Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

chatelaine

Ægdonor, men ikke nok æg

Recommended Posts

chatelaine

Jeg beklager hvis det her har været oppe før, men min google-fu er for svag til at finde noget om lige præcis mit spørgsmål.

Jeg havde igennem et stykke tid gået og leget med tanken om at blive ægdonor og fik så en konkret grund da en af mine veninder selv havde brug for ægdonation og jeg derfor kunne hjælpe hende med krydsdonation. Så jeg kom i kontakt med klinikken, startede behandling og tog mine indsprøjtninger efter forskrifterne. I lørdags var jeg så oppe at blive scannet og det viste sig at der kun var modnet 3 æg. I dag var jeg så inde igen og antallet var det samme. De mente at det var for lidt og valgte derfor at afbryde forløbet uden at tage æg ud og de vil ikke forsøge igen. De mener at mine ægreserver bare er lavere end normalt. Heldigvis får det ikke betydning for min veninde der beholder sin plads i køen.

Så man skulle tro det var rent win-win. Hun får hvad hun har brug for og jeg behøver ikke gennemgå en udtagning. Men jeg havde faktisk set frem til at hjælpe, ikke bare hende, men også et andet barnløst par. Så det spørgsmål jeg stiller jer kloge hoveder er: Er jeg simpelthen bare ubrugelig som ægdonor eller kan det betale sig at forsøge igen? Jeg vil gerne hjælpe og jeg ved der er enorm mangel på æg, men jeg vil heller ikke spilde en anden kliniks tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maesling

Hvor er du et godt og dejligt menneske at du vil donere:)

Ved du hvad du fik af hormoner og hvor meget? Det er rigtig at 3 æg ikke er meget i ægdonationssammenhæng, men det kunne jo være det bare var en "dårlig æg-måned " for dig. Du kan jo fremlægge historien for en anden klinik og høre hvad de siger - hvis de ud fra det mener du ikke er oplagt som ægdonor, så må du nok forelige dig med du har vist dit gode hjerte og velvilje, men du ikke skal donere æg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
chatelaine

Tak for de pæne ord. :) Jeg fik gonal-f som stimulator og orgalutran som hæmmer og jeg fik vist en relativt mild dosis, fik jeg indtryk af.

Du har helt ret i at jeg kan spørge på en anden klinik, det føles bare lidt akavet. "Hej, jeg er blevet kasseret et sted, men måske har I lavere standarder?" :blush: Derfor ville jeg lige tjekke, hvis der var nogen der vidste noget om hvorvidt jeg er ubrugelig ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella

mig bekendt er der nogle regler for hvem der må donere, eller også har man ændret det???
Sry, for mit spørgsmål, men min mand og jeg stod over for problematikken og valgte klart nej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
chatelaine

mig bekendt er der nogle regler for hvem der må donere, eller også har man ændret det???
Sry, for mit spørgsmål, men min mand og jeg stod over for problematikken og valgte klart nej

Jeg er ikke helt med på hvad du mener? :forvirret Det er fuldkommen lovligt for mig at donere, jeg er kun i tvivl om jeg rent fysisk er egnet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ge_Lica

Det er korrekt, at man ved kendt donation kan takke nej til eventuelle arvelige ting såsom bronkitis eller lign. Men det er i småtingsafdelingen for langt langt de fleste modtagere (kan tale på egne vegne, jeg modtog æg fra min søster).

Det er SÅ stor en gave, at en kvinde vil donere sine æg og jeg synes du skal få en second opinion ved en anden klinik. Det kan sagtens være en dårlig måned ægmæssigt (min søster svingede også i antallene af æg) eller at du bare skal have højere dosis eller en anden type hormon. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites