Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Karolines-mor

Termin Juni/Juli 2016

Recommended Posts

spookzy

Navn  Spookzy
Alder 34 (35, når baby kommer)
Mands alder 40 (og 41, når baby kommer)
Fødested (bor i en lille by, så den her offentliggør jeg lige, når det er mere offentligt)
Testet positiv 2/11-15
Termin 30. juni 2016 (men jeg tror lidt, at den bliver rykket frem)
Andre børn Nej
Vide kønnet Jeg vil gerne vide det - manden er ikke sikker, så den diskussion er ikke helt færdig :lol:
Nf dato 
Md dato 
Første lægebesøg 9/11-15, men den tæller ikke helt, da det bare var sådan et hurtigt tjek (der stod på lægens hjemmeside, at var man lige stoppet på p-piller, skulle man bestille en tidlig tid og jeg nåede aldrig at få min menstruation efter p-pillestop) - min første kontrol er d. 30/11-15
Første jm-konsultation

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sprutte

Så har jeg fået tid til "tryghedsscanning" d. 1. december. Jeg er meget spændt... og en smule utålmodig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Vi var til en selvbetalt scanning i går. Jeg troede (udfra ÆL-test) at jeg var 7+6, men scanningsdamen skød mig til 8+4 - 8+6, så jeg går ud fra midt imellem og er dermed 9+0 i morgen :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karolines-mor
For 3 timer siden, KisserTheNerd skrev:

Vi var til en selvbetalt scanning i går. Jeg troede (udfra ÆL-test) at jeg var 7+6, men scanningsdamen skød mig til 8+4 - 8+6, så jeg går ud fra midt imellem og er dermed 9+0 i morgen :D

ikke dårligt at blive rykket frem :banan:
Jeg har lige rundet 11+0 i dag og er begyndt at mærke små bitte rejehop ... det er så surrealistisk ... 1½ uge til NF-scanning og 2½ uge til kønsscanning .. Tiden må virkelig godt gå hurtigt de næste par dage ...

Jeg er blevet total ramt af kvalme nu .. Det har ikke været så slemt tidligere i graviditeten, men i sidste uge begyndte det bare at tage til så nu er jeg ude og kaste op flere gange om dagen - virkelig ikke fair :angry:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mittemis

Åh gud, det er kun få dage siden at jeg sagde at jeg ikke ville betale for en tryghedsscanning fordi jeg bare "hvilede" i mig selv i denne graviditet.. Men nu har jeg i et par dage haft total tankespin om at det måske er tvillinger. Og jeg kan simpelthen ikke slippe tanken. Så nu overvejer jeg at få vished og betale mig fra en scanning snarest. Det er simpelthen for dumt. Men jeg kan ikke ligge tankerne på hylden. 

Grunden til tanken, var at jeg testede positiv (tydeligt positiv) da jeg kun var 3+3, og på aftenurin. Da jeg sagde til min veninde sagde hun "det er da fordi det er tvillinger". Og det har jeg så ikke kunnet slippe siden. Har sågar drømt meget livlige drømme om det. 

@Karolines-mor Øv med kvalme. Forhåbenlig er det en kort "fornøjelse" når nu den først melder sig i uge 11-12. 

@KisserTheNerd Fedt at blive sat frem. Går ud fra at scanningen gik godt? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sprutte
For 1 time siden, mittemis skrev:

Åh gud, det er kun få dage siden at jeg sagde at jeg ikke ville betale for en tryghedsscanning fordi jeg bare "hvilede" i mig selv i denne graviditet.. Men nu har jeg i et par dage haft total tankespin om at det måske er tvillinger. Og jeg kan simpelthen ikke slippe tanken. Så nu overvejer jeg at få vished og betale mig fra en scanning snarest. Det er simpelthen for dumt. Men jeg kan ikke ligge tankerne på hylden. 

Grunden til tanken, var at jeg testede positiv (tydeligt positiv) da jeg kun var 3+3, og på aftenurin. Da jeg sagde til min veninde sagde hun "det er da fordi det er tvillinger". Og det har jeg så ikke kunnet slippe siden. Har sågar drømt meget livlige drømme om det. 

@Karolines-mor Øv med kvalme. Forhåbenlig er det en kort "fornøjelse" når nu den først melder sig i uge 11-12. 

@KisserTheNerd Fedt at blive sat frem. Går ud fra at scanningen gik godt? 

Er der tvillinger i din eller din mands familie? Mener at have hørt, at sandsynligheden er større hvis der i forvejen i tvillinger blandt en af forældrenes familier. Hvis du ikke kan slippe tanken om evt. tvillinger, så er det bare afsted til scanning med dig - sådan en "mistanke" ville jeg også have haft bekræftet, hvis jeg havde sådan en fornemmelse.

Hvor mange symptomer havde I omkring 6-7 uge? Jeg er virkeligt meget oppustet, så meget at folk tror jeg er gravid. Det er jeg jo så også, men jeg er jo overhovedet ikke så langt, at det er noget man burde kunne se endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
spookzy

Årh, ville også gerne til sådan en tryghedsscanning, men manden min synes slet ikke, det er nødvendigt :( Synes bare det ville være så dejligt at få bekræftet, at der faktisk er liv derinde :)

@sprutteJeg havde ret mange symptomer. Bøvler i forvejen med irritabel tyktarm, så var pænt oppustet (men det er jeg så altid). Derudover var (og er) jeg træt med træt på, havde ømme bryster og kvalmen var også begyndt at indfinde sig. Og så kan jeg tydeligt mærke i maven/livmoderen, at der sker en masse ting ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pjusketøsen
For 23 timer siden, sprutte skrev:

Er der tvillinger i din eller din mands familie? Mener at have hørt, at sandsynligheden er større hvis der i forvejen i tvillinger blandt en af forældrenes familier. Hvis du ikke kan slippe tanken om evt. tvillinger, så er det bare afsted til scanning med dig - sådan en "mistanke" ville jeg også have haft bekræftet, hvis jeg havde sådan en fornemmelse.

Hvor mange symptomer havde I omkring 6-7 uge? Jeg er virkeligt meget oppustet, så meget at folk tror jeg er gravid. Det er jeg jo så også, men jeg er jo overhovedet ikke så langt, at det er noget man burde kunne se endnu.

Det gælder kun moderens familie. Det skyldes at man kan arve det at udskille to æg på én gang. 

Jeg har også været meget oppustet og min mave er allerede vokset, men jeg er så også 3-gangs gravid. Jeg er 10+2 og har kun taget 800 gr på 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Jeg  svarer lige jer alle sammen på en gang: ja, der var hjerteblod og alt så meget fint ud, både størrelse osv. :-)

Ang. Tryghedscanninger, så gav vi jo 400 kroner for vores, og det var ABSOLUT det værd. Jeg synes at de ekstra ugers ventetid på NF ville have været MEGET lange.

Selvfølgelig skal man tænke sin økonomi ind i det, men hvis man dybest set har pengene til det, og man er nervøs for det ene eller det andet, så synes jeg at man skal gøre det. Det er trods alt sjælefred, som man kan købe sig til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
spookzy

@KisserTheNerd Jeg synes jo heller ikke 400 kr, er meget, så må lige overveje selv at betale det, hvis det er ;) Nu er jeg halvvejs i uge 9 (i hvert fald efter beregningerne), så der går heldigvis ikke så lang tid til nakkefoldsscanningen. Jeg skal til læge i morgen og glæder mig til at høre mere om alt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites