Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Karolines-mor

Termin Juni/Juli 2016

Recommended Posts

crazy-yarn

Navn crazy-yarn
Alder 33
Mands alder 31
Fødested Randers
Testet positiv 15/11 2015
Termin  28 juli 2016
Andre børn  ja 3 stks
Vide kønnet nej det tror vi ikke vil vil
Nf dato 11/1 - 2016
Md dato 4/3 - 2016
Første lægebesøg det var i dec, husker ik lige datoen
Første jm-konsultation ikke indkaldt endnu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
spookzy

Dejligt at kvalmen er ved at forsvinde @knirkemis - det er min faktisk også og det er virkelig en lettelse. Synes dog stadig jeg er ret træt :blink:

jeg synes også, jeg er begyndt at spise ret meget nu, hvor kvalmen ikke er slem længere, og det er faktisk lidt kritisk, for vi skal giftes på lørdag :wub: - og i kombination med, at min mave faktisk er begyndt at vokse (kjoledamen kommenterede lige inden jul, at man da godt kunne se en lille mave :rolleyes:), er jeg lidt nervøs for om jeg overhovedet kan være i kjolen, når jeg skal hente den... Mine bryster er i øvrigt også begyndt at vokse, så sidst jeg havde sportsbh på, fik jeg små gnavesår under brysterne :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sprutte

Godt nytår gravide damer :D

Vi fik fortalt familierne om vores lille familieudvidelse i juledagene. Det var til stor overraskelse hos mange. Flere regnede med at vi ville vente ½-1år mere, idet vi har købt hus fra 1. oktober 2015 og er igang med en større modernisering af huset. Men det er jeg meget rolig omkring, idet vi har håndværker på til at udføre arbejdet. Efter nakkefoldscanningen får han også af vide om graviditeten og deraf sætter vi en deadline for hvornår han skal være færdig - og det skal selvfølgelig være før jeg går på barsel.

Derudover har vi sagt det til den venneflok, som vi fejrede nytår med. Igen en overraskelse for flere af samme årsag som familiemedlemmerne. Med afsløring har vi holdt gang i en "tradition" i venneflokken, idet at der de to foregående nytårsaften har været annonceret graviditetet af to andre par. Det gav selvfølgelig anledning til en snak om, hvis tur det er, til at videreføre traditionen til nytårsaften 2016 :P

Jeg har det imponerende godt. Stadig træthed af spore, men på inden måde så slemt som tidligere. I dag måtte jeg tage en "kold tyrker" og stå op kl. 7, for at vænne mig til at arbejdsdagene starter igen i morgen efter 14 dages ferie. Og jeg har ikke haft brug for en lur i dag - så nu kan jeg forhåbentlig komme i seng til fornuftig tid i aften og være frisk til arbejde i morgen.

Ellers døjer jeg kun med meget lidt ømme bryster og at jeg skal op og tisse om natten. Jeg har på intet tidspunkt været dårlig eller haft rigtig kvalme, så det er jeg rigtig glad for. Tror jeg er en af de der irriterende typer, som kommer let igennem det - men meget kan selvfølgeligt nå at ske endnu.

Men de manglende symptomer kan dog også godt give nogle tvivl, i det jeg ind imellem tænker at de manglende symptomer kan skyldtes, at der ikke længere er liv. Prøver at slå tankerne væk og håbe at tiden går stærkt, så vi kan komme til nakkefoldscanning d. 15. januar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karolines-mor

pyha lider stadig gevaldigt af kvalme, opkast og madlede ...
var til 1. JM besøg i dag og har fået en fantastisk JM - har i  hvertfald en god fornemmelse omkring hende. .. glad, smilende og imødekommende men stadig en dame der kan slå i bordet :D haha ..
hun fik også givet mig en tid til akupunktur og væskedrop på kolding på mandag så der forhåbentlig kan komme bedring i min kvalme og jeg kan komme igennem hverdagen lidt nemmere .. tabte 4-5 kg før jul, tog lidt på under ferie hvor jeg mærkeligt nok havde det fint, og er pt på -2 kg under startvægten ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pjusketøsen

Her går fint. Jeg er har mærket liv i et par uger nu (mest om aftenen hvor jeg sidder og slapper af) og eller har jeg en pæn synlig mave :lun: Jeg ser frem til MD om en små fire uger :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
crazy-yarn

Puh....det har været lidt nogle øv dage de sidste her.

Tirsdag formiddag begynder jeg at bløde og får rigtig ondt i mit underliv sådna ve agtige smerter.

Blødningen stoppede efter et par timer men smerterne forsatte on and off ...om aftenen bløder je lidt igen og har sindssyg ondt.

Manden beordrede mig til at ringe til VL....sså kom ind og blev tjekket , scannet osv.

De ku ikke se hvor jeg havde blødt fra men baby var heldigvis i live men dd ku jo ik love ddt ik var en begyndende abort.

De v ar lidt bekymrede over mine ve agtige smerter.  Jeg har ik blødt siden men har stadig en del smerter on and off i mit underliv . Så prøver at passe lidt på mig selv de her dage.

Men Puh vænne mig aldrig til blod når man r gravid 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
crazy-yarn

@Pjusketøsen hvor er ddt hyggeligt du er begyndt at mærke baby...hvor langt er du henne nu? 

@Karolines mor ....Puh ik rart når kvalmen er så invaliderende.  Har tidligere haft go erfaring med akupunktur. ..håber det kan hjælpe dig.

@Spookzy uh spændende med bryllup  ....håber da du ka Være i kjolen . Er det med stor fest el hvordan sla i holde det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karolines-mor

@crazy-yarn - øv med blod :( det er virkelig noget af det mest skræmmende under en graviditet ...
nej det er bestemt ikke rart med kvalmen pt .. bliver mere og mere energiforladt for hver dag synes jeg så glæder mig bare til på mandag selvom jeg hader nåle ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
crazy-yarn

Ej jeg er elendig til at huske de der folsyre hver dag.. er det ik efter uge 12 man må stoppe mee dem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
spookzy

@crazy-yarn puha, med blødning - kan godt forstå, det er rigtigt skræmmende!! Håber baby har det godt og at blødningen kom fra noget andet :ae:

altså, vi bliver ikke vildt mange, men det er planlagt som en god fest med band osv. om aftenen - så det bliver en lidt anden oplevelse for mig, når nu jeg slet ikke kommer til at drikke :glad:til gengæld kan jeg jo så køre hjem, som min kommende husbond så pænt mindede mig om ;) jeg har fået kjolen hjem og kan heldigvis stadig være i den, men hun måtte lægge den ud (igen) henover brysterne :slem:

mht vitaminer, så synes jeg ikke, at du skal stoppe - der er jo også nogle andre vitaminer og mineraler, som du og baby har rigtigt godt af at få i store nok doser (jern, D-vitamin, calcium). Jeg hat stillet mine frem på køkkenbordet, for ellers glemmer jeg også at tage dem :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...