Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Karolines-mor

Termin Juni/Juli 2016

Recommended Posts

mittemis

Tak for råd.  Jeg endte med at sige det til min træner, og hun vil lave en ny kostplan. Egentlig havde jeg aftalt med hende at træne med hende i et år, og jeg er ca halvvejs. Begyndte i juli. Så jeg tror jeg træner med hende i nogle måneder mere under graviditeten, men venter så med resten af mine timer til min barsel.

@KisserTheNerd det lyder som en mega træls arbejdssituation. Hvor lang tid ville forlængelsen være for? nu ved jeg ikke hvad du laver, men hvis det er noget meget specifikt, så kan det da godt være de gerne vil beholde dig, fremfor at skulle lære en ny op. Også selvom de så skal være uden dig i nogle måneder. 

God ide med at opdatere forsiden med intro. Så er det lidt nemmere at huske de forskellige. Jeg udfylder lige en dag ved en computer. Det er så besværligt fra telefon. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Navn Kisser
Alder 29
Mands alder 38
Fødested Måske hjemme, men ikke afklaret endnu. 
Testet positiv 25/10/15
Termin 1/7/16 +/-
Andre børn Nej
Vide kønnet Ja
Nf dato 
Md dato 
Første lægebesøg 13/11
Første jm-konsultation

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd
For 19 timer siden, mittemis skrev:

Tak for råd.  Jeg endte med at sige det til min træner, og hun vil lave en ny kostplan. Egentlig havde jeg aftalt med hende at træne med hende i et år, og jeg er ca halvvejs. Begyndte i juli. Så jeg tror jeg træner med hende i nogle måneder mere under graviditeten, men venter så med resten af mine timer til min barsel.

@KisserTheNerd det lyder som en mega træls arbejdssituation. Hvor lang tid ville forlængelsen være for? nu ved jeg ikke hvad du laver, men hvis det er noget meget specifikt, så kan det da godt være de gerne vil beholde dig, fremfor at skulle lære en ny op. Også selvom de så skal være uden dig i nogle måneder. 

God ide med at opdatere forsiden med intro. Så er det lidt nemmere at huske de forskellige. Jeg udfylder lige en dag ved en computer. Det er så besværligt fra telefon. 

Jeg er koordinator og laver noget generalistarbejde, så er ret nem at skifte ud, desværre. Dog har jeg været ret god til at få nogle gode relationer til vores samarbejdspartnere, så det tæller nok lidt opad. Hvis jeg bliver forlænget, vil det være for 4 år...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sprutte

Må jeg også være med?

Jeg testede positivt for en uge, og var en tur forbi lægen i fredags. 
Vi er meget overraskede over og glade for, at vi allerede har kunnet teste positiv. Tilbage i august testede vi også positivt, men den gang gik det galt. Formentligt en graviditet udenfor livmoderen. D. 22 august begyndte jeg at bløde meget og efterfølgende blodprøver viste, at hCG-niveauet faldt. Jeg var (heldigvis) ikke særligt langt henne og havde hele tiden en fornemmelse af at noget var galt (blødte en smule i 10 dage i træk), så nåede aldrig rigtig at tro på det. Derfor kom vi også ret hurtigt ovenpå igen. Lægen anbefalede os, at vi skulle vente med at prøve igen til at jeg havde haft en menstruation, så kroppen lige kunne finde sig selv igen. Den kom 9. oktober. Og nu står vi med positive tests igen.

Jeg deltog dengang i April/Maj-terminstråden (den gamle tråd). Hvis I vil læse mere om "hvad vi var igennem" dengang, kan I læse i tråden på de første par sider: http://www.dindebat.dk/topic/708268-abesk%C3%B8nne-april-og-magel%C3%B8se-majbabyer-2016/?page=1

Jeg har en bedre fornemmelse denne gang. Først og fremmest så bløder jeg ikke. Endvidere har jeg rent faktisk symptomer, som tyder på graviditet. Øget tissetrang, oppustethed, forstoppelse, prutter og en smue brystspænding.

Pga. forhistorien gik min læge med til at sende mig til en "tryghedsscanning", så håber jeg kan få en tid i løbet af denne uge eller næste uge.

Vi har ikke fortalt det til nogen, ligesom vi heller ikke har fortalt om forløbet tilbage i august. Dejligt at kunne dele sine tanker her, nu hvor man ikke rigtigt kan snakke med nogen om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pjusketøsen

Navn Pjusketøsen
Alder 32
Mands alder 37
Fødested Måske hjemme, men ikke afklaret endnu (manden skal lige med på ideen først)
Testet positiv 19 oktober
Termin 24 juni 2016
Andre børn Ja to drenge (oktober 2010 og oktober 2012)
Vide kønnet Ja
Nf dato 16 december 
Md dato  5 februar 2016
Første lægebesøg 10 november 
Første jm-konsultation

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mittemis

Navn Mittemis /Tania
Alder 31
Mands alder 30
Fødested Skejby
Testet positiv 14. Nov
Termin 23. Juli (så vidt vides)
Andre børn Dreng (april 2014)
Vide kønnet Ja
Nf dato 
Md dato 
Første lægebesøg 
Første jm-konsultation

Jeg har endnu ikke aftalt tid ved læge endnu. Men har en tid til en selvbetalt tryghedsscanning den 22. December. Så kan vi nemlig måske fortælle det til familien til jul. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sprutte

Navn  sprutte
Alder 29
Mands alder 32
Fødested Roskilde 
Testet positiv 16/11-15
Termin medio-ultimo juli 2016
Andre børn Nej
Vide kønnet Det har vi ikke snakket om endnu
Nf dato 
Md dato 
Første lægebesøg 20/11
Første jm-konsultation

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sprutte
For 22 minutter siden, mittemis skrev:
Jeg har endnu ikke aftalt tid ved læge endnu. Men har en tid til en selvbetalt tryghedsscanning den 22. December. Så kan vi nemlig måske fortælle det til familien til jul. 

Vi har også snakket om at afsløre det til jul og derfor overvejet at betale for en scanning kort inden jul.
Vi tror nemlig at familien vil opdage det alligevel, når jeg hverken rører alkohol juleaften, 1. juledag, 2. juledag eller nytårsaften. Til den tid vil jeg være i uge 11 eller 12 og derfor ikke have fået foretaget NF endnu, hvilket skulle tale imod at afsløre det til jul.

Hvad synes I? Bør vi vente med at fortælle det til efter NF?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mittemis
For 10 timer siden, sprutte skrev:

Vi har også snakket om at afsløre det til jul og derfor overvejet at betale for en scanning kort inden jul.
Vi tror nemlig at familien vil opdage det alligevel, når jeg hverken rører alkohol juleaften, 1. juledag, 2. juledag eller nytårsaften. Til den tid vil jeg være i uge 11 eller 12 og derfor ikke have fået foretaget NF endnu, hvilket skulle tale imod at afsløre det til jul.

Hvad synes I? Bør vi vente med at fortælle det til efter NF?

Så vidt jeg ved, så er de store "risiko uger" uge 6 hvor hjertet begynder at slå og uge 8 hvor der dannes en masse andre vigtige organer. Så hvis alt ser fint ud til en scanning i uge 10, så ville jeg derfor godt turde sige det. Jeg vil selv være i uge 9 eller 10 når jeg får en scanning til 22. December

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
spookzy

Jeg synes også det afhænger af, hvem man har det godt med at fortælle det til - altså, skulle det værste ske, vil dem man har sagt det til så være en støtte eller vil man helst at de bare blander sig udenom?

Hvis du har fået foretaget en tryghedsscanning og alt ser godt ud, tænker jeg også, at du er ved at være så langt, at risikoen begynder at være lille for at noget sker - og så er det bare sådan en fin meddelelse at komme med til jul, som jo netop er meget i familiens tegn :)

Dette er min første graviditet og jeg synes også det er rigtigt svært, hvornår man skal sige noget. Jeg tænker at mine forældre fortæller vi det til om et par uger (de er pt. ude at rejse og vil rigtigt gerne fortælle dem det ansigt til ansigt) samt svigermor og så venter vi med at fortælle det til resten af familien til det bliver jul (forhåbentlig har jeg fået nakkefoldsscanningen der - ellers tror jeg, vi venter).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites