Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Karolines-mor

Termin Juni/Juli 2016

Recommended Posts

mittemis

@knirkemis sikke dumt at du ikke kunne få lov at blive tilset af det offentlige. Det må også være snart du skal til NF når du er 11+6/12+0 idag?

@sprutte Tillykke med en god scanning. Det var da meget at blive sat tilbage. Ved du hvornår du sidst havde mens?

@Monroe Jeg tror også du kan være ganske rolig. Hvis du ser på denne oversigt, så er risikoen for abort efter at have set hjerteblink ganske lille: http://www.graviditet.dk/hvorfor-er-der-saa-mange-spontane-aborter-1-trimester

Jeg føler mig SÅ træt. Vi har en dreng på 20 måneder, og han sover ikke specielt godt. Han vågner 2-5 gange hver nat mellem 24-5 og skal have noget at drikke. Så er ude af sengen og inde på hans værelse flere gange hver nat. Der har kun været 2-3 nætter siden vi fik ham uden jeg selv har været ude af sengen om natten. Det er ved at trække tænder ud. Det er simpelthen også det jeg gruer mest for ved at få nr 2. Natteroderiet. Det er bare ikke sjovt.

Jeg har nu booket 2 tryghedsscanninger. En i næste uge hvor jeg vil være 7+4 og en den 22. december hvor jeg vil være 9+3. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal afmelde den i næste uge. Det er jo mange penge. Og jeg har ikke haft blødninger eller noget. Jeg havde umiddelbart kun bestemt mig for at få den scanning den 22. dec. for at jeg kunne sige det til jul. Men så slog det mig også, at tænk nu hvis det er en dårlig scanning, og det viser sig at jeg har haft en MA.. Så skal jeg måske gå julen over og vente på at blive scannet ved det offentlige. Så vil jeg hellere vide det i næste uge allerede. Men omvendt, så kan alt jo også se fint ud næste uge, og stadigvæk ende i samme situation den 22. Så jeg er lidt ved det og fra det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd
For 2 timer siden, Monroe skrev:

@KisserTheNerd Hjerteblod? :shock:  ej, ved hvad der menes :P

Åh hvor jeg håber du og scanningsdamen har ret! :D

Haha fuck! Jeg må lige se om min telefon kan lære at skrive hjerteblink..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Monroe

@mittemis Håber, håber, håber at spunken bliver derinde. Ifølge linket ser det ret lovende ud!

Kan virkelig godt forstå, at du står i et dilemma - men du kan jo evt også gå ud fra de procenter, der står i linket?

Vill nok selv forsøge at få en scanning sidst i uge 8. Har du tidligere haft MA? 

@KisserTheNerd Min IPhone gjorde det også, hehe. Har efterhånden set det nogle gange på debatten, at folk havde set "hjerteblod" :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
knirkemis

Ja, det er temmelig frustrerende at man ikke bliver tilbudt en scanning, når man går og er så bange. Jeg er virkelig glad for Lille Kbh'er, hvor man ikke engang behøver bestille tid. Og så får man både billeder og en dvd med optagelser fra scanningen, hvor man kan se barnet bevæge sig og høre hjertelyden.  

Jeg skal til nf d. 8.  Så der er ikke så længe til, men kunne helt sikkert ikke have gået i uvished så længe.

Jeg har ikke lige fået udfyldt oplysninger til forsiden af tråden, da jeg altid er på fra telefonen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Monroe

Nu har jeg ingen idé om, hvad det ville koste at tilbyde alle gravide en ekstra "tryghedsscanning" omkring uge 7-8, men tror bestemt også det ville spare en del resourcer, da en del færre ville ringe til vagtlæge mm. pga. nervøsitet over f.eks. en blødning.

Jeg kan godt forstå, at du tog til tryghedsscanning. Jeg synes også der er meget længe til d. 14/12, hvor jeg skal til nakkefoldsscanning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sprutte
For 10 timer siden, mittemis skrev:

@knirkemis sikke dumt at du ikke kunne få lov at blive tilset af det offentlige. Det må også være snart du skal til NF når du er 11+6/12+0 idag?

@sprutte Tillykke med en god scanning. Det var da meget at blive sat tilbage. Ved du hvornår du sidst havde mens?

@Monroe Jeg tror også du kan være ganske rolig. Hvis du ser på denne oversigt, så er risikoen for abort efter at have set hjerteblink ganske lille: http://www.graviditet.dk/hvorfor-er-der-saa-mange-spontane-aborter-1-trimester

Jeg føler mig SÅ træt. Vi har en dreng på 20 måneder, og han sover ikke specielt godt. Han vågner 2-5 gange hver nat mellem 24-5 og skal have noget at drikke. Så er ude af sengen og inde på hans værelse flere gange hver nat. Der har kun været 2-3 nætter siden vi fik ham uden jeg selv har været ude af sengen om natten. Det er ved at trække tænder ud. Det er simpelthen også det jeg gruer mest for ved at få nr 2. Natteroderiet. Det er bare ikke sjovt.

Jeg har nu booket 2 tryghedsscanninger. En i næste uge hvor jeg vil være 7+4 og en den 22. december hvor jeg vil være 9+3. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal afmelde den i næste uge. Det er jo mange penge. Og jeg har ikke haft blødninger eller noget. Jeg havde umiddelbart kun bestemt mig for at få den scanning den 22. dec. for at jeg kunne sige det til jul. Men så slog det mig også, at tænk nu hvis det er en dårlig scanning, og det viser sig at jeg har haft en MA.. Så skal jeg måske gå julen over og vente på at blive scannet ved det offentlige. Så vil jeg hellere vide det i næste uge allerede. Men omvendt, så kan alt jo også se fint ud næste uge, og stadigvæk ende i samme situation den 22. Så jeg er lidt ved det og fra det.

Der er måske også forkert at bruge ordene "at jeg blev sat 1½-2 uger tilbage, da jeg ikke rigtigt har haft et udgangspunkt. Min sidste menstruation startede d. 9. oktober, hvilket har været mit udgangspunkt for beregningerne hidtil. Det er jo nok lidt optimstisk at tro at min cyklus var tilbage til normalen efter første menstruation efter den spontane abort i august måned.

@mittemis Når du ikke har haft nogen gener eller andet, som gør, at du er ret sikker på, at alt er som det skal være, så ville jeg nøjes med scanningen d. 22. december. Vi planlægger også at foretælle det til jul, selvom jeg ikke er så langt henne til den tid, men tror vi bliver "opdaget", hvis vi ikke selv siger det.

@knirkemis Fantastisk at der findes mulighed for at få lavet sådan en undersøgelse privat og at du så kunne få fjernet tvivlen med det samme. Jeg havde gjort det samme. Der er ikke noget værre end tvivlen og frygten. Godt at læse at alt er som det skal være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
knirkemis

Til forsiden:

Navn: Knirkemis
Alder: 36
Mands alder: 36
Fødested: Rigshospitalet
Testet positiv: 7/10 2015
Termin: 15/6 2016
Andre børn: Nej
Vide kønnet: Ja
Nf dato: 8/12
Md dato:
Første lægebesøg: 14/10
Første jm-konsultation: 18/12

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
spookzy

@knirkemisdejligt, at du fik lov til at se den lille, livlige spire, men sikke en forskrækkelse! 

@mittemis jeg er også ubeskriveligt træt. Vi har godt nok ikke andre børn, men jeg er gerne oppe ca. 2 gange for at tisse. Derudover sover jeg helst omkring 9 timer om natten og så en eftermiddagslur på en times tid - alligevel er jeg bare ved at gå til af træthed, når jeg kommer til aftentid. Er ikke den mest sjove kærest for tiden :blush: nå, men forhåbentlig vender det omkring uge 12 og det er heldigvis om ikke så lang tid :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karolines-mor

Jeg er virkelig heller ikke den sjoveste kæreste lige for tiden ... kvalmen er bare alt overskyggende ... den er der når jeg er sulten og for det meste når jeg har spist .. så går der lige 15-30 min og så besøger jeg ulrik :( sover også ca 15 timer i døgnet pt ..

ramte til gengæld 12+0 i går :banan: PÅ Mandag er det tid til NF og tiden går altså bare så langsomt :( det skal bare være nu :D  er noget spændt på om jeg bliver sat frem eller tilbage .. har tid til kønsscanning d. 14 og der er jeg efter lægens beregning så kun 13+5 .. efter min egen 14+1 ... men mon ikke de kan se det alligevel :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karolines-mor
For 10 timer siden, knirkemis skrev:

Til forsiden:

Navn: Knirkemis
Alder: 36
Mands alder: 36
Fødested: Rigshospitalet
Testet positiv: 7/10 2015
Termin: 15/6 2016