligere nævnt, Ford Fiesta, Opel Corsa, Hyundai I20, Kia Rio blot for at nævne nogle få . Ikke alle har lige meget så meget plads som Dacia, men mon ikke de fleste købere i den prisklasse blot har brug for et transportmiddel - og ikke så meget plads . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
seb31
  • Valget på Dacia Sandero 1.2 er kommet ud fra at der er meget plads i bagagerummet, og at det er Renault som står bag, og motoren er en gammel afprøvet type, men prisen spilder også ind, skal man købe en brugt til 115000kr eller købe en Dacia til det samme pris der er ny og har 3 års garanti,
  • jeg takker for jeres  svar, det får en til at se tingen fra en anden side og det er sundt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...