Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Karolines-mor

Termin Juni/Juli 2016

Recommended Posts

Karolines-mor

@crazy-yarn Er sikker på at alt er godt til NF :)

Jeg skal til MD på Torsdag og er selv ved at begynde at få de dårlige nerver... hvad nu hvis .. Har en mærkelig ide om at min moderkage ligger foran udgangen og jeg så ender i Ks.. men tror det er hjernen der spiller mig et puds ..

Har været til akupunktur i dag .. meget spændende oplevelse.. fik også drop med væske - det tog hende over ½ time at lægge venflon på mig fordi mine årer var klappet sådan sammen pga dehydrering så nok meget godt jeg kom afsted... skal ha væske igen på onsdag og fredag .. og akupunktur igen fredag, mandag og næste fredag .. så må vi se hvad der sker .. og så skal der tages blodprøver så mine væsketal, levertal og skjoldbrugskirtel bliver tjekket

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
knirkemis

Er der stadig liv i tråden her, eller er alle flyttet til den nye debat?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sprutte

Jeg er her stadig, omend jeg nok ikke er den bedste til at få skrevet.

Vi var til NF i fredags, hvilket var en stor oplevelse. Den foreløbig vurdering var tallet 1:1856, hvilket vi var glade for, men svaret for blodprøven forelå ikke. Sygehuset sagde at vi ville blive kontaktet, hvis blodprøven viste forhøjet risiko.

Så da min telefon i eftermiddag ringede fra et hemmeligt nummer, vidste jeg med det samme, at tallet havde ændret sig. Og ganske rigtigt er tallet blevet nedjusteret til 1:215. Vi bliver nu tilbudt ekstra blodprøver og moderkagebiopsi. Jeg har bare været grædefærdig efter meddelelsen fra sygehuset og dette indlæg er skrevet med tårer ned af kinderne.

Vi skal til samtale på sygehuset imorgen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
crazy-yarn
For 18 timer siden, knirkemis skrev:

Er der stadig liv i tråden her, eller er alle flyttet til den nye debat?

hvad er den nye debat ?  - er i derovre i stedet for? i så fald hvor er det ....vil da gerne være med så :)

edit: google gjorde mig klogere.......men der r da ingen terminstråde i den nye debat?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
crazy-yarn
For 14 timer siden, sprutte skrev:

Jeg er her stadig, omend jeg nok ikke er den bedste til at få skrevet.

Vi var til NF i fredags, hvilket var en stor oplevelse. Den foreløbig vurdering var tallet 1:1856, hvilket vi var glade for, men svaret for blodprøven forelå ikke. Sygehuset sagde at vi ville blive kontaktet, hvis blodprøven viste forhøjet risiko.

Så da min telefon i eftermiddag ringede fra et hemmeligt nummer, vidste jeg med det samme, at tallet havde ændret sig. Og ganske rigtigt er tallet blevet nedjusteret til 1:215. Vi bliver nu tilbudt ekstra blodprøver og moderkagebiopsi. Jeg har bare været grædefærdig efter meddelelsen fra sygehuset og dette indlæg er skrevet med tårer ned af kinderne.

Vi skal til samtale på sygehuset imorgen.

øv øv øv.....er ked af at høre tallet blev ændret så meget ned. har selv være samme tur igennem med barn nr 2. hvor vi også fik moderkagebiopsi osv. var selv så ked af det og bekymret dengang. men bare husk på at det er 1 barn ud af 215 der muligvis fejler noget...så dvs der er stadig 214 raske muligheder. - ved ikke om det kan være lidt en trøst at tænke det sådan.

håber det kommer til at gå fint på sygehuset i dag...husker det selv som en hård omgang, hvor der var mere fokus på abort end at barnet ren faktisk ku ske at være rask.....så håber i får en bedre og mere "ligeværdig" snak.

stort kram til dig - håber det hele kommer til at gå okay.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
crazy-yarn
On ?11?-?01?-?2016 at 18:04, Karolines-mor skrev:

@crazy-yarn Er sikker på at alt er godt til NF :)

Jeg skal til MD på Torsdag og er selv ved at begynde at få de dårlige nerver... hvad nu hvis .. Har en mærkelig ide om at min moderkage ligger foran udgangen og jeg så ender i Ks.. men tror det er hjernen der spiller mig et puds ..

Har været til akupunktur i dag .. meget spændende oplevelse.. fik også drop med væske - det tog hende over ½ time at lægge venflon på mig fordi mine årer var klappet sådan sammen pga dehydrering så nok meget godt jeg kom afsted... skal ha væske igen på onsdag og fredag .. og akupunktur igen fredag, mandag og næste fredag .. så må vi se hvad der sker .. og så skal der tages blodprøver så mine væsketal, levertal og skjoldbrugskirtel bliver tjekket

hvordan gik din md?

og hjælper akupunkturen dig mon? - det er ikke rart at være så dehydreret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sprutte
For 10 timer siden, crazy-yarn skrev:

øv øv øv.....er ked af at høre tallet blev ændret så meget ned. har selv være samme tur igennem med barn nr 2. hvor vi også fik moderkagebiopsi osv. var selv så ked af det og bekymret dengang. men bare husk på at det er 1 barn ud af 215 der muligvis fejler noget...så dvs der er stadig 214 raske muligheder. - ved ikke om det kan være lidt en trøst at tænke det sådan.

håber det kommer til at gå fint på sygehuset i dag...husker det selv som en hård omgang, hvor der var mere fokus på abort end at barnet ren faktisk ku ske at være rask.....så håber i får en bedre og mere "ligeværdig" snak.

stort kram til dig - håber det hele kommer til at gå okay.

Jeg har nu fået taget en ny blodprøve, som skal sendes til USA, hvor de på en eller anden måde kan undersøge blodprøven nærmere. Testen hedder Harmony (NIPT) og er vist forholdsvis ny i DK (se evt. her: http://www.ultralydklinikken.dk/harmony-testen-2.html) Fordelen er at der ikke er nogen risiko forbundet med prøven. Hvis denne test fortsat viser en forhøjet risiko, kan der foretages en fostervandsprøve eller moderkagebiopsi.

Status er, at vi skal vente 10-14 dage på resultatet på testen. Lad venligst tiden gå hurtigt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
knirkemis
For 12 timer siden, sprutte skrev:

Jeg har nu fået taget en ny blodprøve, som skal sendes til USA, hvor de på en eller anden måde kan undersøge blodprøven nærmere. Testen hedder Harmony (NIPT) og er vist forholdsvis ny i DK (se evt. her: http://www.ultralydklinikken.dk/harmony-testen-2.html) Fordelen er at der ikke er nogen risiko forbundet med prøven. Hvis denne test fortsat viser en forhøjet risiko, kan der foretages en fostervandsprøve eller moderkagebiopsi.

Status er, at vi skal vente 10-14 dage på resultatet på testen. Lad venligst tiden gå hurtigt...

Det er træls med de lave tal. Min bror og hans kone fik tallet 1:23 med deres første barn, og fik lavet moderkagebiopsi. De fik heldigvis en sund og rask dreng, på trods af de dårlige odds. Jeg krydser fingre for jer.

Jeg var på Riget og besøge en veninde i søndags. Hun fødte i 28. uge, og hendes datter er simpelthen så lille. Heldigvis har hun det godt, men det er godt nok skræmmende. Jeg har slet ikke skænket for tidlig fødsel en tanke før nu, men er pludselig blevet meget bange for det. Jeg synes man hopper fra den ene bekymring til den anden i graviditeten. Lige når man har fået ro på én ting (hjerteblink, NF-scanning osv.) dukker den næste op. Så jeg prøver at holde mig fra at google alt muligt som kan gå galt, for nettet flyder bare over med ubehagelige historier. Prøver i stedet at huske på, at stort set alle jeg kender får sunde, raske, perfekte børn :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
spookzy

Jeg er her også stadig, men får også mest læst, men vil gerne være bedre til at kommentere - synes jo det er rigtig rart ar have nogen at dele alle de her ting med. Som førstegangsfødende er det godt nok nogle vilde forandringer kroppen og psyken går igennem :huh::wub:

sprutte, kan godt forstå det er en hård tid, du gennemgår lige nu, men jeg krydser sådan fingre for jer og håber kun på det bedste!

Vil også give Knirkemis ret i, at der bare er bekymringer hele tiden. Vi skal til md på mandag og jeg skal desuden forhåbentlig have scannet min livmoderhals, for min mor mistede pga 3 gange imellem 12-22 uge og selvom det ikke nødvendigvis er arveligt, bliver jeg påvirket af hendes angst for at jeg også har for kort livmoderhals. Så har jeg også min bedste veninde, som blev gravid 6uger før mig... Vi skulle bare følges, have glæde af hinanden og babyerne skulle have glæde af hinanden. Hun har lige været til nf og fandt ud af, at fosteret var gået til :whine::trist: og det er bare så uretfærdigt og hårdt for hende! Jeg har ikke selv mærket liv endnu, så nu bliver jeg også lidt nervøs for om min lille baby har det godt nok. Det bliver DEJLIGT med noget afklaring på mandag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
knirkemis

Jeg skal også til MD-scanning mandag, og glæder mig til den er overstået. 

Jeg mærker liv hver dag nu, og har gjort det et godt stykke tid. Var også ved jordemoder i dag, og der var fin hjertelyd :) Min jordemoder er virkelig sød, og jeg er så glad for at have en som hende. Min veninde brød sig ikke om sin jordemoder, så jeg var lidt spændt på at møde min, da det var en vikar ved den første konsultation. 

I øvrigt mærkede samme veninde først liv i uge 25, og hun har en fin lille søn i dag :) Ved du om moderkagen ligger mod maven, spookzy? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...